ژاله کاردان در گفتگو با خبرگزاری برنا:

فاصله چشمگیری با رقبای خود دارم/ اگر چرفکو به ایران بیاید اتفاقات خوبی در پرتاب دیسک می‌افتد

۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۱۰:۵۴:۱۱
کد خبر: ۸۷۶۰۵۳
فاصله چشمگیری با رقبای خود دارم/ اگر چرفکو به ایران بیاید اتفاقات خوبی در پرتاب دیسک می‌افتد
بانوی پرتابگر گفت: کیفیت مسابقات قهرمانی بد نبود اما فاصله من با نفرات بعدی بسیار زیاد است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ژاله کاردان، پرتابگر تیم ملی ایران، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص مسابقات قهرمانی کشور بانوان بیان کرد: ورزشکاران هر ماده همیشه باید در مسابقات قهرمانی کشور حضور داشته باشند و کیفیت این دوره از رقابت‌ها بد نبود اما فاصله من با نفرات بعدی بسیار زیاد است. درست است توانستم مقام اول را کسب کنم اما باتوجه به کسالتی که داشتم یکی از رکوردهایم پایین بود و در هر شرایط بدنی فاصله چشمگیری با نفرات بعدی دارم. برای من کیفیت مسابقات پایین است، دوست دارم پرتاب دیسک بانوان یک مقدار ارتقا پیدا کند و مسابقات ما در سطح بالاتری برگزار شود.

وی افزود: در حال حاضر جایگاهی که پرتاب دیسک بانوان ایران در آسیا دارد، جایگاهی نیست که باید باشد. امیدوارم کیفیت مسابقات بالا برود و رقبای من رکوردهای نزدیک‌تری ثبت کنند تا بتوانیم با فاصله کم‌تری در مسابقات رقابت کنیم.

کاردان عنوان کرد: در سال‌های گذشته حمایت کافی از بانوان نمی‌شد اما طی چند سال اخیر در کنار مشکلاتی که همه فدراسیون‌ها دارند، اتفاقات خوب و مثبتی در فدراسیون ما افتاد. به خانم‌ها توجه ویژه‌تری شد و توانستم در اردوها حضور داشته باشم و برای اولین به عنوان یک بانوی ایرانی در ماده پرتاب دیسک مسابقات قهرمانی آسیا 2019 شرکت کردم.

بانوی پرتابگر اظهار داشت: در مسابقات قهرمانی آسیا 2019 قطر توانستم، رکورد ملی را جابه‌جا کنم و جایگاه هفتم آسیا را کسب کنم. باید حمایت از بانوان و استعدادیابی بیشتر باشد، پرتابگران دیسک باید فیزیک و بدن خاص این رشته را داشته باشند اما نفرات پس از من پتانسیل خاص این رشته را ندارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم لئنو چرفکو به عنوان مربی به ایران بیاید، من سال گذشته با او تمرینات خوبی داشتم و به کمک او توانستم رکورد خود را ارتقا بدهم. من سال‌ها بدون مربی در اردبیل و در شرایط غیر استاندارد تمرین می‌کنم. اردبیل حدود 7 ماه هوای سردی دارد و تمرینات این رشته باید در محیط باز انجام شود، شرایط بسیار سختی است. زمانی که چرفکو ایران بود، چیزهای زیادی از او یاد گرفتم و اولین بانویی شدم در ایران که توانست بالای 51 متر پرتاب کند. مطمئن هستم اگر چرفکو بیاید، اتفاقات خیلی خوبی در پرتاب دیسک خواهد افتاد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز