محسن رضوانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

امیدواریم قره‌حسنلو در ۵۰ متر رکورد خوبی ثبت کند/ زمان بهتری از یاوری انتظار داشتیم

۱۳۹۸/۰۵/۰۴ - ۰۸:۲۲:۴۸
کد خبر: ۸۷۶۰۹۶
امیدواریم قره‌حسنلو در ۵۰ متر رکورد خوبی ثبت کند/ زمان بهتری از یاوری انتظار داشتیم
رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: امیدوار هستیم قره‌حسنلو در رشته 50 متر آزاد بتواند رکورد لازم را ثبت کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محسن رضوانی، رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درخصوص عملکرد نمایندگان شنا ایران، علیرضا یاوری و بنیامین قره‌حسنلو در مسابقات قهرمانی جهان 2019 به خبرنگار برنا گفت: رشته اصلی قره‌حسنلو 50 متر آزاد است اما در ماده 100 متر خوب شنا کرد و رکورد همیشگی خود را زد. شناگران طی ماه پیش تیپر شده بودند و رکوردهای خود را در مسابقات ثبت کردند، این‌ها رکوردهای اصلی و حداکثری آن‌ها نیست اما در 50 متر آزاد چون متراژ کم‌تر است، نیاز ندارد که بدن او تیپر باشد.

وی افزود: توقع نداشتیم یاوری هم در رشته 200 متر 2.51 شنا کند اما انتظار داشتیم زمان 2.53 را ثبت کند. 2.56 شنا کرد و حدود 3 ثانیه از چیزی که انتظار داشتیم بدتر شد. طبق توضیحاتی که یاوری به مربی تیم داده، استرس داشته و در استخر هیچ کجا را نمی‌دیده است. یاوری اولین حضور خود را در مسابقات جهانی تجربه می‌کند و این مشکلات طبیعی است.

رضوانی عنوان کرد: توقع من رکوردهای بهتری بود اما این که فکر می‌کنیم رکوردهای بهتری می‌توانند ثبت کنند، غیرممکن است و هیچ کارشناسی این موضوع را تایید نمی‌کند. در رشته 50 متر اینطور نیست و باید دید که چه پیش خواهد آمد و قره‌حسنلو چطور پیش می‌آید.

رییس فدراسیون شنا ایران اظهار داشت: تا ماه مارچ سال آینده حدود 6 برنامه برای بچه‌ها پیش‌بینی کردیم، انشاالله بتوانند طی این برنامه‌ها با ثبت رکورد ورودی المپیک سهمیه حضور در این رویداد بزرگ را کسب کنند.

وی در پایان گفت: در تمام این مسابقات در رشته 50 متر می‌توانم انتظار ثبت رکورد داشته باشیم، اما در رشته‌های دیگه ثبت رکورد یک مقدار به شرایط مسابقات بیشتر بستگی دارد که  در کیفیت باشند، شیو بکنند و... . شناگر هر 6 ماه یک بار در تیپر می‌روند. به همین دلیل در رشته 50 متر آزاد می‌توانیم امیدوارم باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز