نشست بررسی فرصت‌ها و چالش‌های مشارکت بخش خصوص در ورزش؛

نظریان: کارگروه تخصصی تسهیل امور کسب و کار ورزشی تشکیل می‌شود

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۵:۳۴:۰۴
کد خبر: ۸۷۸۵۴۴
نظریان: کارگروه تخصصی تسهیل امور کسب و کار ورزشی تشکیل می‌شود
سرپرست مرکز مشارکت های اقتصادی و سرمایه گذاری در ورزش وزارت ورزش و جوانان از تشکیل کارگروه تخصصی ویژه برای تسهیل امور کسب و کار ورزشی و مشارکت بخش خصوصی در ورزش خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، نشست بررسی فرصت ها و چالش های مشارکت بخش خصوص در ورزش امروز با حضور عباس نظریان سرپرست مرکز مشارکت های اقتصادی و سرمایه گذاری در ورزش , ایرج رحمانی مدیرکل امور استانها, افشین داوری مدیرکل امور باشگاه ها سحر فامیل زارع معاون مرکز فناوری اطلاعات ارتباطات و تحول اداری و نمایندگان استان تهران برگزار شد.

عباس نظریان در خصوص این نشست به خبرنگار پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت: این مرکز با یک ماموریت بزرگ و وظایف مشخص برای مشارکت بخش خصوصی با دولتی ایجاد شد تا وضعیت اقتصاد ورزش را مدیریت کند.

وی ادامه داد: در این مرکز با بخش های متنوع، وظایف و ماموریت‌های هم جذاب و هم بزرگ مانند واگذاری اماکن ورزشی، گردشگری ورزشی، اشتغال و کارآفرینی، اقتصاد ورزش و مشارکت بخش خصوصی رو برو هستیم که در راستای شرح وظایف، بخش‌نامه هایی از دستگاه‌های بالادستی مثل وزارتخانه های اقتصاد و دارایی، وزارت کار تعاون و امور اجتماعی، وزارت صمت و ... نیز به ما ارجاع می‌شود.

نظریان تصریح کرد: یکی از این موضوعات بحث اشتغال و کارآفرینی است که ذیل این کار بخشنامه‌ای برای بهبود فضای کسب و کار در دستگاه اجرایی به ما رسید که بر اساس آن ماهم باید برای تمام ظرفیت های کسب و کاری که می شود از ورزش استفاده شود برنامه داشته باشیم. دولت در برنامه ششم متعهد شده که یک میلیون شغل ایجاد کند که از این یک میلیون درصدی به دستگاه ورزش برمی گردد.

سرپرست مرکز مشارکت های اقتصادی و سرمایه گذاری در ورزش گفت: دستگاه ورزش مثل دستگاه های دیگر یکسری مجوزهایی برای فضای کسب و کار به بخش خصوصی می دهد که مهمترین آن ها در این نشست مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا در جهت عملیاتی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی از حالت اجرایی و عملیاتی به سوی سیاستگذاری، نظارت، مدیریت و برنامه ریزی حرکت کنیم.

وی افزود: هدف این نشست این بود که بتوانیم از نظرات و تجربیات بخش‌های مختلف وزارتخانه که در فضای کسب و کار ورزشی صاحب نظر و تجربه هستند و برنامه‌هایی در این حوزه اجرا می کنند استفاده کنیم.

نظریان گفت: در این نشست اول وضعیت موجود مان را در خصوص مجوزهای کسب و کار ورزشی از نظر صدور فرایندها، رویه ها و مقررات مورد بررسی قرار دادیم دوم چالشهایی که بخش خصوصی با این مجوزها دارد مورد بررسی قرار گرفت و سومین هدف ما این بود که بررسی کنیم چه مجوزهای دیگری نیاز داریم و اینکه مجوز های موجود آیا نیاز به حذف، اصلاح و یا تغییر دارد یا خیر؟

این سه سوال اساسی در این جلسه مطرح و به بحث و بررسی گذاشته شد و در نهایت مقرر شدد ۱ کارگروه تخصصی ویژه برای تسهیل امور کسب و کار ورزشی و مشارکت بخش خصوصی در ورزش ایجاد کنیم.

نظریان افزود: از دل این کارگروه تخصصی یک بازنگری روی مقررات موجود انجام می دهیم و در صورتیکه نیاز به اصلاح یا تغییر متناسب با زمان داشته باشد آن را به روز رسانی می کنیم.

وی تصریح کرد: در این کارگروه تخصصی سعی می‌کنیم از افرادی استفاده کنیم که با این موضوع مرتبط هستند و صدور مجوز می‌کنند. از مدیران ستادی در حوزه ورزش قهرمانی, حوزه حقوقی, فناوری اطلاعات و حوزه استان ها و از بخش خصوصی هم یکی دو نفر به این کارگروه اضافه می کنیم.

نظریان با بیان اینکه این کارگروه نهایت 7 تا 9 نفره خواهد بود تصریح کرد: این کارگروه زیر بخشی از مشارکت بخش خصوصی و دولتی است و حداکثر تا انتهای سال سعی خواهیم کرد یک مقررات جدید بازنگری شده شامل فرایندها و رویه ها و دستورالعمل ها تدوین کنیم تا مشارکت و ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ورزش و ایجاد فضای کسب و کار تسهیل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز