با حکم وزیر ورزش و جوانان؛

سردار قاسمی، مسئول رسیدگی به امور افراد دارای معلولیت جامعه ورزش شد

۱۳۹۸/۰۵/۱۲ - ۱۴:۱۷:۰۴
کد خبر: ۸۸۰۱۳۲
سردار قاسمی، مسئول رسیدگی به امور افراد دارای معلولیت جامعه ورزش شد
مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران، با حفظ سمت به عنوان مسئول رسیدگی به امور افراد دارای معلولیت انتخاب شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در بخشی از حکم دکتر سلطانی‌فر برای سیدقاسم قاسمی آمده است:

«بر اساس نامه مورخ 31 تیر 1398 جناب آقای دکتر شریعتمداری وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمنتدان، به موجب این ابلاغ با حفظ سمت، رسیدگی به امور افرا دارای معلولیت نیز به جنابعالی محول می‌گردد.

امید است با اتکال به نیروی لایزال الهی، ضمن توجه به قوانین و مقررات مربوطه، با هماهنگی و همکاری معاونت‌ها و بهره‌گیری از کلیه امکانات و استعدادهای موجود، گام‌های موثری در توانمندسازی و حضور عزتمندانه این قشر معزز در فعالیت‌های اجتماعی برداشته و زمینه اجرای هرچه بهتر قانون مورد اشاره را فراهم نمایید.»

photo_۲۰۱۹-۰۸-۰۳_۱۳-۱۲-۴۷

قاسمی در این‌باره  عنوان کرد: «قانون حمایت از حقوق معلولان» مستمل بر 34 ماده و 29 تبصره است که در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم  (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در جلسه علنی مورخ 20/12/1396 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 22/1/97 به تأیید شورای نگهبان رسید. سپس در تاریخ 8/2/1397 جهت اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور ابلاغ گردید.

وی ادامه داد: ماده 31 این قانون به ترکیب «کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان» اشاره دارد که بر اساس آن، معاون  اول رئیس جمهور، رئیس کمیته و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیر کمیته هستند. از میان اعضای دیگر کمیته، 2 نفر در سطح معاون رئیس جمهور و 7 نفر در سطح وزیر می‌باشند.

قاسمی ضمن سپاس از اطمینان مقام عالی وزارت،  با اشاره به آمار مورد توجه ورزشکاران فعال در حوزه‌های قهرمانی و همگانی در فدراسیون‌های ورزش‌های جانبازاران و معلولین، ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان، ورزش‌های ناشنوایان و ورزش بیماری‌های خاص و پیوند اعضا، ابراز امیدواری نمودند با توجه به تأکیدات و توصیه‌‌های وزیر محترم و به یاری تمامی معاونین محترم ستادی، مدیران کل محترم ورزش و جوانان استان‌ها و روسای محترم فدراسیون‌های ورزشی و بالاخص با همفکری جامعه ورزشکاران معلول اعم از قهرمانان در تمام رشته‌های ورزشی و سایر عزیزان و نیز همکاران گرامی در وزارت متبوع، با بهره‌گیری از سیاست‌ها و قوانین ابلاغی و بررسی‌‌های کارشناسی، برنامه مدونی تنظیم گردد تا خدمت به عزیزان معلول که موجب افتخار  می‌باشد، مورد اهتمام بیشتری قرار گیرد و اهداف نظام در راستای حمایت از حقوق معلولان به نحو  احسن تحقق یابد.

وی در پایان با آرزوی صحت و سلامت و موفقیت برای تمامی ورزشکاران معلول به ویژه قهرمانان که در اولیت قرار دارند، اظهار نمودند به یاری پروردگار افق روشنی برای آینه قابل ترسیم است.

سردار سیدقاسم قاسمی فرزند و برادر شهید و همچنین جانباز 70 درصد شیمیایی است که حدود 70 ماه به عنوان فرمانده در هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشته و با توجه به اینکه در چند سال گذشته همواره با جامعه جانبازان و معلولین در ارتباط بوده، بهترین گزینه برای این مسئولیت خطیر است که توسط وزیر ورزش و جوانان به ایشان سپرده شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز