یک هفته زودتر عازم تونس می‌شویم؛

وکیلی: نوجوانان والیبال ایران شانس سکو در قهرمانی جهان هستند/ اروپایی‌ها تیم‌های قدرتمندی دارند

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۱۶:۳۸:۳۶
کد خبر: ۸۸۰۷۴۲
وکیلی: نوجوانان والیبال ایران شانس سکو در قهرمانی جهان هستند/ اروپایی‌ها تیم‌های قدرتمندی دارند
سرمربی تیم‌ ملی والیبال نوجوانان ایران گفت: ما به عنوان مدافع عنوان قهرمانی شانس سکو در رقابت‌های جهانی هستیم و باید بهترین عملکرد را داشته باشیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در پایان تمرین امروز (یک‌شنبه) ۱۳ مردادماه ۱۳۹۸ ملی‌پوشان که در راستای آماده سازی برای مسابقاتجهانی پیگیری شد، در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر هشتمین مرحله از اردوهای آماده سازی را دنبال میکنیم تا ۲۱ مرداد ماه عازم کشور تونس شویم. ۷ مرحله اردوهای ما در سال ۹۸ بود و یک مرحله هم اسفند ۲۷ بود، ۱۵ بازیکن در اردو هستند و شرایط خوبی داریم. چهار تا پنج بازیکن هم در جوانان بودند که جدیدا به تیم اضافه شدند و باید هماهنگ شوند.

او ادامه داد: اکثر این بازیکنان با تیم دورنای ارومیه در لیگ ۹۷ حضور داشتند، اما یکسری بازیکنان هم جدید اضافه شده‌اند. ما یک هفته زودتر عازم تونس می‌شویم و فرصت داریم یک تورنمنت کوچک را با تیم‌هایی مثل برزیل برگزار کنیم و از ۳۰ مرداد هم بازی‌ها برگزار می‌شود که ما باید ۳۱ مرداد با تیم جمهوری چک بازی کنیم. اول شهریور با ایتالیا، دوم شهریور با ‌کلمبیا و سوم شهریور هم با تیم بلغارستان بازی می‌کنیم. 

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان در مورد تیم‌های قدرتمند این دوره از مسابقات گفت: باتوجه به سرمایه گذاری خوب اروپایی‌ها روی تیم‌های پایه من فکر میکنم اروپایی‌ها تیم‌های قدرتمندی هستند. برزیل، کوبا و ژاپن هم تیم‌های خوبی به نظر می‌آیند. به طور کلی ۸ تیم هستند که در رقابت‌های جهانی شانس سکو دارند که ایران هم در بین این تیم‌ها است.

او درباره شرایط قدی بازیکنان نیز گفت: بلندرترین بازیکن ما ۲۱۵ سانت است اما روندی را در پیش داریم که میانگین قدی تیم را هر سال بلندتر کنیم. در حال حاضر بدون در نظر گرفتن لیبرو میانگین قدی ما بالای دو متر است.

وکیلی در مورد حضور توخته در اردوی تیم ملی بزرگسالان نیز گفت: اولویت فدراسیون باز هم تیم ملی بزرگسالان است و امیرحسین توخته هم الان در تیم بزرگسالان حضور دارد. کولاکوویچ بخواهد با تیم بزرگسالان خواهد بود و در غیر این صورت به همراه تیم نوجوانان اعزام می‌شود، باید بگویم که ما تابع سیاست‌های فدراسیون هستیم.

او در مورد بالا بودن انتظارات از تیم ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی نیز گفت: انتظارات مردم همیشه می‌تواند بالا باشد و این حق طبیعی آن‌ها است، اما این تیم یک تیم جدید است و ما در حال حاضر تیم جدیدی ساخته‌ایم. تلاش کرده‌ایم رقبا را آنالیز کنیم، اما شناخت دقیقی از تیم‌ها نداریم چون در هر دوره تیم‌ها در این رده سنی تغییر می‌کنند. شانس و مدافع عنوان قهرمانی هستیم و باید خوب بازی ‌کنیم چرا که تیم‌ها برای خود نمایی به مصاف ایران می‌آیند.

محمدوکیلی در پایان با اشاره به تجربه خوب برخی بازیکنان گفت: بازیکنانی که یک سطح بالاترو با تیم ‌جوانان بازی کرده‌ و قهرمان شده‌اند، قطعا می‌توانند در این دوره به ما کمک کنند، اما نباید فکر‌ کنند این مسابقات آسان‌تر است. نگاه ما این است که بازیکنان باید با تمام توان در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز