مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛

پرچم‌داری ذوب‌آهن برای ایران/ اتحاد رمز شکست الاتحاد خواهد بود

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۰۶:۰۱:۲۲
کد خبر: ۸۸۰۷۷۵
پرچم‌داری ذوب‌آهن برای ایران/ اتحاد رمز شکست الاتحاد خواهد بود
شاگردان منصوریان در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب امروز به مصاف الاتحاد خواهد رفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب از امروز آغاز می شود و ذوب آهن ایران باید در جمع غول های فوتبال قاره کهن مقابل الاتحاد عربستان صف آرایی کند. ذوب آهن که تنها نماینده باقی مانده ایران در مرحله یک هشتم نهایی است، در کشور ثالث و در ورزشگاه آل مکتوم شهر دبی از ساعت 20:30 میهمان تیم الاتحاد عربستان است.

محمدرضا خلعتبری و نیما طاهری به دلیل مصدومیت و فخرالدینی به دلیل محرومیت 3 بازیکنی هستند که ذوبی ها را در سفر به امارات همراهی نکردند. شاگردان علی منصوریان که تنها سرمربی بومی این رقابت ها است دیروز تمرین خود را در ورزشگاه آل مکتوم برگزار کردند. آنها امیدوار هستند با برتری در دیدار رفت و پس از آن کسب نتیجه لازم در دیدار برگشت راه خود را برای صعود به یک چهارم نهایی مسابقات هموار کنند.

نماینده کشورمان در گروه نخست عملکرد فوق العاده‌ای داشت و با کسب 12 امتیاز از 6 بازی در رده نخست قرار گرفت و به مرحله بعد صعود کرد. شاگردان منصوریان در گروه A متحمل هیچ باختی نشدند و با 3 برد و 3 تساوی به جمع 16 تیم برتر مسابقات راه یافتند. سبزپوشان در مرحله گروهی 10 گل زدند و 5 گل نیز دریافت کردند.

محمدرشید مظاهری، کریستین اوساگوانا و محمدرضا حسینی از بازیکنان تاثیرگذار ذوب در مرحله گروهی بودند که به تیم‌های تراکتورسازی و سپاهان پیوستند و در این تیم حضور ندارند. اوساگوانا پس از اینکه با مسئولان ذوب به توافق مالی نرسید از این تیم جدا و سبزپوشان ماکالی کریسانتوس را جای او جذب کردند.

در طرف مقابل تیم الاتحاد است که اردوی آمادگی خود را در کشور انگلستان برپا کرد و زودتر نیز خود را به دوبی رساند تا شاگردان خوزه لوییس سیبرا سرمربی شیلیایی این تیم روند آمادگی خود را پیش از مصاف با ذوب آهن دنبال کنند.

لوئیس خیمنز (شیلی-فلسطین)، کارلوس ویلانوا (شیلی)، رومارینیو (برزیل) و ایمیلیانو (برزیل) چهار بازیکنی هستند که به جمع این تیم عربستانی اضافه شدند.

باشگاه الاتحاد برای خرید 4 بازیکن خارجی فوق، حدود 8.5 میلیون یورو هزینه کرده که این رقم 200 هزار یورو بالاتر از کل ارزش بازیکنان ذوب آهن است. ارزش کل تیم ذوب آهن در این فصل 8.3 میلیون یورو برآورد شده که 200 هزار یورو ارزان‌تر از چهار بازیکن خارجی الاتحاد است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درباره این دیدار و علیرضا منصوریان نوشت: تنها مربی بومی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب علیرضا منصوریان است. او ذوب آهن را برای دومین سال پیاپی به مرحله حذفی رساند و نکته جالب آن است که او به همراه تیم ملی کشورش در جام جهانی 1998 حضور داشت.

به هرحال تیم های ایرانی نشان داده اند در بسیاری از مواقع استعداد و غیرت آنها توان شکست تیم های قدرتمند حوزه خلیج فارس را دارد و امیدواریم ذوب آهن اتحاد تیم الاتحاد را درهم بشکند و بتواند به خوبی از شان فوتبال ایران دفاع کند و در نهایت با قدرت راهی مرحله بعد شود.

در این جنگ نابرابر تنها راه صعود به مرحله بعد یک بازی خوب تیمی است و شاید کامبک یا همان بازگشت به بازی در دیدارهای قبلی به لحاظ روانی به ذوب آهن بتواند کمک کند. این تیم 5کامبک در این رقابت ها داشته و شکی نیست منصوریان می تواند از این لحاظ شاگردانش را با بهترین شرایط به داخل زمین بفرستد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز