درنشست هم اندیشی و هماهنگی مطرح شد؛

دستور وزیر ورزش برای کمک به جشنواره فیلم‌های ورزشی

۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۱۲:۲۹:۲۶
کد خبر: ۸۸۲۰۲۷
دستور وزیر ورزش برای کمک به جشنواره فیلم‌های ورزشی
وزیر ورزش و جوانان در جریان روند برگزاری جشنواره فیلم‎های ورزشی قرار گرفت و دستورات لازم برای کمک در تامین منابع مالی این جشنواره را داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نشست هم اندیشی و هماهنگی دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد. در این جلسه نامه حمایت بیش از 40 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر حمایت از جشنواره و ضرورت حمایت صندوق اعتباری قهرمانان و پیشکسوتان به دکترمسعود سلطانی فر تقدیم شد. وزیر ورزش نیز طی دستوری به مدیر عامل صندوق از او خواست تا در تامین منابع مالی با جشنواره همکاری داشته باشد. در این نشست در خصوص تامین منابع مالی و گسترش فضای رقابتی در حوزه فرهنگ و هنر در ساخت آثار ارزشمند قهرمانان ملی مانند فیلم «غلامرضا تختی»، لزوم تقویت جشنواره و همچنین تغییر احتمالی تاریخ برگزاری این رویداد بحث و تبادل نظر شد.

بر اساس این گزارش، جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) است. مقر FICTS در میلان ایتالیا است که بیش از 116 کشور عضو این فدراسیون هستند. این جشنواره به عنوان یکی از 16 پایگاه جهانی و میزبان 28 کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این کشورها است و با توجه به جایگاه بین المللی این جشنواره و استقبال از آن، آثاری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها نیز مهمان این رویداد هستند. در این دوره 702 اثر از 54 کشور برای حضور در جشنواره ثبت نام کردند.

نظر شما