مهرداد جمشیدی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

همسو با سیاست‌های وزارت ورزش‌وجوانان برنامه‌‎ریزی می‌کنیم/ هدف اصلی ما حضور در المپیک ۲۰۲۴ است

۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۰۶:۱۷:۲۷
کد خبر: ۸۸۲۰۹۴
همسو با سیاست‌های وزارت ورزش‌وجوانان برنامه‌‎ریزی می‌کنیم/ هدف اصلی ما حضور در المپیک ۲۰۲۴ است
دبیر فدراسیون گلف ایران گفت: با سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های استعدادیابی‌ خود را در رده سنی 10 تا 18 سال پیگیری می‌کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مهرداد جمشیدی، دبیر فدراسیون گلف، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص وضعیت اردوهای تیم ملی بیان کرد: دومین مرحله اردوی رده سنی زیر 18 سال پسران را  در حال برگزاری است و به دو دلیل حساسیت ویژه‌ای در دوره جدید روی این مبحث داریم. دلیل اول این که ما تصمیم گرفتیم ساز و کار تیم‌های ملی‌مان را تقویت کنیم. دلیل دوم این که ما خودمان را برای المپیک 2024 آماده می‌کنیم. رشته گلف المپیکی است که از سال 2016 به صورت آزمایشی وارد المپیک شد و در سال 2020 توکیو اولین دوره حضور این رشته است.

وی افزود: فرصت بسیار کمی تا المپیک باقی مانده و بچه‌ها نمی‌توانند آماده شوند اما هدف ما این است که بتوانیم خودمان را به رقابت‌های انتخابی 2024 برسانیم. بنابراین از همین الان برنامه‌ریزی می‌کنیم و هدف اصلی ما برای رده سنی زیر 18 ساله‌ است.

جمشیدی عنوان کرد: همسو با سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های استعدادیابی‌ خود را در رده سنی 10 تا 18 سال پیگیری می‌کنیم. همچنان هم در راستای سیاست وزارت برنامه‌ریزی و برای رشته‌های گلف و مینی گلف جشنواره استعدادهای برتر را برگزار می‌کنیم. امسال در  بحث بانوان هم همین کار را در رده زیر 18 سال انجام دادیم و دو مرحله اردو برگزار کردیم.

دبیر فدراسیون گلف اظهار داشت: نفرات اصلی رده سنی زیر 18 سال بانوان الان مشخص شدند و آماده هستیم که بتوانیم برنامه‌ریزی برای اعزام برون مرزی و یک اردوی مشترک برون مرزی داشته باشیم. در بخش آقایان هم در رده زیر 18 سال برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم نفرات خوبی را هم در استعدادهای برتر و هم قهرمانی کشور شناسایی کنیم و پرورش دهیم.

وی عنوان کرد: برنامه‌های تمرینی، کمپ‌های مختلف و اردوهای آمادگی را در این رده داریم تا روح تازه‌‌ای به تیم‌های ملی‌ خود دمیده‌ باشیم و نفرات جدیدی وارد رشته شده باشند. قصد داریم جامعه آماری رشته گلف را بالا ببریم و خود را برای انتخابی المپیک 2024 آماده کنیم.

جمشیدی خاطرنشان ساخت: رشته گلف در ایران از لحاظ زیرساخت ضعیف است و در تلاش هستیم از طریق یک رشته زیرمجموعه به اسم مینی گلف تقویت ‌‌کنیم. امسال برای اولین بار استعدادیابی مینی گلف را در مازندران و اصفهان انجام خواهیم داد. مینی گلف همیشه جزو قدیمی‌ترین انجمن‌های همراه فدراسیون گلف بوده اما به دلیل این که مینی گلف زیرساخت‌های بهتری دارد ما تقریبا در تمام استان‌هایمان زمین مینی گلف داریم.

دبیر فدراسیون گلف گفت: لیگ‌های استانی، کشوری و مسابقات قهرمانی کشور این رشته برگزار می‌شود و مینی گلف همیشه به عنوان پیش نیاز برای گلف عمل کرده است. با توجه به عدم زیرساخت مناسب رشته گلف، بیشتر کسانی که علاقه‌مند به این رشته هستند از مینی گلف شروع می‌کنند و سپس وارد گلف می‌شوند. مینی گلف شباهت‌های زیادی به ضربات پایانی رشته گلف دارد که مقداری تاکتیکی و تکنیکی است. مینی گلف می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند به ورزش گلف بپردازند بسیار موثر و مفید باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز