رضا زارعی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

صعودها زیر نظر باشگاه‌ها انجام می‌شود/ فدراسیون کوهنوردی فعالیت اجرایی ندارد

۱۳۹۸/۰۵/۲۱ - ۱۰:۲۰:۴۵
کد خبر: ۸۸۳۷۴۰
صعودها زیر نظر باشگاه‌ها انجام می‌شود/ فدراسیون کوهنوردی فعالیت اجرایی ندارد
رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران گفت: صعودها زیر نظر باشگاه‌ها انجام می‌شود و فدراسیون فعالیت اجرایی ندارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ رضا زارعی، رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص مفقود شدن چند تن از صعودکنندگان کوه دماوند بیان کرد: ما یک آیین‌نامه‌ای را سال گذشته به ستاد سامان‌دهی کوه دماوند در استان‌داری مازندران ارسال کردیم تا در صورت تایید و بررسی کمک کنند که فدراسیون بتواند این صعودها را ساماندهی کند. متاسفانه با توجه به فشاری که جامعه محلی آوردن و عدم تمایل همکاری استان‌داری‌ها با ستاد، هیچ گاه محقق نشد. پیشنهادهای ما بیشتر در بخش آموزش بود، به این شکل که تنها نفرات آموزش دیده با کنترل فدراسیون اجازه داشته باشند که وارد منطقه شوند.

وی افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که گروه‌های مختلفی در شبکه‌های مجازی تشکیل می‌شوند، از جمله گروهی که بانوی مفقود شده با آن رفته بوده چنین شرایطی داشته است. این گروه‌ها در قبال نفراتی که وارد منطقه می‌شوند هیچ گونه مسئولیتی را قبول نمی‌کنند.

زارعی عنوان کرد: این نوع حوادث در تابستان زیاد اتفاق می‌افتد اما در چند هفته اخیر بسیار زیاد بوده است. صعودها زیر نظر باشگاه‌ها انجام می‌شود و فدراسیون فعالیت اجرایی ندارد. مگر این که هیات‌های استانی صعودهای منتخبی را اجرا کنند.

رییس فدراسیون کوهنوردی اظهار داشت: اگر نفرات صعودکننده از طرف باشگاه‌ها رفته باشند، تحت نظارت اداره ورزش، هیات کوهنوردی و فدراسیون هستند اما اگر به شکل آزاد رفته باشند، گروه یا خود شخص مسئول است.

وی در پایان گفت: خود اشخاص رعایت نمی‌کنند، بارها به آن‌ها گفته شده است که از طریق باشگاه‌ها اقدام به فعالیت کنند تا با آموزش، کنترل شده شما را ببرند. وقتی فرد با یک گروه می‌رود، مسئولیت آن با خود فرد و نفرات گروه است. آن منطقه بسیار خطرناک است اما خیلی از این گروه‌ها که حتی مجوز گردشگری ندارند وارد این مناطق می‌شوند. دو نفر از آن نفرات مفقود شده پیدا شدند اما هنوز گروه‌های امداد به دنبال یک خانم مفقود شده دیگر از 3 مسیر هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز