با حضور مسئولین ورزشی کشور؛

از طرح بورسیه ورزشی امیدها و ستاره‌های آکادمی ملی المپیک به صورت رسمی رونمایی شد

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۱۲:۳۱:۰۵
کد خبر: ۸۸۴۲۰۲
از طرح بورسیه ورزشی امیدها و ستاره‌های آکادمی ملی المپیک به صورت رسمی رونمایی شد
با حضور معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، سرپرست دبیرکلی و اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک، روسا، دبیران و نواب رئیس فدراسیون های ورزشی، رئیس و مدیران مراکز آکادمی ملی المپیک، دومین گام اجرایی طرح بورسیه ورزشی امیدها و ستاره های آکادمی با برگزاری مراسم افتتاحیه ای رسماً آغاز شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، محمدرضا اویسی مدیر مرکز آموزش آکادمی ملی المپیک و مدیر دوره مذکور در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به ورزشکاران شرکت کننده در این طرح و همچنین مسئولین ورزشی، طرح بورسیه ورزشی آکادمی را یکی از برنامه های مهم و حمایتی کمیته ملی المپیک با هدف موفقیت در المپیک 2022 جوانان عنوان کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، ورزشکاران نوجوان نخبه در دو بخش پسران و دختران در قالب سه اردوی سه روزه تا پایان سال 1398 از مزیت های این طرح بهره مند خواهند شد.

وی افزود: 28 ورزشکار عنوان دار و دارنده مقام های نخست کشوری و آسیایی در رشته های ژیمناستیک، دوومیدانی، دوچرخه سواری، بسکتبال، تیراندازی، هندبال، وزنه برداری، تنیس و تنیس روی میز در این مرحله از طرح، طی روزهای 22 لغایت 24 مردادماه در برنامه هایی نظیر کارگاه آشنایی با ارزش های المپیک، تشکیل پرونده پزشکی و تغذیه ای (معاینات ارتوپدی، عمومی، قلب و عروق و تنفس)، کارگاه مهارت های ذهنی، خدمات تخصصی ماساژ، برنامه های فرهنگی، کارگاه پیشگیری از آسیب های ورزشی و بررسی فاکتورهای آمادگی جسمانی حضور دارند.

در ادامه مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، اجرای طرح بورسیه ورزشی امیدها و ستاره ها را یکی از بهترین برنامه های آموزشی در حال انجام کمیته ملی المپیک عنوان کرد و گفت: نقش آموزش در فضای کاری و برنامه های کمیته ملی المپیک که دوران طلایی خود را سپری می کند، بسیار پر رنگ تر از گذشته شده است و آکادمی ملی المپیک به عنوان بازوی اجرایی این کمیته در مباحث آموزشی، نقش خود را در برگزاری چنین برنامه هایی به خوبی بازی می کند.

فرهادی زاد که علاوه بر کارهای مدیریتی، طی سالیان گذشته تا کنون در آموزش و پرورش در حال خدمت رسانی به جامعه ورزش کشور است، نگاه کمیته بین المللی المپیک در تعادل سازی پسرها و دخترها را از مهمترین برنامه های این نهاد بین المللی عنوان کرد و گفت: به شما عزیزان در جامعه به عنوان نخبه، نماد و الگو نگاه می شود. برای ماندگار شدن در این جامعه علاوه بر اینکه باید اخلاق خود را قوی تر کنید، ملزم به حضور در چنین دوره های آموزش هستید.

کیکاووس سعیدی سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک در ادامه این مراسم ضمن بیان اینکه یافته های علمی نشان می دهد استعدادیابی پایه ورزش قهرمانی است گفت: کار استعدادیابی در دو مدل تجربی (سنتی) که بر اساس دیدگاه مربی و نگاه او از فیزیک ورزشکار انجام می شود و علمی (مدرن) که به صورت علمی و تخصصی استعدادها ارزیابی و شناسایی می شوند انجام می شود.  

سعیدی که حدود 42 سال از زندگی خود را در ورزش و در قالب ورزشکار، مربی و داور جهانی سپری کرده است، در ادامه و ضمن اشاره به منشور المپیک که تبعیض جنسیتی در ورزش را ناروا می داند گفت: نگاه و امکانات کمیته

ملی المپیک برای بانوان و آقایان به یک میزان است. اگر هم در گوشه ای از کشور از لحاظ در اختیار قرار دادن امکانات، تبعیضی وجود دارد تنها به دلیل در اختیار نبودن امکانات زیر ساختی است که آن هم باید رفع شود.

در ادامه این مراسم دکتر رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک با بیان اینکه امروز یکی از بهترین روزهای زندگی من است خطاب به دختران شرکت کننده در بورسیه ورزشی آکادمی گفت: دیدن شما قهرمانان آینده به من امید می دهد. ما در آکادمی ملی المپیک در کنار شما قهرمانان و المپین های آینده ورزش کشور هستیم تا با آشنا کردن شما با واژه هایی نظیر فیزیولوژی ورزش، افزایش مهارت های ذهنی، تمرینات آبی و مبحث پیشگیری از آسیب های ورزشی، در کم کردن اختلاف داشته های علمی شما با رقبایتان گام برداریم.

مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های ریاست کمیته ملی المپیک، اعضای هیأت اجرایی و رئیس آکادمی ملی المپیک در برگزاری بورسیه ورزشی گفت: باب جدیدی در آموزش ورزش کشور باز شده است که امیدوارم این دوره های آموزشی کوتاه مدت ادامه دار باشند. ارزش مدال آوری شما در رده های سنی بسیار بالاست. نمونه آن قهرمانی جوانان والیبال در پیکارهای جهانی و پذیرفته شدن این عزیزان توسط مقام معظم رهبری است.

شایان ذکر است نخستین مرحله از بورسیه ورزشی امیدها و ستاره ها طی مدت سه روز (14 لغایت 16 مرداد) و ویژه پسران ورزشکار برگزار شد. صبح امروز نیز دختران نخبه ورزشکاری از 8 رشته ورزشی ضمن حضور در آکادمی ملی المپیک در قالب اردویی سه روزه (22 لغایت 24 مرداد) از مزایای طرح مذکور برخوردار می شوند.

گفتنی است در طرح بورسیه ورزشی امیدها و ستاره های آکادمی ملی المپیک، ستاره‌ها ورزشکارانی هستند که حداقل شش تا دوازده ماه در اردوهای تیم های ملی بوده و یا هم اکنون اردونشین هستند. همچنین این افراد مقام کشوری و یا برون مرزی کسب کرده اند. اما امیدها کسانی هستند که علاوه بر دارا بودن موقعیت ستاره ها، دارای شرایط حضور در المپیک 2022 جوانان می باشند.

نظر شما