ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

سه‌گانه طلایی دختران ایران/ استعفا به خاطر یک شخص خاص/ دست پیش استراماچونی کار خودش را کرد!

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۰۵:۰۱:۲۹
کد خبر: ۸۸۴۶۷۶
سه‌گانه طلایی دختران ایران/ استعفا به خاطر یک شخص خاص/ دست پیش استراماچونی کار خودش را کرد!
در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

برنده هفته: تیم ملی تکواندو دختران

چهارمین دوره مسابقات قهرمانی نونهالان جهان ۲۰۱۹ که از روز چهارشنبه (16 مردادماه) با حضور ۵۵۰ تکواندوکار از ۶۴ کشور در سالن "کاخ ورزش جهانی تاشکند" آغاز شده بود در نهایت با قهرمانی تیم ملی کشورمان در بخش دختران و نایب قهرمانی در بخش پسران به پایان رسید. دختران تکواندوکار ایران توانستند مقتدرانه با کسب ۶ مدال طلا، یک نقره و ۸۱۸ امتیاز سکوی قهرمانی را پس بگیرند و برای سومین مرتبه کاپ قهرمانی را بالای سر ببرند. در گروه پسران نیز نمایندگان ایران با کسب یک مدال طلا، یک نقره، ۴ برنز و ۲۸۷ امتیاز سکوی نایب قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

بازنده هفته: برانکو ایوانکوویچ

در آخرین دیدار از دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، تیم‌های عربستانی الهلال و الاهلی از ساعت 22 سه شنبه به وقت ایران به مصاف هم رفتند که این دیدار را الاهلی با یک گل به سود خود پایان داد اما در نهایت در مجموع دو بازی از پیکارها کنار رفت. دیدار رفت دو تیم با نتیجه 4 بر 2 به سود الهلال به پایان رسیده بود و کار شاگردان برانکو برای صعود سخت بود، با این حال الاهلی در خانه الهلال با وجود برد یک گله در مجموع 4 بر 3 شکست خورد تا شاگردان برانکو از این پیکارها کنار بروند. برانکو به اولین مربی تبدیل شد که در طی یک فصل با دو تیم از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است.

شخصیت هفته: محمدحسن انصاری‌فرد

سه‌شنبه شب یک اتفاق ورزشی سروصدای زیادی به پا کرد و طی آن محمدحسن انصاری‌فرد ریاست کمیته فوتسال فدراسیون از سمت خود استعفا کرد. با توجه به اینکه مدت زیادی از تصدی‌گری انصاری‌فرد در این پست نمی‌گذشت این پیشکسوت به یکباره از سمتش کناره‌گیری کرد. انصاری‌فرد پس از این کناره‌گیری حضور محمدرضا ساکت را دلیل استعفای خود اعلام کرد که به تازگی از سوی مهدی تاج پست گرفته است. انصاری‌فرد در این خصوص گفت: تاج به دلیل خاص به حضور ساکت در فدراسیون احتیاج دارد. یک ساعت بعد از این اتفاق وحید شمسایی، پرافتخارترین فوتسالیست کشورمان نیز که عضو کمیته فوتسال بود از سمت خود کناره‌گیری کرد.

نقد هفته: قهر استراماچونی

در هفته گذشته خبرهای عجیبی پیرامون باشگاه استقلال و سرمربی این تیم مطرح شد که تعجب رسانه‌ها و هواداران را در پی داشت. در حالی که هیچکس در ایران و در بین طرفداران استقلال فکرش را نمی کرد، زمزمه های استعفای آندره‌آ استراماچونی از سمت خود مطرح شد. این خبری بود که جانلوکا دی‌مارزیو، خبرنگار مطرح ایتالیایی در صفحه توئیتر خودش آن را منتشر کرد و در ادامه نیز همسر استراماچونی با گذاشتن استوری در صفحه اینستاگرام خودش نسبت به خبر دی‌مارزیو واکنش نشان داد و به نوعی یکبار دیگر خبر استعفای احتمالی همسرش از سرمربیگری استقلال را منتشر کرد؛ اتفاقی که قطعا جای تامل دارد چرا که باشگاهی بزرگی مانند استقلال که هواداران زیادی دارد زینبده این قهر و آشتی‌های کودکانه آن هم در آستانه شروع فصل جدید نیست.

مسابقه هفته: سوپرکاپ اروپا

دو تیم چلسی و لیورپول از ساعت 23:30 چهارشنبه در بازی سوپرکاپ اروپا در استانبول ترکیه به مصاف هم رفتند. این دیدار یک بازی کاملا انگلیسی بود که بین دو تیم قدرتمند جزیره برگزار شد. جدال دو تیم همواره در لیگ انگلیس جذاب بوده و قطعا در بالاترین سطح فوتبال اروپا پیش‌بینی دیداری جذاب‌تر نیز شده بود. لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا عنوان قهرمانی را به دست آورد و تیم چلسی در لیگ اروپا با شکست آرسنال دیگر تیم انگلیسی مقام قهرمانی را کسب کرد. لیورپول موفق شد در ضربات پنالتی حریف خود را شکست بدهد تا فاتح سوپرکاپ شود.

پیشنهاد هفته: دیدار منچسترسیتی-تاتنهام

حساس ترین دیدار هفته دوم لیگ برتر انگلیس بین دو تیم آماده و قدرتمند منچسترسیتی و تاتنهام برگزار خواهد شد. سیتی که عنوان قهرمانی در فصل قبل را یدک می کشد و اولین بازی خود در فصل جدید را هم با برد شروع کرد با انگیزه بیشتری برای این دیدار آماده خواهد شد. شاگردان پوچتینو در لیگ قهرمانان اروپا بسیار درخشان ظاهر شدند و موفق شدند به فینال صعود کنند. شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که تاتنهام بتواند با شکست سیتیزن‌ها به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز