مهرداد علیقارداشی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

توجه به رده‌های سنی آینده روشنی برای ورزش کشور درپی خواهد داشت/ به دنبال هفتمین حضور پیاپی در المپیک هستیم

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۰۷:۳۸:۵۲
کد خبر: ۸۸۴۸۲۱
توجه به رده‌های سنی آینده روشنی برای ورزش کشور درپی خواهد داشت/ به دنبال هفتمین حضور پیاپی در المپیک هستیم
رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: تنیس روی میز از لیگ‌های قدیمی کشور است که همواره مورد توجه اصحاب رسانه قرار گرفته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مهرداد علیقارداشی، رئیس فدراسیون تنیس روی میز که در مراسم رونمایی از طرح بورسیه ورزشی امیدها و ستاره های آکادمی ملی المپیک حضور داشت، در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: به نظرم یکی از بهترین پیشنهادات و مصوبات هیات اجرایی کمیته ملی المپیک این موضوع بوده و جا دارد از دکتر صالحی امیری و  اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و همچنین پیشنهاد دهنده، دکتر قره‌خانلو، تشکر ویژه کنم. در هر کشوری اگر به رده‌های سنی پایه توجه شود قطعا جواب می‌دهد و آینده تیم‌های ملی بزرگسالان و المپیک‌های تابستانی و زمستانی از دل همین قهرمانان درمی‌آید.

وی در ادامه افزود: در این مراسم دو نماینده داشتیم. قهرمان آسیای میانه و قهرمان مسابقات بین‌المللی جام حیدرعلی‌اف که از اعضای تیم نوجوانان اعزامی به مسابقات مغولستان بودند. بنده هم با شوق و ذوق فراوان جلسات دیگر را کنسل کردم و به این جلسه آمدم چون مهم‌ترین جلسه بود به نظر من.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در ادامه درخصوص وضعیت تیم‌های ملی این رشته گفت: بازیکنان ما نوشاد و نیما عالمیان، ندا شهسواری و مریم صامت را در مسابقات بین‌المللی بلغارستان داریم که مسابقات آنها آغاز شده و شهریورماه تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان دختر و پسر به اضافه تیم‌های ملی بزرگسال بانوان و آقایان قرار است در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنند که بزرگسالان در اندونزی است و نوجوانان و جوانان در مغولستان برگزار خواهد شد. بعد از آن مراحل کسب سهمیه المپیک را داریم که امیدواریم برای هفتمین دوره پیاپی سهمیه المپیک را د ر 2020 توکیو بگیریم.

علیقارداشی همچنین درخصوص برگزاری مسابقات لیگ تصریح کرد: در لیگ باشگاهی تعداد تیم‌ها هنوز به طور نهایی مشخص نشده اما در اواخر آبان ماه ان‌شاءالله لیگ شروع می‌شود. دوره قبل 8 تیم بود،  8 تیم بانوان و 8 تیم آقایان و امسال هم امیدواریم 8 تیم را داشته باشیم و به دنبال این هستیم که لیگ به 10 تیم ارتقا پیدا کند. تنیس روی میز از لیگ‌های قدیمی کشور است که همواره هم مورد توجه رسانه ملی و اصحاب رسانه قرار گرفته است. لیگ ما لیگ پویایی است و پارسال هم برای اولین بار بود که تیم ترکیه را با تفاهم‌نامه‌ای که امضا کرده بودیم در بخش آقایان در لیگ خودمان جا دادیم. در بخش بانوان هم مریم صامت یکی از ملی‌پوشان ما لژیونر شد و به لیگ ترکیه رفت. تیم ملی بانوان‌مان هم به لیگ برتر ترکیه رفت با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که امضا کرده بودیم شرکت کردند و در آن مسابقات حضور داشتند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امسال نیز این تفاهم‌نامه با ترکیه یا کشور دیگری انجام خواهد شد یا خیر، خاطرنشان کرد: امسال هنوز به نتیجه نهایی با ترکیه  نرسیدیم چون رئیس فدراسیون‌شان عوض شد و رئیس فدراسیون جدید آمد و بستگی به تصویب وی و تفاهم نهایی که با ایشان انجام می‌دهیم خواهد داشت. الان با آذربایجان هم این تفاهم‌نامه را داریم و سال گذشته در  لیگ نوجوانان و جوانان ما بازی کردند و دنبال این هستیم که با قطر و عمان هم این کار را کنیم چون از طرفی آنها مسابقات بین‌المللی بسیار مهمی دارند و برگزار می‌کنند. همه ساله و با این تفاهم‌نامه سعی می‌کنیم آنها را در لیگ خودمان جای بدهیم و از طرفی دیگر می‌توانیم با توجه به این تفاهم‌نامه به صورت رایگان در آن مسابقات رسمی جهانی شرکت کنیم و از این پتانسیل برای  تیم‌های ملی کشورمان برای کسب امتیاز و ارتقای رنکینگ جهانی با توجه به حضور در مسابقات بین‌المللی عمان و قطر استفاده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز