فریده شجاعی در گفتگو با خبرنگار برنا:

پای استقلال و پرسپولیس به بسکتبال باز می‌شود/ دغدغه اصلی فدراسیون اعزام تیم ۵ نفره است/ مطالبات قبلی را نمی‌خواهیم

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۱۰:۰۳:۲۸
کد خبر: ۸۸۵۲۶۸
پای استقلال و پرسپولیس به بسکتبال باز می‌شود/ دغدغه اصلی فدراسیون اعزام تیم ۵ نفره است/ مطالبات قبلی را نمی‌خواهیم
نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: درصدد هستم تیم‌های استقلال و پرسپولیس را به لیگ بسکتبال بیاورم و بتوانیم برای آن‌ها مجوز ورود بگیریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فریده شجاعی، نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص طرح بورسیه امیدها و ستاره‌ها بیان کرد: این حرکت بسیار خوب کمیته ملی المپیک و آکادمی المپیک را به برگزارکنندگان و بانیان این امر تبریک می‌گویم. ما سال‌ها به این چنین برنامه‌ای را نیاز داشتیم، چون سند راهبردی‌ ما همیشه تا نیمه رفته و بلا استفاده مانده است و الان باید عملیاتی‌ شود. در واقع المپیپک زیر 18 سال چشم‌انداز ما است و باید با اهداف دراز مدت و میان مدتی که پیش رو داریم برنامه‌ریزی درستی کنیم تا بتوانیم هم کسب سهمیه کرده و هم حضور موفقی داشته باشیم. این قدم بسیار مثبت، راه را باز و زمینه را مناسب کرده تا فدراسیون‌ها بتوانند نخبگان خود را معرفی کنند. این موضوع باید ادامه‌دار باشد و فدراسیون‌ها باید همکاری کنند.

وی درخصوص شرایط تیم‌های ملی بسکتبال بانوان افزود: در حال حاضر‌ دغدغه ‌ما اعزام تیم 5 نفره‌ برای اولین بار به مسابقات غرب آسیا است که این هفته اردوی آخر خود را پشت سر می‌گذارند. پس از اعزام تیم ملی سه نفره‌ به مسابقات جهانی زیر 23 سال، به لیگ‌ها می‌پردازیم. برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است و شهریور قرعه‌کشی می‌شود. امسال لیگ بهتری را خواهیم داشت به دلیل این که بچه‌ها الان از ابتدای سال در تمرینات تیم ملی بودند و همیشه آمادگی بالایی دارند.

شجاعی عنوان کرد: درصدد هستم تیم‌های استقلال و پرسپولیس را بیاورم و بتوانیم برای آن‌ها مجوز ورود بگیریم. ما بیشتر به کیفیت فکر می‌کنیم، البته اگر امسال نتوانیم تیم استقلال و پرسپولیس را بیاوریم، شاید با همان 12 تیم لیگ را با کیفیت بالا برگزار کنیم.

نایب رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: مشکل اسپانسر زیاد داریم به خاطر اینکه پخش تلویزیونی نیست و محدودیت‌هایی وجود دارد اما با هر شکلی هست فدراسیون حمایت می‌کند و نگاه مثبتی به این قضیه دارد ولی اسپانسرها به قراردادهای خود عمل نمی‌کنند و کسانی هستند که از سال گذشته پول‌های خود را نگرفتند و این مشکلاتی را برای ما ایجاد می‌کند. ما باید با مسئولین و مدیرعامل باشگاه‌ها صحبت کنیم تا بچه‌ها را دست تنها نگذارند و تا جایی که می‌شود حمایتشان کنند.

شجاعی در پایان گفت: سال گذشته با فتحی صحبت کردم و آن زمان که گرشاسبی مدیرعامل بود و نظراتشان مساعد بود و گفتند اگر بدهی‌های خود را بدهیم برای بسکتبال دختران برنامه‌ریزی می‌کنیم ولی ظاهرا هنوز بدهکار هستند. استقلال هنوز به ما بدهکار است اما با تمام این احوال این جدای از برنامه‌های دیگر است و باید برای دختران جوان ما با توجه به این که الان نگاه مسئولین ورزش به برابری جنسیتی است، اتفاق بیفتد و پرسپولیس و استقلال برای دختران جوان سرمایه‌گذاری کنندو مطالبات قبلی را از استقلال نمی‌خواهیم.

نظر شما
پرونده ویژه