باید امکان ورزش کردن را برای جوانان روستایی فراهم کنیم؛

سلطانی‌فر: باور دارم در همه مناطق روستایی جوانانی هستند که می‌توانند قهرمان آسیا، جهان و المپیک شوند

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۴:۵۲:۲۵
کد خبر: ۸۸۶۴۶۵
سلطانی‌فر: باور دارم در همه مناطق روستایی جوانانی هستند که می‌توانند قهرمان آسیا، جهان و المپیک شوند
وزیر ورزش و جوانان گفت: روستاییان می توانند در تمامی عرصه ها به ویژه ورزش قهرمانی برای کشور عزت آفرین و عظمت بخش باشند‌

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر مسعود سلطانی فر که در نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر ایران سخن می گفت با اشاره به ظرفیت بالای این قشر از مردم کشورمان اظهار داشت: آنها می توانند در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و‌ ورزشی حضوری موثر داشته باشند و باید زمینه بروز توانمندی ها مهیا شود.

او در بخش دیگری از سخنانش اثرات مثبت ورزش را مورد تاکید قرار داد و با مهم خواندن ورزش همگانی با هدف فرصت سازی برای شناخت استعدادها در رشته های مختلف ورزشی بیان کرد که با استفاده از توانمندی فرزندان روستایی، بسیاری از پتانسیل ها در حوزه ورزش قهرمانی مشخص می شود و لازمه این مهم استعدادیابی است.

سلطانی فر در این بخش از سخنانش ورزش پایه را مورد توجه قرارداد و‌ افزود: ورزش روستایی و رشته های پایه را باید به یکدیگر وصل کنیم تا شرایطی به وجود بیاوریم که جمعیت جوان روستایی کشورمان زمینه بروز و ظهور جمعیت روستایی و استعدادهایشان فراهم شود.

او تاکید کرد: من باور دارم در همه مناطق روستایی، ‌مرزی و عشایری جوانانی هستند که می توانند قهرمان آسیا، جهان و المپیک شوند و این وظیفه فدراسیون است که برای شناسایی استعدادهای ورزشی برنامه ریزی داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برنامه ریزی برای رشته های تیمی و دوومیدانی با تکیه بر استعداد های روستاییان برای دست یابی به نتایج خوب، تاکید کرد: باید با تجهیز ورزشگاه ها، استادیوم ها و‌ تهیه ملزومات، امکان ورزش کردن را برای جوانان روستایی فراهم کرد تا انشالله بتوانیم قهرمانان بزرگی تربیت کنیم.

سلطانی فر بیان کرد: با نگاه ویژه به ورزش همگانی باعث سلامت جسم و‌ روح در کنار کار تولیدی روستایی شویم، ضمن اینکه با بهره مندی از مقوله عمومی سازی ورزش زمینه نشاط اجتماعی و ورزش قهرمانی را نیز مهیا کنیم.

نظر شما
پرونده ویژه