راه سلامتی از ورزش می‌گذرد؛

۱۵ حرکت ورزشی که مانع از بروز مشکلات در حین کار می‌شود

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۲:۲۷:۲۸
کد خبر: ۸۸۶۵۳۴
۱۵ حرکت ورزشی که مانع از بروز مشکلات در حین کار می‌شود
بدن هر فرد فقط ۲۰ دقیقه می‌تواند تحمل قرار داشتن در یک وضعیت ثابت را داشته باشد. بنابراین بهتر است که هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یک بار، از جای خود بلند شوید و مدت ۳۰ ثانیه قدم بزنید، یا بدن‌تان را کش و قوس دهید.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، اکثر مشاغل زندگی امروزه، بسیار کم‌تحرک و به اصطلاح پشت میزی هستند و افراد مجبورند زمان زیادی را پشت میزهای کاری خود سپری کنند.

اصولا کارمندان که شامل جمعیت بسیار زیادی در جامعه هستند، درچار دردهای شدیدی در ناحیه گردن، کمر، لگن، دست و زانو می‌شوند که نشان‌دهنده ضعف و تحلیل عضلات و آسیب مفاصل است. بعضی از این مشکلات بر اثر نشستن اشتباه و عدم رعایت اصول صحیح نشستن پشت میز به وجود می‌آید.

در ابتدا برای جلوگیری از آسیب‌ مفاصل و خارج شدن ساختار استخوانی بدن از حالت طبیعی باید به روش صحیح پشت میز کار نشست. شما می‌توانید با تنطیم صندلی خود به طوری که کمرتان کاملا تکیه داده شود، خطر ابتلا به کمر درد را کاهش دهید. تنظیم ارتفاع صندلی به گونه‌ای که زانوهایتان اندکی پایین‌تر از باسن باشد، از آسیب مفصل زانو جلوگیری می‌کند.

صندلی نسبت به میز باید در حالتی قرار گیرد که هنگام استفاده از کیبورد، مچ و ساعد در حالت مستقیم و هم سطح باشد. آرنج‌ها باید در کنار بدن به طوری که بازوها در محل مفصل آرنج L شکل تشکیل دهد، قرار بگیرند.

صفحه‌ نمایش باید به طور مستقیم مقابل شما قرار گرفته باشد زیرا اگر صفحه، بالاتر و یا پایین‌تر باشد مجبور می‌شوید گردن‌تان را خم کنید که این می‌تواند آسیب‌زا باشد. اشیایی مانند تلفن همراه که مکرر از آن‌ها استفاده می‌کنید را در محدوده‌ نزدیک خود قرار دهید تا از کشش، خم شدن و چرخیدن‌های مکرر برای دستیابی به اشیا، خودداری کنید.

علاوه بر این کم‌تحریکی پشت میز باعث بروز آسیب‌های مفصلی و عضلانی می‌شود که می‌توان با انجام چند تمرین ساده و تحرک در زمان‌های مشخص از این آسیب‌های جبران ناپذیر جلوگیری کرد.

بر اساس نتایج تحقیقات دانشمندان، بدن هر فرد فقط ۲۰ دقیقه می‌تواند تحمل قرار داشتن در یک وضعیت ثابت را داشته باشد. بنابراین بهتر است که هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یک بار، از جای خود بلند شوید و مدت ۳۰ ثانیه قدم بزنید، یا بدن‌تان را کش و قوس دهید.

با انجام 15 تمرین زیر در زمان‌های کاری خود از این مشکلات و آسیب‌ها جلوگیری کنید:

hhs1120

hhs1119

hhs1118

hhs1116

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز