محسن رضوانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

می‌توانیم هر چهار سال منتظر کسب مدال از شناگران باشیم/ آموزش و پرورش باید با قهرمانان جوان همکاری کند

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۰۷:۲۲:۳۳
کد خبر: ۸۸۸۲۵۱
می‌توانیم هر چهار سال منتظر کسب مدال از شناگران باشیم/ آموزش و پرورش باید با قهرمانان جوان همکاری کند
رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ایران گفت: تیم ملی جوانان بچه‌هایی دارد که روی آن‌ها کار شده است، حدود 30 شناگر خوب داریم که باید آن‌ها را پرورش بدهیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص عملکرد تیم ملی جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان مجارستان بیان کرد: شنا یک ورزش کاملا تخصصی و مهندسی است اگر بگویم شما شنا و دوومیدانی را با هیچ رشته‌ای نمی‌توانید مقایسه کنید، گزاف نگفتم. نه به عنوان رییس فدراسیون بلکه به عنوان یک پیشکسوت این رشته بسیار خوشحال هستم، به دلیل این که راه جوانان ما باز شده است.

وی اظهار داشت: وقتی یک شناگر ایرانی بین 110 شناگر که از سرتاسر دنیا می‌آیند، جزو 20 نفر برتر قرار می‌گیرد، این اتفاق بزرگی است. اگر یک مدیریت درست، برنامه‌ریزی درست و امکانات باشد تا جوانان بتوانند درس بخوانند و ورزش کنند، شک نکنید در بازی‌های آسیایی بعدی جزو شناگرهای فینال خواهند بود.

رضوانی افزود: رکورد مهرشاد افقری در ماده 50 متر پروانه 24.80 است و فقط اگر سه دهم ثانیه پایین‌تر بود به فینال صعود می‌کرد و جزو 12 نفر برتر بود، این یعنی یک افتخار بزرگ برای شنای ایران.

رئیس فدراسیون شنا عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم از این به بعد مدیریت کنیم تا برنامه‌های درستی داشته باشند. شک نکنید که روزهای خوبی را برای شنا خواهید دید. این نفرات بچه‌هایی هستند که روی آن‌ها کار شده است، حدود 30 شناگر خوب داریم که اگر بتوانیم این‌ها را به صورت گلخانه‌ای پرورش دهیم، می‌توانیم هر چهار سال منتظر مدال باشیم.

وی ادامه داد: دوره‌ بعدی المپیک جوانان چهار سال دیگر است و این نفرات نمی‌توانند به آن برسند اما شناگران خوبی در رده سنی 14-15 سال داریم که به دوره بعدی المپیک جوانان خواهند رسید. یک شناگر از 8 سالگی شروع به کار می‌کند و تازه الان آمده شده و جزو 20 نفر اول دنیا قرار می‌گیرد.

رضوانی گفت: ورزشکاران باید درست مکمل مصرف کنند و از نظر درسی خیال‌شان راحت باشد. این کار دست فدراسیون یا وزارت ورزش نیست و آموزش و پرورش باید همکاری کند تا قهرمانان آرامش خاطر داشته باشند. می‌توانیم در محیط مدارس ورزش‌های پایه را راه اندازی کنیم و آن‌ها را در این مسیر حرکت بدهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز