تدبیروامید در ورزش کشور؛

دستاورد مهم وزارت ورزش‌وجوانان/ افزایش مرغوبیت مدال‌آوری در دولت یازدهم و دوازدهم/ چشم‌انداز ورزش ایران روشن است

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۱۲:۵۲:۰۲
کد خبر: ۸۸۸۵۲۰
دستاورد مهم وزارت ورزش‌وجوانان/ افزایش مرغوبیت مدال‌آوری در دولت یازدهم و دوازدهم/ چشم‌انداز ورزش ایران روشن است
رشد قابل توجه کسب مدال در رقابت‌های بین‌المللی نشان دهنده موفقیت ورزش کشور در دولت تدبیروامید است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، طی چند سال اخیر و در دولت تدبیر و امید کشور ما موفقیت چشم‌گیری در رشته‌های مختلفی ورزشی داشته است و در همه زمینه‌ها اعم از قهرمانی، همگانی و بانوان عنوانین معتبری به دست آوردیم.

یکی از شعارهای مهم و همیشگی این دولت، توجه به ورزش بوده است. وقتی به اعداد و ارقام این سال‌ها نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که این موضوع تنها شعار نبوده و در عمل نیز شاهد این موفقیت‌ها بوده‌ایم.

طی این سال‌ها شاهد مشارکت بالای مردم در ورزش همگانی و حتی قهرمانی بودیم که نهایتا توفیقات فراوانی را در پی داشت و تعداد زیاد مدال‌های رنگارنگ قهرمانان ایرانی در عرصه‌های مختلف نشانگر همین موضوع است.

طی دولت یازدهم، یعنی از سال 92 تا 95، 90 رویداد قهرمانی کشور و 13 تورنمنت بین المللی را میزبانی کردیم و این در حالی است که آمار در دو سال‌ دولت دوازدهم به 61 مسابقه رسیده است.

در سال‌های 92 تا 95، در مجموع 3221 ورزشکار به مراحل مختلف اردوهای تیم ملی دعوت شدند و ماهسل آن 416 ورزشکار در قالب تیم‌های ملی منتخب بودند که در رقابت‌های بین االمللی مختلف حضور پیدا کردند. 605 ورزشکار در سال 96 و 573 بازیکن در سال 97 به اردوهای تیم ملی دعوت شدند و از بین آن‌ها 126 و 121 بازیکن طی دوسال دولت دوازدهم به عنوان تیم ملی در مسابقات حضور پیدا کردند.

در دوره اول دولت دکتر روحانی 542298 ورزشکار سازمان یافتند و تحت حمایت وزارت ورزش و جوانان قرار گرفتند. این آمار در سال‌های 96 و 97 شامل 106090 و 115549 بازیکن شده است.

در این سال‌ها قهرمانان کشور ما عنوانین بسیار باارزشی در رویدادهای کشوری، بین المللی، آسیایی و جهانی کسب کردند و افتخارهای بزرگی را برای کشورمان به دست آوردند. 4265 مدال طی سال‌های 92 تا 95، 639 مدال سال 96 و 1307 مدال سال 97 در رویدادهای کشوری به دست آمده است. این آمار در رویدادهای بین المللی طی دولت یازدهم 337 مدال و طی دو سال دولت دوازدهم 120 و 99 مدال ثبت شده است. همچنین تیم‌های ملی ایران در سال‌های 92 تا 95، موفق به کسب 150 مدال در رقابت‌های آسیایی و 99 مدال در تورنمنت‌های جهانی شده است. آمار مدال‌های آسیایی و جهانی ایران در سال 96، 65 و 24 مدال و طی سال 97، 55 و 22 مدال است.

در این سال‌ها علاوه بر کسب مدال و عنوانین مختلف، ایران در عرصه داوری هم موفق ظاهر شده است و این موضوع ثمره کلاس‌های داوری و بازآموزی بسیار سطح بالایی است که برای داوران داخلی و بین‌المللی کشورمان برگزار شد. همچنین شاهد قضاوت داوران ایرانی در تورنمنت‌های بین المللی بسیار مهم و سطح بالا مانند جام جهانی بودیم. در دولت یازدهم 94 دوره داوری در سطوح مختلف و طی سال‌های 96 و 97 حدود 25 و 20 دوره داوری داشتیم.

امروزه می‌بینیم که اکثر تیم‌های ملی ما با علم مربیان ایرانی به موفقیت‌های بسیار ارزشمندی دست پیدا می‌کنند و علاوه بر این مربیان ما در رشته‌هایی مانند تکواندو، کاراته، کشتی، تیراندازی و ... هدایت تیم‌های ملی کشورهای قدرتمند جهان را در دست دارند و به مدال‌های رنگارنگی رسیدند. مربیان موفق کشور ما از دل 245 کلاس و دوره‌ای مربیگری که طی سال‌های 92 تا 95 در داخل کشور برگزار شد بیرون آمدند. همچنین در سال 96، 68 و در سال 97، 53 دوره مربیگری در رشته‌های مختلف برگزار شد که حاصل آن در چند سال آینده دیده می‌شود.

یکی از شرایط فعالیت در عرصه قهرمانی وجود استادیوم‌های استاندارد است. اماکن ورزشی زیادی در سطح کشور وجود دارند اما باتوجه به آمار روزافزون ورزشکاران نیاز به این امکانات مخصوصا در شهرستان‌های کشور روزبه‌روز بیشتر می‌شود. خوشبختانه طی 4 سال دولت یازدهم، 14840متر مکعب مساحت افزوده به اماکن ورزشی سرپوشیده و 188710 متر مکعب مساحت افزوده به سالن‌های ورزشی روباز است، یعنی در مجموع فقط در 4 سال 203550 متر مکعب به استادیوم‌های ورزشی ما اضافه شده است. در دو سال دولت دوازدهم 1322 و 4305 متر مکعب نیز سالن ورزشی ساخته شده است.

باتوجه به این آمار و ارقام، امید است تا پایان کار دولت دوازدهم این رشد، توسعه بیشتری پیدا کند و باوجود چشم‌اندازی که این دولت به ورزش دارد، ما شاهد اتفاقات بهتری در این حوزه خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز