بهزاد پاکزاد در گفتگو با خبرگزاری برنا:

رمز موفقیت در ورزش، سرمایه‌گذاری روی رده‌های سنی است/ به دلیل شرکت نکردن در مسابقات متعدد، ضعف روحی داریم

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۲:۰۹:۵۳
کد خبر: ۸۸۸۸۹۶
رمز موفقیت در ورزش، سرمایه‌گذاری روی رده‌های سنی است/ به دلیل شرکت نکردن در مسابقات متعدد، ضعف روحی داریم
مربی تیم ملی تیروکمان گفت: متاسفانه به دلیل شرکت نکردن در مسابقات متعدد، ضعف روحی داریم و استرس این قضیه اجازه نمی‌دهد بچه‌ها رکوردهای خودشان را به ثبت برسانند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بهزاد پاکزاد مربی تیم ملی تیروکمان در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص تاریخ‌سازی تیم جوانان در مسابقات قهرمانی جهان بیان کرد: قهرمانی جهان در رده سنی جوانان و نوجوانان بالاترین سطح این بخش در دنیا است. کشورهای مختلف جهان سرمایه گذاری زیادی روی این بخش دارند چرا که می‌دانند رمز موفقیت یک کشور در ورزش سرمایه گذاری روی این رده سنی است. رکوردهایی که در این مسابقات توسط جوانان و نوجوانان به ثبت رسیده است، چه در دور مقدماتی و چه در بخش تیمی، میکس و انفرادی هم سطح رده بزرگسالان است.

وی اظهار داشت: دور قبلی استعدادیابی استعدادهای برتر که در همدان برگزار شد، رده سنی این رشته را به گونه‌ای گذاشتند که سن‌های پایین حق حضور داشتند. آن‌ها نمی‌توانستند به این مسابقات برسند، اما امسال طی جلساتی که داشتیم با موافقت مسئولین وزارت ورزش در بخش استعدادیابی رده سنی این رشته استاندارد شده و امسال در اصفهان شاهد استعدادیابی بسیار عالی خواهیم بود.

پاکزاد عنوان کرد: تیم ملی جوانان و نوجوانان در تمرینات نشان دادند که بسیار عالی هستند و خیلی بالاتر از سطح خودشان کار می‌کنند. حیدر زاده رکورد ۷۰۰ را از ۷۲۰ این جا زده است که نشان می‌دهد که می‌تواند به تیم بزرگسالان ما کمک کند. بچه‌های دیگر هم خوب بودند اما متاسفانه به دلیل شرکت نکردن در مسابقات متعدد، ضعف روحی داریم و استرس قضیه اجازه نمی‌دهد رکوردهای خودشان را به ثبت برسانند. چندین بار در رکوردگیری داخل اردو، رکورد جهان را شکسته بودند ولی سطح بالای مسابقات و نداشتن تجربه کافی باعث شد که نتوانند عملکرد دلخواهی داشته باشند.

مربی تیم ملی تیروکمان گفت: همین بچه‌ها در چند مسابقه اخیری که در کشور خودمان برگزار شد، در تبریز و زنجان که بچه‌های بزرگسال حضور داشتند، توانستند در دور مقدماتی نفر اول باشند. آرمین پاکزاد در دو تا مسابقه با رکورد ۶۹۵ و ۶۹۶ اول شده بود، بقیه کمانداران هم عالی بودند. از مسابقات داخلی به عنوان مسابقات تدارکاتی استفاده کردم به دلیل اینکه هزینه کمتری داشته باشد. ورزشکاران نوجوان ریکرو می‌توانند در دوره بعدی المپیک جوانان پس از کسب سهمیه حضور داشته باشند. این کمانداران نوجوان در استعدادیابی فدراسیون شناسایی شدند و تا الان روی آن‌ها کار شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز