محمود یاوری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

فوتبال ایران احتیاج به مربی و بازیکن خارجی ندارد/ نمی‌توانیم نیمی از جامعه را از لذت تماشای فوتبال محروم کنیم

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۰۸:۲۱:۲۸
کد خبر: ۸۸۹۹۱۵
فوتبال ایران احتیاج به مربی و بازیکن خارجی ندارد/ نمی‌توانیم نیمی از جامعه را از لذت تماشای فوتبال محروم کنیم
پیشکسوت فوتبال گفت: اگر مسائل فرهنگی را رعایت کنیم دلیلی نمی‌بینم خانم‌ها به استادیوم نیایند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمود یاوری، پیشکسوت و سرمربی سابق چند تیم لیگ برتری کشورمان، در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: فصل گذشته لیگ ما تحت تأثیر بازی‌های ملی بود ولی درکل شاهد بازی‌های خوبی بودیم و در لیگ سال پیش چند بازیکن پدیده و جوان معرفی شدند. سال قبل به هرحال لیگ بالا و پائین زیاد داشت و تیم‌ها بازی‌‌های قابل قبولی انجام می‌دادند. فوتبال ما برای رسیدن به پیشرفت پیوستگی می‌خواهد.

وی با اشاره به تاخیری که در شروع لیگ پیش آمد گفت: نباید تاخیر پیش می‌آمد چون برنامه‌ریزی همه تیم‌ها بهم خورد. سال‌های قبل هم تأخیر داشت اما نه به این صورت و الان بیشتر شد. ما برای اینکه مجبوریم با AFC هماهنگ باشیم، می‌رسیم به جایی که ممکن است هر 3 روز یک بازی کنیم و فشردگی ایجاد می‌شود و قدرت بازیکنان واقعا آن‌طور نیست که هر 3 روز یک بازی کنند. شاید مصدومیت داشته باشیم. چند هفته زمان می‌برد که تیم‌ها خودشان را پیدا کنند اما فشردگی باعث می‌شود مقداری مصدومیت‌ها بیشتر شود.

یاوری در ادامه افزود: وقتی که این بی‌برنامگی پیش می‌آید دست مربیان در طول فصل بسته خواهد شد. تیم‌ها قرار است که در طول فصل 30 بازی انجام دهند.در جام حذفی نیز مشغول رقابت هستند و چند تیم نیز در لیگ قهرمانان حضور دارند و همین مقدار تاخیر ایجاد شده در افتتاح لیگ در ادامه بیشتر برای تیم‌ها نمود پیدا می‌کند.

پیشکسوت فوتبال درخصوص عملکرد تیم‌ها در اولین هفته لیگ نوزدهم خاطرنشان کرد: هفته اول خیلی کم گل بود ولی به هرحال همیشه شروع لیگ همین‌طور است. ما نمی‌توانیم بگوییم که سایپا بهتر از ذوب‌آهن بود و یا ذوب‌آهن آنقدر ضعیف بود که گل بخورد و همینطور تیم‌های‌ دیگر. باید چند هفته صبر کنیم تا تیم‌ها در شرایط خوب قرار بگیرند و آن زمان می‌توانیم شرایط را پیش‌بینی کنیم.

یاوری همچنین درباره حضور مربیان خارجی در لیگ امسال گفت: اعتقادم بر این است که از مربیان ایرانی باید در لیگ استفاده شود. ما که همه‌جا می‌گوئیم باید از تولیدات داخلی حمایت شود بهتر است از توانمندی مربیان داخلی استفاده کنیم. این اتفاق درباره بازیکنان صدق می‌کند و الان یک‌سری بازیکن خارجی در لیگ ما حضور دارد که وقتی نگاه می‌کنیم بازیکنان داخلی خودمان کیفیت بهتری نسبت به آنها دارند و باید از آوردن بازیکن و مربی خارجی پرهیز کنیم.

وی درخصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اظهار داشت: اگر مسائل فرهنگی را رعایت کنیم دلیلی نمی‌بینم خانم‌ها به استادیوم نیایند، خودم زمانی که فوتبال بازی می‌کردم خانواده‌ام می‌آمدند و بازی را تماشا می‌کردند و لذت هم می‌بردند و مردم هم تشویق می‌کردند. هر هواداری باید موظف باشد تیم خودش را تشویق کند و خانم‌ها هم بیایند. 50 درصد از جمعیت کشور بانوان هستند و نمی‌توانیم محروم‌شان کنیم از آمدن به استادیوم‌ها و چیزی که می‌خواهند. اگر سخت بگیریم مشکل ایجاد می‌شود و باید تمهیداتی اتخاذ کنند که خانم‌ها نیز بتوانند به راحتی در استادیوم حاضر شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز