حسن رنگرز در گفتگو با خبرگزاری برنا:

می‌خواهیم موزه ورزش جاذبه گردشگری باشد/ جای خالی خادم در هیات رییسه اتحادیه کشتی باید پر شود/ کشتی‌گیران کار سختی در قزاقستان دارند

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۱۰:۳۰:۲۰
کد خبر: ۸۹۱۷۶۷
می‌خواهیم موزه ورزش جاذبه گردشگری باشد/ جای خالی خادم در هیات رییسه اتحادیه کشتی باید پر شود/ کشتی‌گیران کار سختی در قزاقستان دارند
ملی‌پوش اسبق کشتی فرنگی گفت: ما به دنبال این هستیم که موزه ورزش را به معنای واقعی کلمه به جاذبه گردشگری تبدیل کنیم تا حتی توریست‌ها و گردشگران خارجی نیز از آن لذت ببرند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حسن‌ رنگرز جزو آن دسته از قهرمانان ورزش به شمار می‌رود که پس از ورزش قهرمانی و کسب عناوین مختلفی از جمله قهرمانی جهان به درس خواندن روی آورد و پس از اخذ مدرک دکترا در رشته مدیریت ورزشی، در همین عرصه نیز فعالیت می‌کند.

او پس از آنکه در عرصه بین‌المللی نایب رئیسی کشتی آسیا را به کارنامه مدیریتی اضافه کرد، حالا به عنوان مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک و مدیر موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک فعالیت می‌کند.

رنگرز در گفتگو با خبرنگار برنا پیرامون برگزاری مراسم سالروز تولد مرحوم جهان پهلوان تختی و روز کشتی گفت: بنده به عنوان عضوی از خانواده بزرگ کشتی کشور این اتفاق مبارک فرهنگی را که منتج به برگزاری رویدادهای مختلف مرتبط با کشتی در اقصی‌نقاط کشور شده را به فال نیک می‌گیرم، همین‌طور بازتاب روز کشتی و مراسم سالروز تولد جهان پهلوان تختی در سایت فدراسیون جهانی. راهبردهای اینچنینی باعث می‌شود که مردم توجه بیشتری به ورزش اول کشور کنند و همه بدانیم کشتی ورزش اول کشور است.

رنگرز پیرامون حضور در منزل قهرمانان المپیکی که قهرمانان کشتی نیز در آن حضور دارند، عنوان کرد: نصب تابلوی افتخار قهرمانان المپیکی طرح بسیار خوبی است که مورد تاکید رئیس کمیته ملی المپیک است، ضمن تکریم مقام شامخ این عزیزان، دغدغه‌ها احصاء می‌شود، تجدید احترامی به تلاش‌ها و افتخارآفرینی پیشکسوتان ورزش کشور صورت می پذیرد. ضمن اینکه در تلاش هستیم با تعامل با  دستگاه‌های اداری استانی ‌ در نزدیک‌ترین بوستان محل زندگی این عزیزان، تندیس‌های آنان را نصب کنیم. معتقدم نامگذاری خیابان، میدان و هر معبری به نام قهرمانان شهرهای مختلف در زمان حیات آنها کار بسیار ارزنده‌ای است که غنای فرهنگی ما و دیده شدن تلاش‌های قهرمانان ملی ورزش کشور را  به نمایش خواهد گذاشت و ارج نهادن به تلاش قهرمانان کشورمان است، مانند ثبت همین تابلوی افتخار قهرمانان.

نایب رئیس اسبق کشتی در پاسخ به این سوال که نظرش پیرامون کسب کرسی‌های بین‌المللی در کشتی  و اقدامات رئیس جدید فدراسیون و دیدارش با مامیاشویلی، رئیس فدراسیون کشتی روسیه، چیست؟ اظهار داشت: ما باید خیلی زود کرسی رسول خادم در هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی را بازیابی کنیم. اقدامات دبیر و دیدار با مامیاشویلی بی‌تردید در گسترش سطح روابط بین‌المللی کشتی کشورمان بسیار مثبت است اما اینکه بخواهیم به کرسی‌های موثر دست پیدا کنیم، علاوه بر ظرفیت های فدراسیونی نیاز است مدیران ارشد وزارت امور خارجی نیز رایزنی‌هایی را داشته باشند.

قهرمان کشتی جهان در سال 2001 در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره نتیجه‌گیری کشتی‌گیران کشورمان در بازی‌های قزاقستان که بازی‌های انتخابی المپیک به شمار می‌رود گفت: تیم کشتی فرنگی یک پوست‌اندازی کاملی را داشته و معتقدم افراد انتخاب شده باید به بهترین شکل جواب اعتماد کادر فنی را بدهند و به امید خدا امیدوارم بتوانیم سهمیه کامل را کسب کنیم. البته این کار بسیار سختی است اما این ملی‌پوشان جوان پتانسیل انجام این مهم را دارند و برای تمامی ملی‌پوشان کشورمان آرزوی توفیق دارم.

رئیس موزه ملی المپیک و پاراالمپیک پیرامون برنامه‌های توسعه‌ای موزه تصریح کرد: ما در خلال سفرهایی که به شهرهای مختلف برای ثبت تابلوی افتخار قهرمانان بر سر در منزل‌شان می‌رویم با استقبال این عزیزان برای اهدای مدال‌های خود روبرو می‌شویم که بسیار خوشحال کننده است و طی فرآیند قانونی تعداد اشیاء ورزشی موجود در گنجینه موزه را به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء دهیم. با بازگشایی مدارس ما رایزنی‌هایی را با دو وزارتخانه آموزش و پرورش و آموزش عالی برای بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان از این موزه انجام داده‌ایم و تلاش می‌کنیم همزمان با حضور این عزیزان کارگاه‌های آموزشی با محوریت ارزش‌های المپیزم را نیز برگزار کنیم.

رنگرز گفت: از روز اول تاسیس موزه مجوز آن از سوی سازمان میراث فرهنگی صادر شد و ما به دنبال این هستیم که موزه را به معنای واقعی کلمه به یک جاذبه گردشگری تبدیل کنیم تا حتی توریست‌ها و گردشگران خارجی تا از آن بازدید کنند، مشخص است تا رسیدن به نقطه مطلوب کار فراوانی داریم و تمام تلاش ما این است که با برنامه‌های مدون به این مهم دست پیدا کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز