سیدمهدی سیدصالحی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

انصاری‌فرد نباید بگذارد پرسپولیس دچار حاشیه شود/ استراماچونی بازیکن باتجربه ندارد/ شناخت دنیزلی از فوتبال ایران به نفع تراکتور است

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۰۶:۱۶:۲۵
کد خبر: ۸۹۲۴۶۰
انصاری‌فرد نباید بگذارد پرسپولیس دچار حاشیه شود/ استراماچونی بازیکن باتجربه ندارد/ شناخت دنیزلی از فوتبال ایران به نفع تراکتور است
مهاجم اسبق تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس گفت: هر تیمی کوچکترین اشتباهی کند، بزرگترین ضربه را می‌خورد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سیدمهدی سیدصالحی، مهاجم اسبق پرسپولیس و استقلال، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص بازی سرخ‌آبی‌ها در هفته دوم لیگ برتر بیان کرد: سرمربی‌های هر دو تیم پرسپولیس و تراکتور تغییر کرده است. تراکتور از مصطفی دنیزلی استفاده می‌کند که تجربه حضور در لیگ ایران را داشته است و نسبت به خصوصیات بازیکنان ایرانی شناخت کافی دارد. زمانی هم که یارگیری انجام شد، استخوان بندی تیم را از دست نداد اما مهره‌های خیلی خوبی را گرفت. به نظرم بازی خیلی خوب و با برنامه‌ای انجام داد و غیر از گلی که زدند موقعیت‌های دیگری هم داشتند. انگیزه و نشاطی که در تراکتور دیدم، فهمیدم دنیزلی کامل بازیکنان را شناخته و بعد آن‌ها را انتخاب کرده است. مقابل پرسپولیس با تغییراتی که در مدیریت و مربیگری داشته، مقداری نسبت به بازی‌های قبل خود ضعیف‌تر عمل کرد و جلوی تراکتور خیلی خوب ظاهر نشد.

وی افزود: 100% مربی خارجی که تازه آمده تا شرایط را بسنجد، با شرایط آداپته شود و بازیکنان را بشناسند زمان می‌برد. برانکو وقتی به پرسپولیس آمد که سابقه مربیگری تیم ملی ایران را داشت و لیگ ایران را می‌شناخت و کار او راحت‌تر از مربیان دیگر بود.

سیدصالحی تصریح کرد: تراکتور سال گذشته مربی بلژیکی و ترک تبار آورد اما نتوانستند کارایی لازم را داشته باشند ولی دنیزلی شناخت کافی را دارد چون قبلا با پاس و پرسپولیس کار کرده و بازیکنان ایرانی را می‌شناسد. ما یک سری بازیکن داریم که بازیکنان تمرینی هستند، مربی خارجی زمان می‌برد تا آن‌ها را بشناسد زیرا یک سری از بازیکنان آن کیفیتی که در تمرین دارند را در مسابقه ندارند و زمان می‌برد که آن مربی خارجی بخواهد شناخت پیدا کند. در مجموع تراکتور مهره‌های خوبی گرفته و مهره‌های خوبی هم داشت مثل حاج صفی، شجاعی و دژاگه. از جهتی دیگر پرسپولیس در زمینی بازی می‌کرد که تراکتور آن‌جا یکی از پرشور‌ترین هواداران را دارد و واقعا شرایط سختی برای پرسپولیس بود.

مهاجم اسبق پرسپولیس اظهار داشت: در هر صورت اول فصل است و طرز تفکر کالدرون نسبت به برانکو هجومی‌تر است. کالدرون در مصاحبه‌هایی که انجام داده گفته می‌خواهم یک فوتبال آرژانتینی را ارائه کنم یعنی فوتبالی که حمله‌اش زیاد باشد. سال قبل خط دفاعی یکی از خط دفاعی‌های خوب لیگ بود و تا بخواهد طرز تفکر خود را به تیم القا کند مقداری زمان‌بر است. این بازی‌ها بازی‌های بزرگ است و در این گونه دیدارها هر تیمی کوچکترین اشتباهی کند بزرگترین ضربه را می‌خورد و به نظرم در بازی‌های بزرگ این اتفاقات می‌افتد. قبل از بازی گفتم ممکن است بازی مساوی هم شود و هر تیمی کوچکترین اشتباهی کند بزرگترین ضربه را می‌خورد.

وی درخصوص بی‌انگیزه بودن علیپور و بیرانوند خاطرنشان ساخت: اگر قرار باشد دل بازیکنی با تیم نباشد و فکرش جای دیگری باشد، قاعدتا نه به درد تیم می‌خورد و نه به درد خودش. من در جریان پیشنهاداتی که از اروپا داشتند، نیستم ولی به هر صورت بازیکن باید تمام تفکرش برای تیم باشد، اگر یک درصد تفکرش برای تیم نباشد مطمئن باشید هم خودش ضربه می‌خورد چون از کیفیت بازی‌اش کم می‌شود هم به باشگاه ضربه می‌زند. به نظر من انصاری‌فرد که خودش هم بازیکن تیم ملی و پرسپولیس بوده باید جلساتی داشته باشد تا نگذارد تیم وارد حاشیه شود.

سیدصالحی درمورد عملکرد آبی‌پوشان بیان کرد: علت اصلی که استقلال در هر دو بازی در وقت‌های پایانی گل خورد، این است که رهبر یا بزرگتری در زمین و مخصوصا در خط دفاع ندارد. در لحظات پایانی بازی اول خود با ماشین‌سازی دفاع بسیار متزلزلی داشت و موقعیت‌های زیادی خلق کرد. سال گذشته استقلال مهدی رحمتی یا پژمان منتظری را داشت و از تجربه آن‌ها استفاده می‌‌کرد. من بازی با فولاد را دیدم خیلی موقعیت‌های خوبی خلق کردند و بیشتر بازی جلوی دروازه حریف بود اما این که در بازی جلو است و دقیقه 5+90 گل می‌خورند نشان دهنده عدم وجود رهبر در تیم است. سرمربی تیم نمی‌تواند وارد زمین شود و این‌ها بزرگتر می‌خواهند که بازی را اداره  کند و نگه دارد. غفوری بازیکن بسیار خوبی است و تجربه دارد ولی به نظرم استقلال بازیکن باتجربه در زمین ندارد که تیم را از عقب حمایت کند. در بازی با ماشین‌سازی، گلی که استقلال خورد بچگانه بود چون رهبر نداشتند.

مهاجم اسبق استقلال اظهار داشت: بازیکنانی مثل تیام و پاتوسی به استقلال آمدند. اگر به قبل آن‌ها نگاه کنید، ببینید این‌ها یا تیم‌ نداشتند یا بازی نمی‌کردند و شرایط جسمانی‌شان خوب نبود. مدیریت باشگاه باید با قرارداد بلند مدت می‌بست. بازیکنان می‌خواهند 6 ماه بیایند و بدن خود را آماده کنند و بعد به حوزه خلیج فارس یا کشورهای دیگر بروند. بازیکنان رزومه‌داری هستند که در تیم‌های بزرگ بازی کردند اما در حال حاضر آمادگی ندارند. وقتی دیاباته وارد تمرین شد بعد از مدتی مصدومیت پیدا کرد و این موضوع به خاطر ناآماده بودن بدنش است. یک بازیکن چند ماهی که از زمین فوتبال دور باشد ناخودآگاه زمین را اشتباه می گیرد.

وی عنوان کرد: شیخ دیاباته در موقعیت‌های خوبی قرار می‌گیرد و وقتی در بازی با ماشین‌سازی به زمین آمد، حملات استقلال زیاد شد. اول بازی با ماشین سازی تمام تفکر رسول خطیبی این بود که توپ را پشت دفاعی استقلال بیاندازد. استقلال این را می‌دانست ولی باز گل می‌خورد به خاطر این که دفاع‌های وسط استقلال تجربه کافی را ندارند. استقلال برای دفاع وسط یک بازیکن باتجربه‌تر انتخاب می‌کرد و نباید می‌گذاشتند منتظری برود. پژمان تجربه دارد و سیاوش یزدانی و دانشگر می توانستند کارایی بیشتری کنار او داشته باشند. دیاباته هم زمان نیاز دارد تا با شرایط وفق پیدا کند.

سیدصالحی گفت: استراماچونی آمد و قبل از شروع فصل و اتفاقاتی که برای استقلال افتاد و نظم و انضباط را وارد تیم کرد و آمد اما کیفیت لازمی که انتظار داشت را ندیده است. حتی صحبت‌هایی بود که می‌خواهد برود، چنین مشکلاتی دارد و این مشکل برای الان نیست، برای همان زمانی است که تازه آمده بود. حس می‌کنم قول‌‌ها و صحبت‌هایی به استراماچونی داده بودند. او 3 بازیکن استقلال را به خاطر بی نظمی رد کرد، در صورتی که به نظر من روح الله باقری به دردشان می‌خورد اما به نظم و انضباط خیلی اهمیت می‌دهد. شاید در زمانی که او قرار داد بسته است، خواسته‌هایی داشته که برآورده نکردند و آن استرس مانده می‌بینید که عصبی است و انگار دل پری دارد. این به تیم ضربه می‌زند چون افکار به بازیکن الهام و شرایط سخت می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز