سه امتیازی‌های غیرقابل پیش‌بینی از تونس دیدیم؛

شاهین‌طبع: نمی‌خواهیم الان درباره آینده صحبت کنیم/ حدادی یک شخصیت بسیار بزرگ است

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۱۵:۱۱:۵۰
کد خبر: ۸۹۳۲۹۹
شاهین‌طبع: نمی‌خواهیم الان درباره آینده صحبت کنیم/ حدادی یک شخصیت بسیار بزرگ است
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران بعد از شکست مقابل تونس در دومین دیدار جام جهانی ۲۰۱۹ به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، تیم ملی بسکتبال ایران بعد از شکست مقابل تونس شانس صعود به مرحله بعد رقابت‌های جام جهانی را از دست داد. مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال بعد از این بازی در کنفرانس خبری درباره‌ دلایل شکست تیم ملی گفت: تلاش کردیم بعد از بازی اول مقابل پورتوریکو بازیکن‌هایمان را بازسازی کنیم. مقابل تیمی باتجربه بازی کردیم. سه امتیازی‌های غیرقابل پیش بینی از این تیم دیدیم. بازیکن شماره ۴۵ تونس ۵۶ درصد پرتاب سه امتیازی خود را وارد سبد کرد که یک آمار بسیار بالاست.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ادامه داد: در نیمه اول این بازی کنترل فضای زیر حلقه را به آن‌ها واگذار کردیم و چند ریباند دفاعی را از دست دادیم. البته در نیمه دوم اوضاع را تغییر دادیم و بهتر کردیم. فکر می‌کنم بازی اول مقابل پورتوریکو تاثیر زیادی روی ما گذاشت؛ تاثیری که آن را در این بازی هم دیدیم.

 شاهین‌طبع درباره دلایل شکست در ثانیه‌های پایانی دیدار اول مقابل پورتوریکو عنوان کرر: از رسانه ها می خواهم از مسئولین بپرسند که چطور در بازی اول ما مقابل پورتوریکو یک داور چینی انتخاب شد؟ آیا چین قبول می کند که یک داور ایرانی در همین شرایط رقابت برای آنها قضاوت کند؟ همه تیمهای آسیایی در تلاش و رقابت حضور دارند. اصلا نمی خواهم علیه داوران چین صحبت کنم و به همه آنها احترام می گذارم اما کدام کشور آسیایی داور چینی را می پذیرد؟ نه فقط داور چینی بلکه هر داور آسیایی دیگر. هیچ داور آسیایی نباید بازی تیم های آسیایی را قضاوت کند. نمی خواهم درباره تصمیم های داوری مسابقه مقابل پورتوریکو صحبت کنم اما این مسئله از نظر ذهنی تاثیر روی تیم دارد. فکر می کنم این یک سوال بزرگ است؛ چطور یک داور چینی برای بازی ما انتخاب شد؟ من منتظر این پاسخ این سوال هستم. به نظرم این یک سوال منطقی باشد. چند داور در جام جهانی حضور دارند؟ چرا داور مسابقه ما باید چینی باشد؟ همه تیم های آسیایی در رقابت حضور دارند و شانس ما نسبت به بقیه تیم های آسیایی مثل ژاپن و اردن که گروه های سختی دارند بیشتر است. ما امیدوار بودیم که راهی مرحله بعد شویم. وقتی درباره مسائل تاکتیکی و تکنیکی صحبت می کنیم قبل از هر چیز، شرایط باید برابر باشد.

خبرنگاری از شاهین‌طبع پرسید آیا درباره آینده حامد حدادی با او صحبت کرده و می‌داند که این بازیکن از بازی‌های ملی خداحافظی می‌کند یا نه؟ سرمربی تیم ملی گفت: حدادی یک شخصیت بسیار بزرگ است. او در سه ماه گذشته بیشترین تلاش ممکن را داشت و به سختی تمرین کرد. فکر می کنم او خیلی خوب بسکتبال را می‌فهمد و در این مسابقات هم عملکرد بسیار خوبی داشت. همینطور که در ۱۵ سال اخیر برای تیم ملی خوب کار کرد. نمی‌خواهیم الان درباره آینده صحبت بکنیم.

نظر شما