سیدرضا صالحی‌امیری:

یک جریان سازی غیر اخلاقی با انگیزه سیاسی رخ داده است

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۲۰:۳۹:۳۸
کد خبر: ۸۹۳۴۲۷
یک جریان سازی غیر اخلاقی با انگیزه سیاسی رخ داده است
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: یک نامه شدیدالحنی به رئیس کمیته بین المللی المپیک زدم و نسبت به رفتار ویزر اعتراض کردم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو ورزش، سعید ملایی جودوکار وزن -۸۱ کیلوگرم کشور که افتخارات بزرگی کسب کرده است، برای آماده سازی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ اکنون در آلمان حضور دارد، همسر این ورزشکار دو رگه است. ملایی در مصاحبه‌ای نسبت به مسائلی اظهار ناراحتی کرده که یکی از آن مسائل، عدم پرداخت پاداش مربوط به مسابقات جهانی فرانسه است. نکته دیگری که دست به دست هم داد تا کار به این‌جا کشیده شود و حرف و حدیث درباره پناهندگی وی مطرح شود، جریان سازی ویزر، رئیس فدراسیون جهانی بود. ویزر به این مسئله بیشتر دامن زد و تمام تلاش خود را کرد که در مسابقات ورزشکاران کشورمان را با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس روبرو کند. این برنامه‌ریزی با ارتباطی که بین رئیس فدراسیون جهانی و نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس وجود داشت، صورت گرفت. نکته اصلی این است که ورزشکاران ما در میادین مختلف قطعاً زیر بار چنین مسائلی نخواهند رفت.

صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، درباره این اتفاق اظهار کرد: آن چیزی که رخ داد در حقیقت یک طراحی از پیش تعیین شده از سوی رئیس فدراسیون جهانی جودو بود. برابر اطلاعاتی که ما داریم و مستنداتی که در اختیارمان است، متأسفانه وی وابستگی جدی به رژیم صهیونیستی دارد و از افتخاراتش این است که همیشه عکسش را با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در صفحه خود قرار می دهد. همسرش هم وابستگی جدی به آن کشور و رژیم صهیونیستی دارد. به همین جهت ویزر این جریان سازی را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: ما اکنون با ۵۵ فدراسیون در عرصه جهانی کار می‌کنیم. در سفری که اخیراً به لوزان داشتم با بیش از ۱۰ رئیس فدراسیون جهانی ملاقات کردم. ما با ۵۴ فدراسیون جهانی دیگر هیچ مشکلی نداریم. اما ویزر استراتژی خود را بر این گذاشته که تلاش کند به هر قیمت ممکن به فدراسیون جودوی ما ضربه بزند و با طرح مسائل دروغین، فضاسازی‌ها و یک رویکرد غیر اخلاقی، غیر عقلانی و رفتار سیاسی، ورزشکار ما را به نوعی متقاعد کند که از زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به زیر پرچم دیگر برود. خوشبختانه ویزر تا به اکنون در اهداف خود ناکام بوده است.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: در ملاقات ۲ ساعت و نیمه‌ای که با ویزر داشتم، مفصل با وی بحث و جدل کردم. در آن مذاکره احساس کردم این شخص ادبیات دیپلماتیک ندارد، بلکه به دنبال جریان سازی است. به وی تأکید کردم که این نوع رفتار خارج از مبانی منشور المپیک و نیز رفتار یک شخصیت ورزشی است، اما وی مسیر خودش را می‌رود.

صالحی امیری در خصوص اقداماتی که در این زمینه تا به اکنون صورت گرفته است گفت: دیروز نامه شدیدالحنی به توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک زدم و نسبت به رفتار ویزر اعتراض کردم. در نامه تأکید کردم که وقتی رئیس فدراسیون جهانی ورزشکار ما را از سالن خارج و به اتاق خودش هدایت می‌کند. به وی می‌گوید که زیر پرچم فدراسیون جهانی یا هر پرچم دیگری مبارزه کند و بعد او را از تیم ما جدا می‌کند. برایش بلیط می‌گیرد و به آلمان اعزام می‌کند، همه نشان می‌دهد که یک جریان سازی غیر اخلاقی با انگیزه سیاسی رخ داده است. طی ۲ نامه رسمی بنده به توماس باخ و نیز همکارانم به سایر سطوح مدیریتی کمیته بین المللی المپیک، در مجموع ۴ نامه اعتراضی داشتیم. امیدواریم که بتوانیم مسئله را مدیریت کنیم و از این فضا خارج شویم.

نظر شما