ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

شلیک بانوی ایرانی به قلب المپیک/ سلب آرامش در فدراسیون بوکس/ گره تورهای بسکتبال کور شد!

۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۰۵:۲۳:۵۴
کد خبر: ۸۹۴۱۷۰
شلیک بانوی ایرانی به قلب المپیک/ سلب آرامش در فدراسیون بوکس/ گره تورهای بسکتبال کور شد!
در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

برنده هفته: آرمینا صادقیان

مسابقات جام جهانی تیراندازی و کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو با حضور 543 تیرانداز از 72 کشور جهان از 5 تا 12 شهریور در شهر ریو برزیل برگزار شد که آرمینا صادقیان ملی‌پوش 17 ساله کشورمان موفق شد در رشته تفنگ بادی با کسب بالاترین امتیاز جواز حضور در المپیک توکیو را به دست بیاورد. این اتفاق در حالی برای صادقیان رخ داد که تیراندازان با تجربه‌ای مانند الهه احمدی و گلنوش سبقت الهی از کسب سهیه المپیک بازماندند.

بازنده هفته: تیم‌ ملی بسکتبال

تیم‌ملی بسکتبال کشورمان درحالی برای سومین بار حضور در مسابقات جام جهانی چین را تجربه کرد که نتایج دور از انتظاری را در این رقابت‌ها رقم زد. رقابت‌های جام جهانی بسکتبال چین از 9 شهریور ماه 1398 با حضور 32 تیم در 8 گروه چهار تیمی در حال پیگیری است، این رقابت‌ها حکم مسابقات انتخابی برای المپیک توکیو را دارد. برای اولین بار است که این رقابت‌ها با حضور 32 تیم برگزار می‌شود. تیم‌ کشورمان در این دوره در گروه C این مسابقات با تیم‌های اسپانیا مدعی عنوان قهرمانی، پورتوریکو و تونس همگروه بود که در حال حاضر با قبول سه شکست باید در دور بعدی مسابقات در گروه بازنده‌ها به مصاف حریفان بروند و با این روند عملا ملی‌پوشان سهمیه المپیک را از دست دادند.

شخصیت هفته: مهدی شادمانی

مهدی شادمانی، خبرنگار با سابقه ورزشی جمعه شب پس از سال‌ها تحمل بیماری سرطان به دیار باقی شتافت. مراسم تششیع این خبرنگار روز یکشنبه با حضور گسترده مردم در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد. همچین در این مراسم چهره‌های مختلف ورزشی، سیاسی، فرهنگی و... از جمله علی دایی، رضا صالحی امیری، محمدجواد آذری جهرمی، محمدباقر قالیباف، حجت‌الاسلام دعایی، حجت‌الاسلام نقویان، حسن آقامیری، هادی طباطبایی، آرش میراسماعیلی، عادل فردوسی‌پور، حبیب رضایی، محمد خدادی و ... حضور داشتند.

نقد هفته: فدراسیون بوکس

اردوهای تیم‌ملی بوکس بزرگسالان در حالی این روزها پیگیری می‌شود که ملی‌پوشان کشورمان باید از 15 شهریورماه در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان جهان در سال 2019 در کشور روسیه و در شهر مسکو به روی رینگ بروند. اما با این حال روند اردوهای آماده‌سازی تیم‌ملی از همان روزهای نخست با حواشی زیادی همراه بود، از پاره کردن عکس‌های مظاهری پرافتخارترین بوکسور سابق تیم‌ملی در محل تمرین ملی‌پوشان گرفته تا خط خوردن نام مرادخانی بازیکن فیکس شده تیم در انتخابی‌ها. حواشی که هنوز نه رییس فدراسیون در مورد آنها پاسخ‌گو بوده و نه کادر فنی. تیم‌ کشورمان پس از این رقابت‌ها در فاصله کوتاهی باید خود را برای حضور در انتخابی المپیک آماده کند. بنابراین انتظار می‌رود در این شرایط حساس، ثوری به عنوان رئیس فدراسیون برخورد جدی با خاطیان داشته و مانع هرگونه حاشیه در این رشته پرطرفدار شود. رشته‌ای که بدون تردید در سال قبل از المپیک بیش‌تر از هر زمان دیگری نیاز به آرامش دارد.

مسابقه هفته: تراکتورسازی-پرسپولیس

هفته دوم لیگ برتر فوتبال درحالی برگزار شد که در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها دو تیم مدعی پرسپولیس تهران و تراکتورسازی در تبریز به مصاف هم رفتند و این دیدار با نتیجه 1-0 به سود سرخ‌پوشان تبریزی به پایان رسید.

پیشنهاد هفته: بازی تیم‌ ملی فوتبال ایران-هنگ کنگ

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب دور دوم انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های 2023 چین، در نخستین گام باید سه‌شنبه هفته آینده به مصاف تیم‌ملی هنگ کنگ برود. شاگردان مارک ویلموتس باید مسابقه را در خانه حریف به انجام برسانند و میزبان این دیدار ورزشگاه هنگ‌کنگ واقع در جزیره هنگ‌کنگ است هرچند که در این خصوص گفته می‌شود به دلیل درگیری‌ها و ناآرامی‌ها در هنگ کنگ احتمال دارد برگزاری این دیدار به مالزی منتقل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز