علیرضا سهرابیان در گفتگو با خبرگزاری برنا:

علمی کردن ورزش را مدنظر قایقرانی قرار می‌دهیم/ قهرمانانی که خداحافظی کردند را به فدراسیون بازخواهیم گرداند

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۱۰:۲۱:۵۱
کد خبر: ۸۹۴۷۴۰
علمی کردن ورزش را مدنظر قایقرانی قرار می‌دهیم/ قهرمانانی که خداحافظی کردند را به فدراسیون بازخواهیم گرداند
رییس فدراسیون قایقرانی گفت: علمی کردن ورزش اصلی است که باید آن را مد نظر خودمان قرار بدهیم چون هرچه ورزش ما علمی‌تر باشد، مطمئنا دوران قهرمانی ورزشکاران‌مان را بهبود می‌بخشیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون قایقرانی، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص حضور در مجمع فدراسیون جهانی روئینگ بیان کرد: در دیدار با رئیس فدراسیون جهانی طرح تبدیل آکادمی ملی قایقرانی ایران به مرکز علمی پژوهشی روئینگ را مطرح کردیم که اگر این مرکز در هر کشوری تاسیس شود، کلاس فرهنگی و علمی آن کشور را ارتقا می‌دهد. بنابراین با درخواستی که از فدراسیون جهانی و ریاست کنفدراسیون آسیا در دو جلسه مجزا انجام دادیم، موافقت کردند با توجه به این که دانشگاه‌های بزرگ در ایران قرار است فدراسیون قایقرانی را حمایت کنند، این کار انجام شود. فدراسیون قایقرانی شروع به فعالیت در حوزه دستاوردهای علمی کرده است، که ان‌شاءالله در ماه‌های آینده شاهد این موضوع هستید که دستاوردهای علمی توسط افراد دانشگاهی انجام می‌شود، این نشان دهنده یک کار زیربنایی هماهنگ و هم راستا با کار آکادمی قایقرانی است.

وی افزود: کاری که بخش استعدادیابی آکادمی ما انجام می‌دهد زیربنایی را می‌سازد که کمک می‌کند به هیات‌های استانی، تیم‌های ملی‌ و کل فدراسیون قایقرانی. زمانی که این کار اتفاق بیفتد، حتما انتقال مسائل علمی به کشورهایی که در بخش روئینگ فعالیت می‌‌کنند و زیر مجموعه فدراسیون جهانی روئینگ هستند، صورت می‌گیرد. اگر این دستاوردها بولد شود و ایران را به عنوان کشوری که برای پیشبرد اهداف والای ورزش خصوصا روئینگ فعالیت می‌کند، خواهند شناخت.

سهرابیان اظهار داشت: طبق صحبت رئیس فدراسیون جهانی، قرار شد کارها را انجام دهیم و اطلاع را انتقال بدهیم تا نماینده‌ای را معرفی کنند که در اولین فرصت این مکاتبات صورت گیرد، زیربنای کار انجام می‌شود، از مرکزیت فدراسیون قایقرانی و امکاناتی که با دانشگاه‌های مشخص خصوصا بهشتی، آزاد تهران و ... بازدیدی به عمل بیاورند و کار را به صورت رسمی آغاز کنیم.

رئیس فدراسیون قایقرانی ایران عنوان کرد: به فدراسیون جهانی روئینگ هم اعلام کردیم که این کار را ما به پیشنهاد فدراسیون جهانی در بخش‌های دیگر هم انجام می‌دهیم. ما در فدراسیون‌هایی که زیرمجموعه آن هستیم مثل روئینگ، کانو و بادبانی این کار را باید انجام دهیم چون فدراسیون قایقرانی که در ایران مستقر است، خود فدراسیون جهانی تحت پوشش دارد. امیدوارم وقتی این کار صورت گرفت، دستاوردهای که در این زمینه وجود دارد را به فدراسیون‌های دیگر انتقال دهیم و بتوانیم ورزش خودمان را سریع‌تر رو به جلو هدایت کنیم.

وی گفت: این کار باید قبلا  انجام می‌شد و با کمک افراد تحصیل‌کرده ادامه پیدا می‌کرد، خداراشکر در قایقرانی تعداد تحصیل کرده‌‌هایی که در این زمینه کار می‌کنند افزایش پیدا می‌کند. امیدوارم بتوانیم ورزشکارانی که از دنیای قهرمانی خداحافظی کردند و تحصیلات خود را ادامه دادند به فدراسیون قایقرانی برگردانیم. علمی کردن ورزش اصلی است که باید آن را مد نظر خودمان قرار دهیم چون هرچه ورزش ما علم‌تر باشد و هرچه توان علمی ورزشکاران و مربیان خودمان را ارتقا دهیم، مطمئنا دوران قهرمانی ورزشکاران‌مان را بهبود می‌بخشیم.

نظر شما