زهرا نعمتی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

کسب دوباره سهمیه المپیک حکم طلا را دارد/ تکرار قهرمانی سخت‌تر از به دست آوردن اولین قهرمانی است/ کار برای تیروکمان دشوار خواهد بود

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۰۸:۲۶:۵۱
کد خبر: ۸۹۴۹۱۲
کسب دوباره سهمیه المپیک حکم طلا را دارد/ تکرار قهرمانی سخت‌تر از به دست آوردن اولین قهرمانی است/ کار برای تیروکمان دشوار خواهد بود
بانوی کماندار ایران گفت: کسب دوباره سهمیه المپیک برای من حکم طلا را دارد چون مجبورم با افرادی دست و پنجه نرم کنم که نسبت به شرایط جسمی من راحت‌تر کار می‌کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ زهرا نعمتی، کماندار طلایی ایران در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص وضعیت تمرینات آمادگی خود بیان کرد: خوشبختانه اردوها خیلی خوب پیش می‌رود و تمریناتم را فشرده دنبال می‌کنم. تمرینات بدنسازی و تمرینات روحی، روانی و تکنیکی انجام می‌دهم و همه چیز را موازی هم پیش می‌بریم. خوشبختانه مربی خیلی خوبی داریم و از طرف کادرفنی که داریم رسیدگی‌های خوبی می‌شود. در حال حاضر همه تلاش برای این است که بهترین نتیجه را کسب کنیم.

نعمتی اظهار داشت: کار سخت است و پروسه بسیار سختی پیش رو داریم اما ناامید نمی‌شویم. در دوره گذشته هم بین کشورهای صاحب نام و مدعی قهرمانی سهمیه المپیک کسب کردیم را داشتیم، قطعا بازهم با توجه به تلاش‌هایی که داریم، امیدواریم این اتفاق تکرار شود. کسب سهمیه المپیک به مراتب برای تیروکمان خیلی سخت خواهد بود و به همان اندازه هم ارزشمند است. برای خود من اگر بتوانم دوباره سهمیه المپیک کسب کنم، حکم طلا را دارد، چون با توجه به شرایط جسمی که دارم مجبورم با افرادی دست و پنجه نرم کنم که نسبت به شرایط جسمی من راحت‌تر کار می‌کنند.

وی افزود: می دانم کار سخت است و در ورزش امروز ثانیه به ثانیه تمام ورزشکاران تلاش می‌کنند و از یکدیگر سبقت می‌گیرند. من هم دارم سعی می‌کنم بیشترین استفاده را از زمان باقی مانده کنم و بتوانم بیشترین تلاشم را انجام بدهم.

کماندار طلایی ایران عنوان کرد: پاراالمپیک لندن اولین طلا را کسب کردم و پس از آن در پاراالمپیک ریو هم تکرار شد، امیدواریم در پاراالمپیک توکیو هم این اتفاق بیفتد. من همیشه گفتم و باز هم تکرار می‌کنم، تکرار قهرمانی به مراتب سخت‌تر از به دست آوردن اولین قهرمانی است، این را همه قهرمانان و ورزشکاران می‌گویند. من هم می‌دانم کار سختی است اما امیدوارم با توجه به تلاش‌هایی که کردم بتوانم بهترین نتیجه را رقم بزنم.

ملی‌پوش ریکرو ادامه داد: در المپیک و پاراالمپیک همه شرکت کنندگان می‌آیند که بهترین را رقم بزنند. اما صحبتی شده بود در مورد پاراالمپیک لندن که اولین طلای بانوان ایران در 2012 کسب شد، فدراسیون جهانی و کمیته بین المللی پاراالمپیک بر این اعتقاد بود که یکی از بهترین رکوردشکنی‌ها و الگوهایی است که می‌توانست اتفاق بیفتد. خوشحالم که این رکوردشکنی در 2012 لندن اتفاق افتاد، همیشه اولین‌ها یک مزه دیگری دارد اما پس از آن ما مدال طلاهای زیادی را از طرف خانم‌ها دیدیم. این باعث  افتخار است و امیدوارم که بازهم مدال طلاهای زیادی را از طرف بانوان ببینیم چون تاثیر به سزایی روی روحیه، پیشرفت جامعه و انگیزه دخترانی که در هر زمینه‌ای ورزش می‌کنند، داشته باشد.

وی اضافه کرد: کسب اولین مدال المپیک کار بسیار سختی است اما ناامید نیستیم. فعلا همه تلاشم را برای ورود به المپیک 2020 توکیو می‌کنم و پس از آن هم برای بهترین‌ها تلاش خواهم کرد.

بانوی کماندار کشورمان خاطرنشان ساخت: تیم ملی در حال حاضر روانشناس، مربی بدنساز، مربی تغذیه و ماساژور ندارد و همه این‌ها کار یک ورزشکار را می‌تواند سخت کند. حتی مسابقات اخیر ما به دلیل کمبود بودجه و در واقع همکاری نکردن سفارت لغو شد و این‌ها می تواند شرایط را سخت‌تر کند چرا که مجبور هستند با کم‌ترین امکانات همه تلاششان را انجام دهند.

نعمتی گفت: خوشبختانه دوستان روانشناس من محمدکاظم واعظ موسوی و خسرو حمزه همیشه در زمینه‌های مختلف به من کمک کردند. همچنین دکتر تغذیه من امیر ساسان که مربی تغذیه تیم ملی کشتی نیز هست، برنامه تغذیه‌ای را برعهده دارد. از ماساژور شخصی استفاده می‌کنم و خیلی از این قضیه راضی هستم. مجید میررحیمی مربی تیم ملی تیر و کمان و برای مربی بدنساز هم در حال حاضر با امین و نازنین کاظم‌پور کار می‌کنم. در این راه غلامرضا شعبانی‌بهار ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان نیز کمک‌های خوبی به من می‌کند. همه این‌ها کارهایی است که در راستای اهدافم پیش می‌برم و امیدوارم برای همه راه هموارتر شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز