الهام هاشمی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

صادقیان بین ۱۰۹ نفر موفق به کسب سهمیه شد/ بانوان در تیراندازی خودشان را ثابت کردند/ نمی‌توان به مدال المپیک فکر کرد

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۰۶:۳۱:۵۲
کد خبر: ۸۹۵۴۷۸
صادقیان بین ۱۰۹ نفر موفق به کسب سهمیه شد/ بانوان در تیراندازی خودشان را ثابت کردند/ نمی‌توان به مدال المپیک فکر کرد
سرمربی تیم ملی تیراندازی ایران گفت: در رشته تفنگ بادی بانوان 109 نفر شرکت کننده بود و فقط 2 سهمیه توزیع می‌شد، خداراشکر که حداقل یکی از دو سهمیه را ایران گرفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، الهام هاشمی سرمربی تیم ملی تیراندازی با تفنگ ایران طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص مسابقات جام جهان 2019 ریو بیان کرد: آرمینا صادقیان که در رده سنی جوانان قرار دارد، موفق به کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو شد. پیش از این هم چنین اتفاقی افتاده بود و اولین کسی که در رشته تیراندازی برای ایران سهمیه المپیک گرفت، مهلقا جام‌بزرگ در 18 سالگی بود، نجمه خدمتی زمانی که سهمیه المپیک ریو را کسب کرد در رده سنی جوانان قرار داشت. شاید یکی از دلایل کسب سهمیه توسط جوانان این باشد که فشار روانی روی آن‌ها کم‌تر است، اما در کل کار اکثر بچه‌ها خوب بود.

وی افزود: هرچه به مسابقات پایانی کسب سهمیه نزدیک می‌شویم فشار روانی مسابقه مقداری  افزایش پیدا می‌کند. خیلی از  قهرمانان دنیا هستند که هنوز هیچ سهمیه‌ای به دست نیاوردند. بعضی از قهرمانان سه وضعیت بانوان در این دوره از مسابقات حتی نتواستند به مرحله رده‌بندی برسند.

هاشمی عنوان کرد: در رشته تفنگ بادی بانوان 109 نفر شرکت کننده بود و فقط 2 سهمیه توزیع می‌شد که خوشبختانه یکی از آن‌ها به ایران رسید. در دیگر رشته‌ها هم به همین ترتیب تعداد زیادی شرکت کننده وجود داشت،  در حالی فقط دو سهمیه در هر رشته داده می‌شد. جالب این جا است که در رشته تفنگ بانوان که کلا 4 سهمیه توزیع می‌شد، هر چهار سهمیه را آسیایی‌ها گرفتند. یعنی این همه کشور اروپایی با آن همه قهرمان به نام و آن همه امکانات و شرایط واقعا خوبی که دارند، نتوانستند هیچ سهمیه‌ای در تفنگ بانوان، رشته بادی و سه وضعیت کسب کنند.

مربی تیم ملی تیراندازی ایران اظهار داشت: من فکر می‌‌کنم بانوان در خیلی از رشته‌ها قدرت خوبی دارند، اما همیشه نادیده‌ گرفته شدند. خوشحالم که سطح بانوان و آقایان در بعضی رشته‌ها قابل مقایسه است. خانم‌ها در این رشته توانستند برتری خودشان را ثابت کنند، هرچند که آقایان هم خوب بودند و  من خیلی امیدوارم که بتوانند در مسابقات قهرمانی آسیا سهمیه بگیرند.

وی در پایان گفت: با این شرایط نمی‌شود به مدال المپیک فکر کرد، چون ما حتی فشنگ نداریم که با آن تمرین کنیم. این در حالی است که این مسئله به راحتی حل می‌شود، کافی است مقامات مرتبط اجازه ورود فشنگ  به ایران را بدهند. امیدوارم بودم این اتفاق حداقل برای مسابقات  قهرمانی آسیا که کم‌تر از 2 ماه دیگر برگزار می‌شود، بیفتد، اما متاسفانه نشد. درخواست کردیم از 17 مهر ماه به مدت 2 هفته به کشور دیگری برای تمرین برویم. امیدوارم وزارت ورزش این همکاری را با ما داشته که حداقل بتوانیم این  کار را  انجام دهیم. رشته تیراندازی یک رشته‌ای هست که تجهیزات و مهمات حرف اول را می‌زنند، باوجود نداشتن فشنگ برای تمرین چطور باید انتظار کسب سهمیه المپیک را در چنین شرایط ناعادلانه‌ای داشت؟

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز