عبدالمهدی نصیرزاده در گفتگو با خبرگزاری برنا:

حضور وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته المپیک در اردوها تاثیرگذار خواهد بود/ به خاطر مسابقات جهانی لیگ کشتی با تاخیر آغاز می‌شود

۱۳۹۸/۰۶/۱۸ - ۰۵:۳۲:۱۵
کد خبر: ۸۹۵۷۵۷
حضور وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته المپیک در اردوها تاثیرگذار خواهد بود/ به خاطر مسابقات جهانی لیگ کشتی با تاخیر آغاز می‌شود
رییس سازمان لیگ کشتی گفت: 11 تیم در کشتی آزاد و 10 تیم در کشتی فرنگی اعلام آمادگی قطعی کردند و در حال عقد قرارداد هستند و در تلاش هستیم که این را به برسانیم به 8 تیم در آزاد و 8 تیم در فرنگی که مسابقات زودتر تمام شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس کمیته لیگ فدراسیون کشتی درباره حضور وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم‌ ملی پیش از حضور در مسابقات جهانی در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد:  دکتر سلطانی‌فر و رییس کمیته ملی المپیک محبت کردند و تشریف آوردند. این حضور قطعا می‌تواند خیلی موثر باشد در روحیه ورزشکاران ما و چون مسابقات قبل از المپیک است مسابقات بسیار سختی است و امیدوارم ورزشکاران با روحیه‌ای که از حضور مسئولین گرفتند بتوانند نتیجه قابل شأن و درخور جمهوری اسلامی ایران کسب کنند.

او درمورد شروع مسابقات لیگ اظهار کرد: ما قرار بود لیگ را از سوم مهرماه فرنگی و هجدهم مهرماه در کشتی آزاد شروع کنیم با توجه به اینکه به ماه محرم خورد و از آن طرف اعزام کشتی به مسابقات قهرمانی جهان را داریم تصمیم گرفتیم یک مقداری با تاخیر شروع کنیم. چهارم مهرماه مراسم قرعه کشی آزاد و فرنگی را داریم. امسال استقبال بسیار خوبی شده و شخص رییس فدراسیون اعتقاد راسخی به موضوع لیگ دارد 11 تیم در کشتی آزاد و 10 تیم در کشتی فرنگی اعلام آمادگی قطعی کردند و در حال عقد قرارداد هستند و در تلاش هستیم که این را به برسانیم به 8 تیم در آزاد و 8 تیم در فرنگی که مسابقات زودتر تمام شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم که 8 تیم را حمایت کنیم ولی اگر ببینیم که در همه شاخص‌ها برابر هستند چون 5 تیم اول سال گذشته را که قطعا باید داشته باشیم و 3 تیم برتر لیگ دسته اول را باید داشته باشیم ولی مثلا دانشگاه آزاد چندین سال در لیگ نبوده ولی امسال در آزاد و فرنگی بوده همین طور گل گهر سیرجان در آزاد و فرنگی آمدند و سالیان سال در کشتی نبودند ولی با آمدن ریاست جدید شکل گرفته و قرار شده که این دو باشگاه در کشتی سرمایه گذاری کنند.

نصیرزاده ادامه داد: امسال یکی از کارهایی که انجام دادیم این بود که محدودیت ایجاد کردیم برای ملی‌پوشان برای مثال در هر تیم یعنی یک باشگاه  فقط می‌تواند با 4 کشتی گیر قرارداد ببندد و از این کشتی گیران 3 کشتی گیر بیشتر نمی تواند در مسابقات باشد و در فرنگی هم در جذب کشتی گیر خارجی گفتیم هر باشگاه 2 نفر قرارداد ببندد و از آن دو نفر که قرارداد می بندند حتما باید شاخص هایی داشته باشند که سابقه قهرمانی جهان و حضور در مسابقات المپیک را داشته باشند. همین می تواند ایجاد توازن رقابتی کند و لیگ را جذاب تر کند لیگ می تواند هم چرخه اقتصادی در کشتی رونق ببخشد و هم اینکه می تواند کشتی را در دل شهرستان ها ببرد و منجر به استعدادیابی کشتی شود. یک مقداری مخاطبان کشتی در کشور کاهش پیدا کرده‌اند کشتی سخت است و در تلاش هستیم که غیر از چرخه اقتصادی که ورزش کشتی را فعال می‌کنیم به دنبال بالا بردن مخاطبان و پر شدن سال‌های تمرین و در واقع به نوعی بازاریابی ورزش کشتی هستیم.

او درمورد وضعیت قراردادها اضافه کرد: قراردادهایی که در کشتی بسته می‌شود واقعا قراردادهای خوبی است و مورد قبول است و تیم هایی که آمدند و سرمایه گذاری کردند نمی‌گویم در برابر سایر کشتی گیران و رشته‌های ورزشی شاید خیلی ارزشی ندارد ولی قرارداد 200 میلیون هم دارد در لیگ امسال بسته می‌شود و این قابل تقدیر است از حامیان مالی، امیدواریم که این رقم بالارفتن قراردادهای کشتی را روز به روز شاهد باشیم.

رئیس کمیته لیگ فدراسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند قلب لیگ باشند اگر رسانه‌ها نباشند برگزاری لیگ باشکوهی نخواهیم بود.حامیان مالی نمی‌آیند و یکی از ارکان اصلی که می‌تواند وجاهت دهد و منجر به توسعه لیگ ما شود حضور رسانه‌هاست و از رسانه‌ها می‌خواهم که به اخبار لیگ بپردازند و آن را جدی بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز