رقابت‌های جام جهانی شطرنج ۲۰۱۹ روسیه؛

راهیابی فیروزجا و مقصودلو به جمع ۳۲ بازیکن برتر جام جهانی شطرنج

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۲۰:۱۰:۴۹
کد خبر: ۸۹۶۶۷۱
راهیابی فیروزجا و مقصودلو به جمع ۳۲ بازیکن برتر جام جهانی شطرنج
علیرضا فیروزجا و پرهام مقصودلو به جمع 32 شطرنج باز برتر جام جهانی 2019 صعود کردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، بازی دوم از مرحله نخست رقابت‌های جام جهانی شطرنج روز چهارشنبه 20 شهریور ماه در خانتی مانسیسک روسیه برگزار شد و نمایندگان ایران برابر حریفان خود به یک پیروزی و سه تساوی رسیدند.

پرهام مقصودلو نمایش درخشان روز نخست را تکرار کرد و توانست چیگائف روس را مات کند تا با 2 برد، اولین ایرانی حاضر در دور دوم جام جهانی باشد. مقصودلو در دور دوم به مصاف لئون آرونیان سوپر استاد بزرگ ارمنستانی با ریتینگ 2758 می‌رود که مدافع عنوان قهرمانی هم هست.

علیرضا فیروزجا در دومین بازی خود برابر پاشاکیان از ارمنستان به تساوی رسید تا با یک برد و یک تساوی دومین صعود کننده ایران باشد. فیروزجا در دور بعد به مصاف دوبف از روسیه با ریتینگ 2699 می‌رود. دوبف قهرمان حال حاضر مسابقات سریع جهان است.  

احسان قائم مقامی نخستین استاد بزرگ شطرنج ایران هم در دیداری که بیش از 6 ساعت به طول انجامید، یک پیروزی درخشان به دست آورد و توانست سوپر استاد بزرگ چینی به نام یانگ‌یی یو را شکست دهد تا دو شطرنج باز صاحب یک پیروزی شوند. بدین ترتیب کار قائم مقامی و حریف چینی‌اش به دیدارهای تکمیلی کشیده شد.

محمدامین طباطبایی هم در بازی دوم خود مجددا برابر باسم امین مصری به تساوی رسید تا شطرنج باز پیروز در دیدارهای تکمیلی که روز پنج‌شنبه 21 شهریور ماه برگزار می‌شود، معرفی شود.

نتایج کامل نمایندگان ایران در بازی دوم مرحله نخست جام جهانی به شرح زیر است:

علیرضا فیروزجا (2702) 0.5 - آرمن پاشاکیان از ارمنستان (2599) 0.5

(فیروزجا در مجموع 1.5 بر 0.5 پیروز شد.)

پرهام مقصودلو (2664) یک - ماکسیم چیگائف از روسیه (2644) صفر

(مقصودلو در مجموع 2 بر صفر پیروز شد.)

محمد امین طباطبایی  (2642) 0.5 - باسم امین از مصر (2699) 0.5

(دو بازیکن به تساوی یک – یک رسیدند)

احسان قائم مقامی (2544) یک - یانگ‌یی یو از چین (2763) صفر

(دو بازیکن به تساوی یک – یک رسیدند)

دهمین دوره جام جهانی شطرنج با  128 بازیکن از 47 کشور جهان در خانتی مانسیسک روسیه برگزار می‌شود، تیم ایران نیز برای نخستین بار در تاریخ با 4 بازیکن در جام جهانی حضور یافته است.

این رقابت‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و در صورت تساوی بازیکنان کار به دیدارهای تکمیلی کشیده می‌شود. در ضمن مسابقات به صورت تک حذفی برگزار خواهد شد و شکست در هر مرحله به منزله خداحافظی شطرنج بازان از جام جهانی خواهد بود.

نظر شما