جلال طالبی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

برد مقابل هنگ‌کنگ اهمیت زیادی داشت/ در عمق دفاع مشکل داریم/ با اقتدار از گروه خود صعود می‌کنیم

۱۳۹۸/۰۶/۲۲ - ۰۷:۳۷:۴۸
کد خبر: ۸۹۶۶۹۷
برد مقابل هنگ‌کنگ اهمیت زیادی داشت/ در عمق دفاع مشکل داریم/ با اقتدار از گروه خود صعود می‌کنیم
سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران معتقد است با اقتدار از گروه خود صعود می‌کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ جلال طالبی، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال، درباره بازی با هنگ کنگ که با پیروزی دو بر صفر تیم کشورمان به پایان رسید به خبرنگار برنا گفت: روی هم رفته بازی سختی برای ما نبود. تیم ملی به عنوان برترین تیم آسیا با یکی از تیم‌های درجه سه این قاره بازی داشت که حتی در میان 10 تیم دوم آسیا نیز حضور ندارد و خود این موضوع نشان دهنده این است که بازی سختی نبود.

وی افزود: همواره اولین بازی در هر تورنمنتی اهمیت خاصی دارد و این بازی به دلیل این که نخستین دیدار ملی‌پوشان ایران با هدایت مارک ویلموتس به صورت رسمی بود حساسیت‌های خاص خود را نیز داشت. در کنار نکات ذکر شده شرایط آب و هوایی هنگ کنگ مزید بر علت شد تا این دیدار کمی حساسیتش بیشتر شود اما تیم ما از هر نظر نسبت به حریف سرتر بود به ویژه اینکه بازیکنان ما تجربه حضور در جام جهانی را داشتند و یک سر و گردن از بازیکنان آنها بالاتر بودند. همانگونه که انتظار داشتیم توپ و میدان در اختیار ما بود و توانستیم فرصت های زیادی را به وجود بیاوریم که از این موقعیت ها دو گل سهم تیم ملی کشورمان شد و برای شروع نتیجه دلخواهی کرد کسب شد.

پیشکسوت فوتبال ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به تغییرات اندک فنی نسبت به بازی های قبل عنوان کرد: در این دیدار سردار آزمون یک مقدار به سمت عقب زمین متمایل شده بود و به جایش کریم انصاری فرد و جهانبخش به فضاهای پشت خط دفاع هنگ کنگ نفوذ می کردند. البته ایراداتی نیز در تیم ما وجود داشت، به طور مثال در سمت راست رضاییان و جهانبخش در نیمه اول با هم هماهنگ نبودند و در بسیاری از مواقع فضا را برای یکدیگر می بستند در حالی که در نیمه دوم این نقص برطرف شد. ضمن اینکه ما در خط دفاع روی یکی دو ضد حمله گرفتار شدیم و در عمق خط دفاع مشکل داریم. البته در این بازی دلیل آن هم این بود که در نیمه زمین حریف بازی می کردیم و همین موضوع باعث شده بود تراکم در عمق دفاع کمتر و بازیکنان و هافبک دفاعی نتوانند به خوبی یکدیگر را پوشش دهند و باید مشکلات در دیدارهای آینده به ویژه مقابل عراق و بحرین برطرف شود.

سرمربی تیم ملی در جام جهانی 98 فرانسه اظهار داشت: هنگ کنگ در ضدحملات چشم به باز کردن دروازه ما داشت که این فرصت را بازیکنان ما به هر شکل ممکن به آنها ندادند. روی هم رفته بازی راحتی بود و توانستیم گام نخست را خوب و محکم برداریم.

جلالی در بخش دیگری از صحبت‌هایش پیرامون صعود مقتدرانه کشورمان از گروه سوم این رقابت ها تصریح کرد: ما باید از بازی نخست مقابل هنگ کنگ به بهترین شکل بهره برداری کنیم و نقاط قوت خود را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم. معتقدم مهمترین نکته مثبت تیم ملی این است که بازیکنان ‌توانستند از خلاقیت فردی خود در زمین استفاده کنند. اگرچه تیم ملی یک بازی پر ریسک را در این حالت انجام می دهد اما هوادار همین را می خواهد یعنی بازی زیبا در عین حال نتیجه‌گیری. یکی دیگر از مشکلاتی که به چشم می آمد عجول بودن بازیکنان تیم بود و آن ها سرعت بخشیدن به بازی را با عجول بودن اشتباه گرفته بودند در حالی که این موضوع دو بحث کاملا جدا است. ما در دیدار بعدی که باید به مصاف کامبوج برویم ملی پوشان باید به فکر یک برد با گل های زیاد باشند و فکر می کنم این نکته بسیار مهم است که از همین ابتدا آخر مسابقات را پیش بینی کنیم و اگر خدای ناکرده کار به گل شماری کشید بتوانیم حرف اول را بزنیم، البته من اعتقاد راسخ دارم که تیم ما می تواند مقتدرانه به عنوان تیم نخست از گروه خود صعود کند.

پیشکسوت فوتبال گفت: تساوی عراق و بحرین به نفع ما نبود و اگر یک تیم در این دیدار برنده می شد تیم بازنده از صعود دلسرد می شد و این موضوع به لحاظ روحی و روانی تاثیر زیادی داشت. به هرحال ما باید مقابل این دو تیم به میدان برویم که در این میان تیم عراق به دلیل دارا بودن خصوصیات فنی قدرتی شبیه فوتبال ما است. آنها عرق ملی زیادی دارند و با تمام توان مقابل ما به میدان خواهد آمد و امیدوارم بتوانیم عراق را در دو بازی رفت و برگشت شکست بدهیم، علی رغم اینکه متاسفانه نتوانستیم در جام ملتها مقابل این تیم به پیروزی دست پیدا کنیم و بحرین به اعتقاد من در در حدی نیست که بخواهد تیم ما را اذیت کند اما نباید هیچ تیمی را حتی کامبوج و هنگ‌کنگ را دست کم بگیریم. بازیکنان نیز در دیدارهای آینده باید مراقب اخطارهایی که می گیرند باشند و در بازی با تیم های عربی به ویژه بحرین درگیر مسائل حاشیه ای نشوند. تیم ملی می تواند به لحاظ هماهنگی و تاکتیک پذیری در وضعیت بهتری قرار بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز