مهرداد پهلوان‌زاده در گفتگو با خبرگزاری برنا:

قائم‌مقامی به‌رغم شایستگی از دور مسابقات کنار رفت/ راه‌یابی سه شطرنج‌باز به مرحله دوم جام جهانی اتفاق بزرگی است

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۰۵:۴۹:۲۷
کد خبر: ۸۹۷۱۱۹
قائم‌مقامی به‌رغم شایستگی از دور مسابقات کنار رفت/ راه‌یابی سه شطرنج‌باز به مرحله دوم جام جهانی اتفاق بزرگی است
رئیس فدراسیون شطرنج گفت: برای اولین بار سه نماینده از ایران، علیرضا فیروزجا، پرهام مقصودلو و محمدامین طباطبایی به مرحله دوم جام جهانی صعود کردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مهرداد پهلوان‌زاده، رئیس فدراسیون شطرنج، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص عملکرد نمایندگان ایران در مسابقات جام جهانی بیان کرد: برای اولین بار سه نماینده از ایران، علیرضا فیروزجا، پرهام مقصودلو و محمدامین طباطبایی به مرحله دوم جام جهانی صعود کردند. احسان قائم‌مقامی هم به‌رغم شایستگی با برخورد با حریفی از چین که نفر دهم جهان است و از دیگر رقبا سخت‌تر بود، بازی اول را باخت اما بازی دوم را برد، در مسابقه تکمیلی هم سه بازی اول را مساوی و بازی چهارم را واگذار کرد، به همین ترتیب از دور رقابت‌ها کنار رفت. قائم‌مقامی واقعا خوب کار کرد و نمی‌شود فقط به بالا نرفتن او نگاه کرد.

وی افزود: بچه‌های دیگر هم خیلی خوب بازی کردند، مقصودلو برابر یک حریف جوان و قوی از کشور روسیه، دو بر صفر پیروز شد. فیروزجا با یک رقیب باتجربه ارمنی بازی کرد، بازی اول را برد، بازی دوم را مساوی، بازی سوم را برد و به مرحله بعد صعود کرد. طباطبایی با امین باسم از مصر روبه‌رو شد، قهرمان مصر رنکینگ بالاتری داشت اما طباطبایی دو بازی با او مساوی کرد و در مرحله تکمیلی بازی اول را برد و بازی دوم را مساوی کرد، به این ترتیب توانست به مرحله بعدی راه پیدا کند.

پهلوان‌زاده عنوان کرد: در مرحله دوم مقصودلو سخت‌ترین کار را داشت و با بهترین بازیکن ارمنستان بازی کرد. او بازیکن بسیار باتجربه‌ای است و شماره 2 جهان بوده است. فیروزجا برابر شطرنج‌بازی از روسیه قرار گرفت که رنکینگ بسیار نزدیکی به یکدیگر دارند. طباطبایی هم با بازیکنی از آمریکا بازی کرد که رنکینگ بالاتری از او دارد اما در مسابقات سوئیس رقیب آمریکایی خود را شکست داده بود.

رییس فدراسیون شطرنج در پایان گفت: بچه‌ها آمادگی خیلی خوبی دارند و انتظار می‌رود بتوانند در بازی دوم مرحله دوم رقبای خود را شکست دهند. شطرنج‌بازان ما مرتبا در میدان مسابقه هستند و به دلیل این که سن بسیار کمی هم دارند، شانس صعود به مرحله بعدی را خواهند داشت.

نظر شما