عبدالحمید احمدی:

ورزشکاران ما باید از نظر فرهنگی هم برای المپیک آماده شوند

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۳:۲۵:۱۶
کد خبر: ۸۹۸۶۱۱
ورزشکاران ما باید از نظر فرهنگی هم برای المپیک آماده شوند
دومین نشست مجمع مسئولین فرهنگی فدراسیون های ورزشی کشور به ریاست معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان صبح امروز در این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دومین مجمع مسئولین کمیته های فرهنگی فدراسیونهای ورزشی با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان  برگزار شد.

عبدالحمید احمدی در ابتدای این نشست گفت: به دلیل اهمیت بالای این موضوع اخیرا در کمیته ملی المپیک با مدیریت دکتر صالحی امیری کمیسیون فرهنگی تشکیل شده که ظرفیت خیلی خوبی دارد تا منطبق با اهداف این کمیسیون و در راستای کم کردن معضلات فرهنگی حرکت کند.

وی افزود: همچنین کمیسیون فرهنگی و تربیت بدنی و ورزش کشور بر اساس نظام نامه فرهنگی کشور و با مشارکت نهادهای مرتبط با ورزش مدت هاست که در وزارت ورزش و جوانان با جلسات منظم برگزار می شد و دستاوردهای بسیار خوبی داشته است. ما توانستیم خلاء های این حوزه را به لحاظ مدیریتی به حداقل برسانیم و با تدوین آیین نامه ها جای خالی مقررات را پر کنیم که تا کنون تاثیرات خود را به شدت نشان داده است. 

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: این جمع مسئولین فرهنگی فدراسیون ها که امروز اینا هستند بسیار ارزشمند است زیرا فدراسیون ها مهم ترین نهادهای مدیریتی ورزش کشور هستند و با توجه به مشکلاتی که در عرصه اجرایی داریم هر چیزی که در ورزش عملیاتی می شود تاثرگذاری فرهنگی و اجتماعی خاصی خواهد داشت. 

احمدی تصریح کرد: تشکیل این جمع یک ظرفیت فرهنگی موثر و کارامد برای مدیریت ورزش است و اگر ساختارهای فرهنگی لازم را ایجاد نکنیم ورزش در مسیر درستی حرکت نمی کند. جامعه از مدیریت ورزش در بخش فرهنگی انتظارات زیادی دارد و ما باید با تقویت زیرساخت ها یک پاسخ مناسب به این انتظارات بدهیم. 

معاون وزیر در ادامه حوزه های فرهنگی را بسیار گسترده غنوان کرد و گفت: مسائل مربوط به ورزشگاه ها و استادیوم ها، موارد تماشاگران، حوزه رسانه ها و بازتاب رسانه ای وریدادها، مسئولیت ورزشکاران وحضورشان در مسابقات، انجام واجبات، ترک محرمات و بحث حجاب و عفاف همه و همه زیرمجموعه بحث فرهنگی در ورزش است که گستردگی مسئولیت در این حوزه و اهمیت آن را نشان می دهد. 

وی با اشاره به اهمیت حضور مقتدرانه ورزشکاران ایران در بازی های المپیک پیش رو گفت: یک بخش مهم مسابقات المپیک کسب سهمیه است اما موضوع مهم تر حضور فرهنگی نمایندگان ایران در کنار کسب نتایح ارزشمند است. باید نیازهای فرهنگی ورزشکاران را هم بررسی کنیم و آنها را با آمادگی کامل راهی این مسابقات کنیم. 

احمدی در پایان گفت: امروز فضای مجازی و انعکاس ورزش در آن یک مساله بسیار جدی است. این که ورزشکاران ما آنجا چگونه فعالیت هایی می کنند و شناسایی فرصت ها و تهدیدها در این حوزه بسیار موضوع مهمی است و مدیریت خوبی در این خصوص داشته باشیم. اگر مدیران فرهنگی ما نسبت به مسائل عقب بمانند مجبورند واکنشی عمل کنند پس باید با نگاه پیشگیرانه در حوزه فرهنگی جلوتر از موارد حرکت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز