علی لطیفی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

استقلال و استراماچونی بدشانس بوده‌اند/ اشتباهات داوری تاثیرگذار است/ آبی‌ها انگیزه بالاتری نسبت به پرسپولیس دارند

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۰۸:۵۰:۳۶
کد خبر: ۸۹۹۹۱۵
استقلال و استراماچونی بدشانس بوده‌اند/ اشتباهات داوری تاثیرگذار است/ آبی‌ها انگیزه بالاتری نسبت به پرسپولیس دارند
پیشکسوت باشگاه استقلال تهران گفت: نمی‌دانم چرا باید در سه هفته پشت سرهم اشتباهات داوری تاثیرگذار یقه تیم استقلال را بگیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ علی لطیفی، پیشکسوت باشگاه استقلال تهران درباره آخرین وضعیت این تیم و بازی حساس روز یکشنبه مقابل پرسپولیس به خبرنگار برنا گفت: معمولاً هر مربی در هر سطحی از فوتبال دنیا برای پیاده کردن تفکرات فنی خود حداقل نیاز به پنج هفته همراهی تیم در مسابقات دارد تا بتواند هماهنگی لازم را پیدا کند و فکر می‌کنم دو هفته دیگر بتوانیم به این مربی ایتالیایی نمره بدهیم. به استقلال و استراماچونی این فرصت را بدهیم تا آنچه که به لحاظ تاکتیکی می‌خواهد در استقلال پیاده کند را بتواند اجرا کند.

وی در ادامه افزود: به نظرم در این سه هفته در کار تیمی باید عملکرد استقلال را به دو بخش تقسیم کرد. بخش اول مربوط به آن چیزی است که از آن به عنوان شانس بخت و اقبال یاد می‌کنیم که همه، چه در زندگی و چه در فوتبال به آن نیاز دارند. دوم به لحاظ فنی و فوتبالی  که به اعتقاد من استقلال یک روند یکسان و شرایط ثابت را در این سه بازی نداشته اما در دقایقی از بازی‌ها بسیار فوق‌العاده ظاهر شده و در دقایقی هم بسیار ضعیف. در لحظاتی ما یک دفاع خوب و منسجم ایتالیایی را دیدیم و همچنین یک خط حمله خوب که از بازی مالکانه به بهترین نحو استفاده می‌کند و در برخی اوقات نیز برعکس آن را مشاهده کردیم. درخصوص نکته نخست که پیرامون بخت و اقبال و شانس بود نیز باید بگویم استقلال و استراماچونی یکی از بدشانس‌ترین دوره‌های خود را طی کرد و تاکید می‌کنم استقلال به لحاظ فنی نقاط ضعفی چه در فاز دفاعی و چه در فاز هجومی دارد اما معتقدم در این سه هفته اشتباهات فاحش داوری بلای جان استقلال شد و آبی‌پوشان می‌توانستند در حال حاضر حداقل ۷ امتیاز داشته باشند.

کارشناس و تحلیلگر فوتبال کشور در ادامه اظهار داشت: نمی‌دانم واقعاً چرا باید در سه هفته پشت سرهم اشتباهات داوری تاثیرگذار یقه تیم استقلال را بگیرد.

مهاجم پیشین آبی‌پوشان درباره دربی روز یکشنبه نیز عنوان کرد: به عنوان بازیکنی که چندسال این دیدار را لمس کرده‌ام معتقدم نتیجه این بازی هیچ ارتباطی به شرایط تیم‌ها در جدول ندارد و یک قانون نیز در دربی وجود دارد که تیم ضعیف‌تر برنده می‌شود و به اعتقاد من تیمی هوادارانش شاد به منزل می‌روند که بتواند به لحاظ روحی و روانی بازیکنانش را به بهترین شکل ممکن آماده کند و بازیکنان در طول ۹۰ دقیقه بتوانند تمرکز داشته باشند و از تجزیه و تحلیل‌های فنی کادر خود به بهترین شکل استفاده کنند.

لطیفی ادامه داد: برخی معتقدند پرسپولیس شرایط تیمی بهتری نسبت به استقلال دارد اما نباید فراموش کنیم که همین استقلال به لحاظ انگیزشی از پرسپولیس بالاتر است و روحیه تیم برای نتیجه گرفتن در این دیدار بسیار بالا است. فکر می‌کنم اگر مانند بازی‌های گذشته اشتباهات داوری استقلال را اذیت نکند و البته بازیکنان هم از تیم حریف جنگنده‌تر ظاهر شوند  که قطعاً قدرت جوانی استقلال برابر پرسپولیس می‌چربد‌، ترازو در این دیدار ۵۱ به ۴۹ به سود استقلال است.

سرمربی سابق ملوان بندرانزلی درباره نظر کارشناسان درخصوص حضور مربی ایرانی روی نیمکت استقلال و اینکه آیا اگر از او بخواهند حاضر است به عنوان دستیار استراماچونی فعالیت کند، عنوان کرد: من موافق این صحبت هستم که مربی ایرانی می‌تواند کمک شایانی کند اما استقلال یک مربی می‌خواهد که خصوصیات خاصی داشته باشد. به طور مثال از نظر فنی در جایگاه بالایی حضور داشته باشد، به لحاظ روحی و روانی بتواند با تیم ارتباط خوبی برقرار کند و تاثیرگذار باشد و من نمی‌دانم آیا این خصوصیات را دوستان در من دیده‌اند یا خیر. به هرحال فوتبالم را مدیون استقلال هستم و این باشگاه خانه من است و هر وقت بتوانم کمکی کنم با عشق و علاقه می‌آیم اما چنین پیشنهادی نشده و اگر هم بشود بنده حتما آن‌ را بررسی می‌کنم.

نظر شما