محمود پراش در گفتگو با خبرگزاری برنا:

کار کردن در رشته سرعت سخت است/ یزدانی می‌توانست سهمیه المپیک را بگیرد/ پتانسیل قهرمانی در آسیا را داریم

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۰:۱۸:۳۸
کد خبر: ۹۰۰۴۷۰
کار کردن در رشته سرعت سخت است/ یزدانی می‌توانست سهمیه المپیک را بگیرد/ پتانسیل قهرمانی در آسیا را داریم
سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری کشورمان گفت: سطح آخرین مرحله لیگ برتر آقایان نسبتا بد نبود، باتوجه به این که ملی‌پوشان نیمه استقامت پیش از این رقابت‌ها در تور خارجی شرکت کرده بودند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمود پراش، سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص سطح آخرین مرحله لیگ برتر آقایان بیان کرد: سطح این مرحله از مسابقات نسبتا بد نبود، باتوجه به این که ملی‌پوشان نیمه استقامت پیش از این رقابت‌ها در تور خارجی شرکت کرده بودند، مقداری  سطح آمادگی آن‌ها پایین آمده بود اما عملکردشان هر روز نسبت به روز قبل بهتر بود. قطعا هدف ما این است که در قهرمانی آسیا نتیجه خوبی بگیریم، نسبت به این که سال گذشته هم در ماده چهار تیمی پس از 13 سال، یک رکورد خوب کسب کردیم. اما با توجه به این که یک سهمیه المپیک داشتیم که در خطر بود و احتمال این که با جمع‌آوری امتیاز در این تورها سهمیه المپیک را به دوتا برسانیم، تصمیم گرفتیم که رکابزنان استقامت و نیمه استقامت تا اواسط مهرماه در چند مرحله تور شرکت کنند و بتواند امتیازات خوبی کسب کند.

وی افزود: امید است که بتوانیم سهمیه خود را به دوتا ارتقا بدهیم و آن یک سهمیه هم حفظ شود چون تیم‌های دیگر بیکار ننشستند. امسال در رنکینگ جهانی مقداری تنزل داریم پس باید در مسابقات مختلف حضور داشته باشیم و امتیاز کسب کنیم تا بتوانیم رنکینگ خود را ارتقاء دهیم.

پراش اظهار داشت: باتوجه به این که نفرات استقامت و نیمه استقامتی که در قالب تیم‌های باشگاهی در این مسابقات شرکت می‌کنند، ورزشکارانی هستند که می خواستیم آ‌ن‌ها را به قهرمانی آسیا اعزام کنیم یکی هستند، مقداری تصمیم گیری برای ما سخت است. حدود 10 روز بعد از تور آذربایجان مسابقات قهرمانی آسیای پیست را داریم، انشاالله با توجه به عملکردی که بچه‌ها بعد از تور آذربایجان خواهند داشت، نفرات را اعزام می‌کنیم. هدف اصلی ما امسال این است که هم پشتوانه سازی کنیم و از جوانانی حمایت لازم را داشته باشیم. باتوجه به مسائل اقتصادی تصمیم بر این شده است تا جایی که می‌توانیم از جوانان حمایت کنیم تا بچه‌ها بتوانند در این یک ماه باقی مانده در رشته سرعت و نیمه استقامت به آمادگی برسند و انشاالله که بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی عنوان کرد: کار کردن در رشته سرعت مقداری سخت است مخصوصاً در آسیا، از سال‌های گذشته به همین شکل بوده. در رشته سرعت ژاپن، چین، مالزی، کره و حتی کشورهایی مثل تایلند و هندوستان قهرمان جهان دارند، مالزی و ژاپن قهرمان المپیک نیز دارند. کار کردن در بخش سرعت و نیمه استقامت واقعاً سخت است به دلیل این که قهرمان جهانی المپیک در آسیا هستند. ما هم قطعا اگر امکانات آن‌ها را داشته باشیم، بچه‌های ما پتانسیل قهرمانی را دارند اما مستلزم این است که در مسابقات بیشتری شرکت کنیم. این موضوع جدیت خود بچه‌ها را می‌طلبد که اگر هدف بلندی داشته باشند، باید تلاش بیشتری نسبت به گذشته کنند و قطعاً نتیجه آن می‌تواند درخشان باشد.

وی در پایان باتوجه به وضعیت بانوان برای کسب سهمیه المپیک گفت: سمیه یزدانی که در مسابقات قهرمانی آسیا سوم شد، اگر تیم کره جنوبی و ازبکستان که مقام‌های اول و دوم را کسب کرده بودند، در بیست و دو کشور اول دنیا قرار می‌گرفتند، یزدانی سهمیه المپیک را مستقیم می‌گرفت. اما الان که خارج از آن 22 تیم هستند، باید از طریق 100 نفر برتر رنکینگ جهانی سهمیه بگیریم. باید تا اواخر مهر ماه که رنکینگ جهانی را اعلام می‌کنند، صبر کنیم. در بخش آقایان هم یک سهمیه داریم، اگر در 32 تیم اول قرار بگیریم 2 سهمیه خواهیم داشت و زیر 22 تیم 3 سهمیه می‌گیریم. این موضوع غیر ممکن است چون باید از قبل در مسابقات بیشتری شرکت می‌کردیم. قرار گرفتن بین 32 تیم باتوجه به مسابقاتی که پیش رو داریم، اعزام تیم سپاهان به تورهای مختلف و عملکرد خوب بچه‌ها در این رقابت‌ها می‌توانیم آن یک سهمیه حفظ کنیم و شاید بتوانیم به 2 سهمیه ارتقا دهیم.

نظر شما
پرونده ویژه