جامعه وظیفه خود را بداند، مردم تذکرپذیر می‌شوند؛

میرزایی: امر به معروف نباید فقط به عفاف و حجاب محدود شود

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۰:۱۵:۲۴
کد خبر: ۹۰۰۶۳۷
میرزایی: امر به معروف نباید فقط به عفاف و حجاب محدود شود
قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: وظیفه داریم اول واژه امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنیم. این موضوع حق همه مردم است و هم اینکه انجام دادن آن از واجبات خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت ورزش و جوانان امروز با حضور معاونین این وزارتخانه برگزار شد.

حجت‌الاسلام روح الله میرزایی قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در این مراسم اظهار داشت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر توفیقات کمی در کشور داشتیم چون در جامعه نتوانستیم واجبات را پیاده کنیم. این ستاد وظیفه آموزش و ایجاد بستر برای امر به معروف را دارد، تا هرکسی اگر خواست امر به معروف کند هم چگونگی آن را بلد باشد و هم او را حمایت کنیم. اینکه ما در این سال‌ها به توفیق نرسیدیم دو دلیل عمده دارد. یکی این که ما خواستیم مستقیما این کار را انجام دهیم و دوم اینکه اطلاع رسانی دقیقی نداشتیم.

وی ادامه داد: متاسفانه ما امر به معروف را محدود به عفاف و حجاب کردیم، با این کار نه فقط آن را به دست نیاوردیم بلکه ظرف امر به معروف را از دست دادیم. امروز وظیفه داریم اول واژه امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنیم. این موضوع حق همه مردم است و هم اینکه انجام دادن آن از واجبات خواهد بود. آیا کسی که حجابش را رعایت نمی‌کند حق امر به معروف ندارد؟ در عرصه حجاب شاید نتواند ولی در عرصه‌های دیگر منعی برای انجام دادن ندارد. فضای امر به معروف آنگاه احیا می‌شود که جامعه وظیفه خود را بداند، آن‌وقت مردم تذکرپذیر می‌شوند.

میرزایی ادامه داد: این فضا باید برای مردم یک فرهنگ شود و مردم در این محیط تنفس کنند در غیر این صورت اگر شرایط دو قطبی شود ما متهم به دخالت می‌شویم. جای امر به معروف در خیابان، مترو و بازار نیست، جای اینها در مدارس و دانشگاه‌های ما است‌. در خیابان فقط باید بگوییم و برویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز