در آستانه رقابت فردا؛

ریز و درشت از دربی سرخابی‌ها/ پرسپولیس می‌خواهد به استقلال نزدیک‌تر شود

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۱:۰۲:۲۸
کد خبر: ۹۰۰۶۶۶
ریز و درشت از دربی سرخابی‌ها/ پرسپولیس می‌خواهد به استقلال نزدیک‌تر شود
تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس برای نخستین بار در هفته چهارم لیگ برتر طبق روال همیشه در ورزشگاه آزادی باید به مصاف هم بروند.

از نکات جالب این بازی که فردا برگزار می شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

*این دیدار نخستین تجربه دربی تهران برای گابریل کالدرون و آندره آ استراماچونی سرمربیان هر دو تیم به شمار می رود چون هر دو در ابتدای فصل جاری به ایران آمدند.

*در حال حاضر شرایط برای هیچ یک از تیم ها مطلوب نیست هرچند که سرخ پوشان تا به امروز در جمع آوری امتیاز در 3 دیدار قبل خود نسبت به  آبی پوشان بهتر عمل کردند و 6 امتیازی محسوب می شوند اما با این وجود به نظر می‌رسد تیم هنوز مانند ادوار گذشته به هماهنگی لازم نرسیده است.

*در حالی که گفته می شود این 90 امین شهرآوردی است که دو تیم محبوب تهرانی مقابل هم قرار می گیرند اما پرسپولیس ها معتقدند با در نظر گرفتن سوپرجام قبلی که استقلالی ها حاضر به بازی نشدند این 91 امین تقابل دو تیم در تاریخ لیگ فوتبال ایران خواهد بود.

*طبق آمار ارائه شده در 90 بازی انجام شده 26 برد برای آبی‌پوشان و 23 برد برای سرخ‌پوشان کسب شده و نتیجه 41 بازی با تساوی دو تیم همراه بوده‌ است.

*در کل از 90 دربی برگزار شده تا به حال دو بازیکن موفق شدند هت تریک کنند. نخستین بازیکنی که دربی موفق به هت تریک شد مرحوم همایون بهزادی بود. از جمله افتخارات همایون بهزادی هت تریک در بازی معروف پرسپولیس و استقلال است که در 16 شهریور 1352 برگزار شد که با برتری 6 گله به سود پرسپولیس پایان یافت.

*دومین هت تریک را یک خارجی رقم زد، یک خارجی به نام ایمون زاید که هرگز از یاد هواداران پرسپولیس نمی رود. ایمون زاید آخرین فردی بود که معجزه وار توانست در عرض 10 دقیقه 3 گل به تور دروازه رقیب بچسباند و نامش را در تاریخ این مسابقات ثبت کند.

*با این حال ولی باید منتظر ماند و دید که این دیدار مهم و سرنوشت‌ساز که بازی پایانی هفته چهارم لیگ برتر است به سود کدام یک به پایان خواهد رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز