گردهمایی مدیران ورزش شهروندی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران ؛

پویش دوشنبه‌های ورزشی، کشوری می‌شود

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۴:۰۷:۳۷
کد خبر: ۹۰۰۸۵۱
پویش دوشنبه‌های ورزشی، کشوری می‌شود
دومین نشست مدیران ورزش شهروندی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، پیرامون چگونگی برگزاری پویش دوشنبه های ورزشی" و "خیابان ورزش" در کلانشهرهای کشور برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، در این نشست، با تشکیل شورای سیاستگزاری شهرفعال و شهروند دوستدار ورزش، ضمن بررسی چالش های ورزش شهروندی در کلانشهرها، ابعاد و دستاوردهای مختلف دو پویش "دوشنبه های ورزشی" و " خیابان ورزش"  تشریح شد.

 پویش هایی که سازمان ورزش شهرداری تهران به عنوان نخستین مجری آن به شمار می رود و با برنامه ریزی های کشوری، حضور میلیونی مردم در این عرصه را پیش بینی می کند.

هم افزایی برای توسعه ورزش همگانی

مجید رباطی سرپرست سازمان ورزش بر لزوم انتقال تجربیات در راستای توسعه ی طرح های خلاقانه و کارآمد در راستای تقویت و گسترش ورزش همگانی تأکید و تصریح کرد: تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات با کلانشهرهای کشور و نهادهای ذیربط در حوزه ورزش همگانی یک ضرورت است. ما در پایتخت نیز تلاش می کنیم با ارتقای سطح تعاملات با دستگاه های مختلف و احصای آمارهای دقیق و پایش منطقه ای، ضمن پرهیز از موازی کاری، برنامه های عملیاتی و اجرایی همچون " دوشنبه های ورزشی" و " خیابان ورزش" را گسترش دهیم.

وی در گزارشی کوتاه  فرآیند برگزاری این پویش ها را تشریح کرد.

عملیاتی کردن شعارهای ورزشی

اظهارات محمد ابراهیم عمویی، دبیر کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نیز بر لزوم اجرای برنامه های مشترک در کلانشهرهای کشوراشاره داشت.

وی ضمن تقدیر از اقدامات سازمان ورزش در راستای توسعه ی ورزش همگانی، دوشنبه های ورزشی را اقدامی جدی در راستای تحقق شعارهای ورزشی برشمرد.

ویژه برنامه ورزشی آغاز سال تحصیلی با عنوان" زنگ ورزش" یا "زمان حرکت" و نیز انجام امور مشارکتی با وزرات ورزش و کمیته ملی المپیک از جمله پیشنهادات عمویی بود.

انتقاد از عدم وجود الگوهای واحد برای ورزش همگانی

محمدرضا فروحی، رییس کمیته ورزش کلانشهرهای کشور با انتقاد از این که "در کشور برای ورزش همگانی هیچ الگوی یکپارچه ای وجود ندارد" تصریح کرد:

 راه اندازی شورای سیاستگزاری با عنوان "شهر فعال؛ شهروند دوستدار ورزش" بیانگر این مهم است که متولیان ورزش شهروندی در کشور به یک نقطه مشترک؛ یعنی تبادل تجربیات رسیده اند

وی افزود: دبیرخانه شورای سیاستگزاری "شهر فعال؛ شهروند دوستدار ورزش" که به موضوعات حمل و نقل فعال، بوستانهای فعال، خیابانهای فعال و ... در سطح کلانشهرها می پردازد در اولین اجلاس ملی توسعه ورزش همگانی، با اعلام موجودیت، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

پویش دوشنبه های ورزشی، میلیونی خواهد شد

حیدر سلیمانی معاون ورزش آقایان سازمان ورزش شهرداری تهران نیز با اعلام آمادگی در خصوص همکاری با مجمع کلانشهرها به منظورانتقال تجربیات موفق ، گفت: امروز بحث اصلی ما برندسازی دوشنبه های ورزشی در کشور است. در حال حاضر بالغ  بر 20 پویش دوشنبه های ورزشی هر هفته به صورت همزمان در بوستان های سطح تهران اجرا می شود که موفق شدیم با کمک رسانه ها میزان حضور شهروندان در این پویش را هر هفته به 20 هزار نفر برسانیم و یقین داریم در آینده ای نه چندان دور میلیون ها هم وطن به این پویش می پیوندند.

وی پیشنهاد کرد: پویش دوشنبه های ورزشی در هفته تربیت بدنی به صورت مشترک در تهران و سایر کلانشهرهای کشور اجرا شود تا این پویش ورزشی در کشور معرفی شده و شهروندان بیشتری وارد عرصه شوند.

در نشست یاد شده، سلطانی، رییس اداره ورزش همگانی و محلات اصفهان، یوسفی، معاون ورزش شهر یزد، عبدی معاون ورزش شهر تبریز و هوشنگی مسوول ورزش همگانی شهر کرج نیز به بیان اقدامات و چالش های مناطق خود پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز