حسین ملکی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

عملکرد قایقرانان در قهرمانی جهان آن چیزی نبود که می‌خواستیم/ نفرات قدیمی باید کنار تیم ملی فعالیت کنند

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۱:۳۴:۰۲
کد خبر: ۹۰۱۰۵۴
عملکرد قایقرانان در قهرمانی جهان آن چیزی نبود که می‌خواستیم/ نفرات قدیمی باید کنار تیم ملی فعالیت کنند
مربی تیم ملی کایاک آقایان گفت: کسانی که بتوانند شاگردهایی را تربیت کنند و شاخص‌هایی را تحویل تیم بدهند قاعدتا باید بیایند کنار تیم ملی قرار بگیرند و از وجودشان استفاده شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حسین ملکی، مربی تیم ملی کایاک آقایان طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص وضعیت تیم ملی بیان کرد: عملکرد بچه‌ها در قهرمانی جهان آن چیزی که ما می‌خواستیم نشد علت آن هم این است که نصف سال را از دست دادیم. قایق چند نفره 500 متر اولین المپیکی است که برگزار می‌شود، در چند سال گذشته چند کاپ و تورنمنت شرکت کرده بودند و رکوردهایی که زده بودند در همین حدود بود اما وقفه‌ای که در این چند ماه گذشته افتاد تأثیر گذار خود را گذاشت.

وی اظهار داشت: من حدود 5 سال از 89 تا الان با تیم‌های پایه کار کردم و همیشه یکی از بچه‌های قدیمی که ورزش را کنار گذاشته کنار ما بوده است. اصولا تحصیل کرده هم بودند و نهایت استفاده را کردیم. بچه‌ها کنار تیم کار می‌کنند اما باید بیشتر شود. آکادمی ما فعال شده است، بنابراین بچه‌هایی که تحصیل‌‌کردند و مدارج قهرمانی هم دارند باید به آکادمی و تیم‌های پایه بیایند و از همه مهم‌تر در پایگاه‌های استانی مانند لرستان، اردیبل، کرمانشاه، زنجان و... که موقعیت تمرین دارند، شروع به کار کنند.

ملکی افزود: در رشته‌های مختلف قایقرانی بچه‌های تحصیل کرده که خودشان هم قهرمان بودند باید در پایگاه‌ها فعال باشند. کسانی که بتوانند شاگردهایی را تربیت کنند و  شاخص‌هایی را تحویل تیم بدهند قاعدتا باید بیایند کنار تیم ملی قرار بگیرند و از وجودشان استفاده شود.

مربی تیم ملی کایاک عنوان کرد: پایگاه‌ها و تیم‌های پایه‌ی ما باید به کمیت برسند، وقتی ما یک کمیت زیادی از ورزشکار داشته باشیم باید یک سری آدم با این‌ها کار کنند. آدم‌هایی که کار می‌کنند تحصیل کردند، قهرمان آسیا هستند، مدارک مربیگری دارند و کنار تیم تجربه کسب می‌کنند. هیات‌های استانی باید بیشتر خودشان را درگیر کنند و الان اردوهای تیم ملی ما در استان‌های مختلف برگزار می‌شود. قطعا تا چند ماه دیگر در جنوب پایگاه‌هایی خواهیم زد و اردوهای تیم ملی را آنجا می‌بریم و بچه‌های بومی هم می‌توانند کنار تیم ملی تمرین کنند. باید از وجود بچه‌ها و مربیان تیم ملی برای ارتقای سطح قایقرانی استان‌ها و پایگاه‌ها استفاده کرد.

وی در پایان گفت: ما همیشه چشم امیدمان به وزارت ورزش و کمیته  ملی المپیک است. همیشه یک عنایت ویژه داشتند اما واقعا انتظار داریم از این به بعد بیشتر  باشد. چون می‌دانید فدراسیون قایقرانی عملا 3 فدراسیون با 40 رشته المپیکی است. هرچه تعداد و کمیت را زیاد کنیم کم کم به کیفیت هم افزوده می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز