انوش عباسی:

نیاز به پشتوانه‌سازی در رشته آبهای آرام داریم

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۳:۳۴:۱۰
کد خبر: ۹۰۱۹۰۹
نیاز به پشتوانه‌سازی در رشته آبهای آرام داریم
مربی تیم ملی کایاک زیر 23 سال و جوانان با اشاره به لزوم تقویت تیم‌های آبهای آرام در رده‌های سنی پایه گفت: در رشته آبهای آرام نیاز به پشتوانه‌سازی داریم و باید با جذب نفرات جدید و مستعد تیم را تقویت کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، انوش عباسی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون در خصوص اردوهای تیم کایاک زیر 23 سال و جوانان اظهار کرد: در حال حاضر با 11 نفر در اردو هستیم که البته 2 نفر دیگر در اردوی تیم ماراتن هستند و پس از حضور در مسابقات به تیم ملحق خواهند شد.

وی افزود: طبق روال اکنون مشغول تمرینات استقامتی و قدرتی هستیم. البته با توجه به ضعف بچه‌ها و این که بعضی نفرات تازه به اردو دعوت شدند بخش زیادی از وقت ما صرف اصلاح تکنیک و تمرینات پایه می‌شود. البته مجبوریم که این وقت را بگذاریم چون بالاخره قایقرانان باید از رده‌های سنی پایه پیش بروند و با تکنیک اشتباه که باعث آسیب دیدگی و نهایتا عدم نتیجه گیری درست می‌شود، مراحل را طی نکنند.

مربی تیم کایاک زیر 23 سال و جوانان شرایط قایقرانان تیم خود را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با حمایت شخص رئیس فدراسیون اردو و شرایط خوبی داریم. البته امیدوار هستم با همکاری کمیته استعدادیابی و پشتوانه سهرابیان تست انتخابی در زمان مناسب داشته باشیم که اگر افراد دیگری در سراسر کشور و از تمام هیات‌ها هستند که توانایی حضور در تیم ملی را دارند و می‌توانند به ما کمک کنند به ترکیب ما اضافه شوند و با نفرات بیشتری وارد فصل سرد شویم و تمرینات پایه را دنبال کنیم.

عباسی ادامه داد: متاسفانه پشتوانه خوبی در رده سنی جوانان نداریم و جوانان ما نسبت به سال‌های گذشته سطح پایین‌تری دارند. ما از سال 2005 در رده کایاک جوانان رتبه اول آسیا را در اختیار داشتیم و حتی در سطح جهانی به فینال A رسیدیم اما به تدریج این موقعیت از سال 2015 از دست رفت و اکنون شرایط خوبی نداریم و باید هر چه سریع‌تر با تلاش و جذب نونهالان مستعد برای تیم‌های ملی پشتوانه سازی کنیم.

وی افزود: در مسیر نیاز به کوشش و حمایت هیات‌های قایقرانی داریم چرا که پایه تمام برنامه‌های ما هیات‌ها هستند. البته برگزاری المپیاد استعدادیابی از سوی وزارت ورزش که خوشبختانه با تلاش هیات‌های قایقرانی به میزبانی آن‌ها برگزار شد، کمک بسیاری برای شناسایی جوانان مستعد می‌کند که این امر جای تقدیر دارد.

عباسی تاکید کرد: ما هم با همکاری کمیته استعدادیابی درصدد جذب نفرات مستعد هستیم و معتقدم این مسئله نیاز اساسی تیم جوانان است و باید هر چه سریع‌تر این اتفاق بیافتد تا بتوانیم دوباره در این رده نتایج درخشانی بگیریم. البته این کار به زمان نیاز دارد و باید برای آن زحمت بکشیم.

وی ادامه داد: این ظرفیت و پتانسیل در کشور ما وجود دارد و ما جوانان علاقمند و مستعدی داریم که باید توسط مربیان و افراد متخصص هدایت شوند و در مسیر درست قرار بگیرند. امیدوارم با حمایت تمامی دست اندرکاران توان بالا دیده شود و به بهترین شکل در جهت رشد و توسعه قایقرانی به حرکت درآید.

عباسی در پایان گفت: خوشبختانه از روز نخست سهرابیان نگاه خاصی به رده‌های پایه داشت که البته کاملا درست بوده و باید در این بخش سرمایه گذاری انجام شود. این حمایت ادامه دارد که باعث انگیزه ما می‌شود و همه توان خود را گذاشتیم تا پشتوانه خوبی برای تیم‌های ملی داشته باشیم و با ظرفیتی که ما از قایقرانی ایران می‌شناسیم قطعا نتیجه بخش خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز