ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

فتح همیشگی قاره‌کهن به‌دست سروقامتان/ کالدرون و عبدی در نقش برانکو و علیپور/ غرور، کیانوش را زمین‌گیر کرد!

۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۰۵:۲۴:۵۳
کد خبر: ۹۰۲۸۷۰
فتح همیشگی قاره‌کهن به‌دست سروقامتان/ کالدرون و عبدی در نقش برانکو و علیپور/ غرور، کیانوش را زمین‌گیر کرد!
در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

برنده هفته: تیم‌ ملی والیبال

تیم‌ ملی والیبال کشورمان شنبه 30 شهریورماه در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا در سالن 12 هزار نفری آزادی مقابل استرالیا قرار گرفت و موفق شد با شکست سه بر صفر این تیم عنوان قهرمانی را کسب کند. ملی‌پوشان‌ والیبال ایران که در مرحله نخست مسابقات از استرالیا شکست خورده بودند، انگیزه مضاعفی برای این بازی داشتند تا هم علاوه بر کسب عنوان قهرمانی، انتقام آن شکست را هم از استرالیا بگیرند که در نهایت به هدف خود رسیدند. تیم کشورمان پیش از این در سال‌های 2011 و 2013 عنوان قهرمانی رقابت‌های آسیایی را به نام خود ثبت کرده بود.

بازنده هفته: کیانوش رستمی

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2019 تایلند در حالی این روزها با حضور قدرت‌های برتر دنیا برگزار می‌شود که کیانوش رستمی شانس اول کسب مدال طلای این مسابقات در دومین روز رقابت‌ها حذف شد. در دومین روز رقابت‌ها در گروه A مسابقات جهانی 11 ورزشکار از جمله کیانوش رستمی و ایوب موسوی از ایران به روی تخته رفتند که در حرکت یک‌ضرب کیانوش رستمی دارنده مدال طلای المپیک 2016 ریو سه بار پیاپی در مهار وزنه 180 کیلوگرمی ناکام ماند و ایوب موسوی نیز نهم شد. رستمی پس از این ناکامی، خطاب به داوران جملاتی را به زبان انگلیسی عنوان کرد تا ناراحتی‌اش را بدین شکل نشان دهد. ناراحتی رستمی به دلیل آن بود که حرکت نخست با چند دقیقه تاخیر صورت گرفت. پیش از آغاز حرکت دوضرب اعلام شد که کیانوش رستمی به دلیل مصدومیت از ناحیه آرنج، در رقابت این حرکت شرکت نخواهد کرد تا وی بدین ترتیب شانس کسب مدال را از دست بدهد.

شخصیت هفته: مهدی عبدی

مهدی عبدی که بازیکن امیدهای پرسپولیس بود و کمتر کسی او را  قبل از دربی می‌شناخت حالا به یکی از پدیده‌های تیم تبدیل شده است. عبدی در ابتدای فصل و در زمان حضور برانکو در تمرینات حضور داشت اما قرار بود با پیشنهادهایی که دارد از این تیم جدا شود. ایرج عرب اما در نهایت با عقد قرارداد سه‌ساله او را که از حضور قرضی در بادران بازگشته بود در پرسپولیس نگه داشت که در نهایت در اولین حضور کالدرون در دربی و اولین بازی خود و اولین شوتش به عنوان پدیده دربی 90 لقب بگیرد. پیش از این علی علیپور، مهاجم سرخ پوشان، در زمان اولین حضور برانکو در پرسپولیس و اولین تجربه دربی برانکو موفق شد زننده گل دربی شود بازی که مانند نودمین دربی یک- صفر به سود سرخ پوشان به پایان رسیده بود.

نقد هفته: تیم ملی فوتسال بانوان

سومین دوره مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا بهار سال آینده برگزار خواهد شد و طبق شنیده‌ها کشورهای آسیای شرقی و کویت برای میزبانی این دوره از مسابقات اعلام آمادگی کردند ولی با این حال هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) زمان دقیق مسابقات و میزبان را مشخص نکرده است. با توجه به زمان اندکی که به این مسابقات باقی مانده اکثر کشورهای آسیایی برنامه تدارکاتی خود را آغاز کردند تا بتوانند نتایج قابل قبولی را در این دوره به دست بیاورند. اما نکته جالب توجه بی برنامه‌ بودن فدراسیون فوتبال برای تیم ملی فوتسال بانوان است که 2 عنوان قهرمانی آسیا را در کارنامه کاری خود دارند. تیم ملی فوتسال بانوان سال گذشته موفق شد عنوان قهرمانی آسیا را برای دومین‌بار کسب کند ولی این روزها در آستانه مسابقات به این مهمی به حال خود رها شده و  هنوز نه تکلیف اردوها مشخص است و نه کادرفنی.

مسابقه هفته: دربی 90

تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر روز یکشنه 31 شهریور از ساعت  16 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که در نهایت این بازی با یک پنالتی از دست رفته و یک اخراج برای استقلال و یک گل برای پرسپولیس به پایان رسید. تنها گل بازی را در نیمه دوم مهدی عبدی، بازیکن کم نام و نشان پرسپولیس در دقیقه 81 وارد دروازه حسینی کرد.

پیشنهاد هفته: پرسپولیس- سپاهان/ استقلال- ذوب آهن

دو تیم استقلال و پرسپولیس در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر نوزدهم پس از برگزاری 90 امین دربی به مصاف تیم‌های اصفهانی خواهند رفت. پرسپولیسی‌ها که برنده دربی هم بودند با انگیزه مضاعفی در آزادی از طلایی پوشان میزبانی خواهند کرد تا در صورت برد به چهارمین پیروزی خود دست یابند و آبی پوشان پایتخت نیز در اصفهان مقابل ذوبی‌ها صف آرایی خواهند کرد تا در صورت برد اولین پیروزی خود را در لیگ نوزدهم ثبت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز