هفته پنجم لیگ برتر فوتبال؛

دوئل‌های سرنوشت‌ساز در اتوبان تهران-اصفهان/ قلعه‌نویی و منصوریان به سرخابی‌ها رسیدند

۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۰۴:۵۶:۵۴
کد خبر: ۹۰۳۲۰۳
دوئل‌های سرنوشت‌ساز در اتوبان تهران-اصفهان/ قلعه‌نویی و منصوریان به سرخابی‌ها رسیدند
هفته پنجم لیگ برتر ایران امروز با برگزاری 4 دیدار به پایان می‌رسد و در حساس‌ترین بازی‌ها شاگردان قلعه‌نویی و منصوریان برابر سرخابی‌ها می‌روند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ هفته پنجم لیگ برتر ایران امروز با برگزاری 4 دیدار به پایان می‌رسد. بر اساس این خبر دیدارهای امروز پنجشنبه 4 مهرماه به شرح زیر است:

پرسپولیس- سپاهان؛ ساعت16:15-ورزشگاه آزادی تهران

بی‌تردید حساس‌ترین بازی هفته پنجم جدال تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی است که از ساعت 16:15 دقیقه آغاز می شود. دیداری بین قهرمان و نایب قهرمان فصل پیش لیگ برتر که در این فصل هم جزو مدعیان اصلی هستند. شاگردان گابریل کالدرون پس از برد در 2 هفته اخیر مقابل صنعت نفت و استقلال با انگیزه سرشار ناشی از پیروزی در شهرآورد 90 و قرار گرفتن در رده دوم به مصاف شاگردان امیر قلعه نویی می روند که پس از کسب 2 برد برابر تیم‌های شاهین و ماشین سازی مقابل تیم‌های خوزستانی فولاد و نفت مسجد سلیمان به تساوی رضایت دادند تا 8 امتیاز داشته باشند. درحالی که آقایی دیروز هم محروم شد، آنها مسلمان را هم مانند ایرانپوریان به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند.

با توجه به حواشی دیدار‌های فصل پیش پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر و جام حذفی، بی شک باید شاهد بازی جذابی باشیم.

در سوی مقابل سیدجلال حسینی، فرشاد احمدزاده و کمال الدین کامیابی نیا از پرسپولیس غایبان این دیدار خواهند بود.

اسامی تیم داوری این بازی به شرح زیر است:

داور: سیدوحید کاظمی، کمک‌ها: رضا سخندان و علیرضا ایلدروم، کمک داوران اضافی: سیدمهدی سیدعلی و علی صفایی، داور چهارم: امیررضا آشورماهانی، ناظر داوری: فریدون اصفهانیان.

ماشین سازی تبریز- شاهین شهرداری بوشهر؛ ساعت16:30-ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

در ادامه روز دوم مسابقات هفته پنجم لیگ برتر، ماشین سازی با شاگردان عبدالله ویسی دیدار می‌کند. سبزپوشان تبریزی در 4 مسابقه اول لیگ، نتایج به نسبت ضعیفی کسب کردند و ابتدا یک بر صفر استقلال را شکست دادند و هرچند رو در روی سپاهان بازنده بودند اما عملکرد زیبایی ارائه دادند و در ادامه مقابل شهرخودرو و پیکان خوب نتیجه نگرفتند تا در رده چهاردهم جدول قرار بگیرند. حسین خطیبی تلاش می‌کند با تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه از جمله حامد لک، شاهین توکلی، عزیز معبودی، شاهین ثاقبی، احمدرضا زنده روح، مسیح زاهدی، فرید بهزادی کریمی، سامان نریمان جهان، محمد خرم الحسینی و علی آل‌کثیر نتایج خوبی بگیرد.

سبزپوشان که درحال حاضر با 3 امتیاز در رده چهاردهم قرار دارند می خواهند باخت سنگین 6بر2 مقابل پیکان را با یک برد در تبریز فراموش کنند. البته عیسی کامرا مهاجم گینه ای-پرتغالی که چند هفته قبل با نظر رسول خطیبی به ماشین سازی پیوسته بود، در تمرینات این تیم نتوانست توانایی خاصی از خود نشان بدهد و به همین خاطر قراردادش را فسخ کرد. از سویی دیگر شاگردان عبدالله ویسی در شاهین می خواهند خود را از قعر جدول بالا بکشند و برای این مهم امروز از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

اسامی تیم داوری این بازی به شرح زیر است:

داور: علی بای، کمک‌ها: حسن ظهیری و محسن بابایی، کمک داوران اضافی: حسین زمانی و کیوان علی محمدی، داور چهارم: محمدعلی رضایی، ناظر داوری: محمود رفیعی.

فولاد خوزستان-پیکان تهران؛ ساعت18:30-ورزشگاه فولاد آره‌نا

در یکی از جالب ترین دیدار‌های هفته پنجم، فولاد خوزستان با هدایت جواد نکونام به مصاف شاگردان حسین فرکی می‌رود. این تیم که با مدیریت جدید سعید آذری درحال پیشروی است، در 4 بازی گذشته خود نتوانسته انتظارات هواداران را برآورده کند و مقابل صنعت نفت آبادان شکست خورد و سپس در دقایق آخر هفته دوم مقابل استقلال به تساوی رسید اما سرانجام در هفته چهارم شهر خودرو را با نتیجه یک بر صفر برد. نکونام که برای لیگ نوزدهم تیم خوبی در اختیار دارد، امیدوار است رو در روی فولاد به پیروزی برسد و صعود چند پله‌ای در جدول لیگ داشته باشد. این تیم با کسب 5 امتیاز در رده نهم جدول قرار دارد. از سویی دیگر پیکان هم با مربی با تجربه خود یعنی حسین فرکی، فصل را با شکست رو در روی شهرخودرو آغاز کرد اما در هفته دوم و در مازندران مقابل نساجی باخت اما برد پرگل 6بر2 هفته گذشته مقابل ماشین سازی باعث شد بازیکنان پیکان جان دوباره ای بگیرند و امروز مقابل حریف خود به دنبال نتیجه باشند.

اسامی تیم داوری این بازی به شرح زیر است:

داور: مرتضی منصوریان، کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان و یعقوب سخندان، کمک داوران اضافی: مهدی مرجانزاده و سعاد وفاپیشه، داور چهارم: پوریا زحمتی، ناظر داوری: اسماعیل صفیری.

ذوب‌آهن اصفهان-استقلال تهران؛ ساعت18:30-فولادشهر اصفهان

در  دیگر بازی حساس هفته پنجم، ذوب آهن با استقلال رو در رو می‌شود. شاگردان علیرضا منصوریان که تاکنون 3 امتیاز بدست آورده اند از انگیزه بالایی مقابل استقلال بهره می برند و می خواهند نشان دهند حذف از آسیا پیش از لیگ و نتایج ضعیف تمام شده است.

یوسف بهزادی، میلاد فخرالدینی، زبیرنیک نفس، محمدرضا خلعتبری و ارسلان مطهری، بازیکنان جوان و باتجربه ذوب آهن محسوب می‌شوند که مقابل استقلال هم بازی می‌کنند اما در کنار آن‌ها احتمال اینکه 3 بازیکن سرباز این تیم (مهدی مهدی پور، دانیال اسماعیلی فر و احسان پهلوان) رو در روی استقلال هم بازی کنند، زیاد است. خبر خوش برای  علیمنصور این است که کریستانتوس، مهاجم آفریقایی ذوب‌آهن که در حین بازی با سایپا به علت آسیب‌دیدگی از زمین مسابقه خارج شد و سه دیدار اخیر را از دست داد، می‌تواند مقابل مدافعان استقلال قرار بگیرد و به دنبال درخشش باشد.

از سویی دیگر استقلالی‌ها که چند روز پر حاشیه را بعد از باخت در دربی پشت سر گذاشتند و البته هواداران هم از نتایج تیم بسیار عصبانی هستند، به شدت به دنبال نخستین برد فصل شان هستند و می خواهند مقابل مربی سابق خود طلسم شکنی کنند و بالاخره 3 امتیاز به حساب تیمشان واریز کنند. شاگردان استراماچونی ایتالیایی که بدشانس هم بوده اند در هفته اول با نتیجه یک بر صفر مقابل ماشین سازی شکست خوردند و هرچند در هفته دوم و تا دقیقه 96 با یک گل پیش بودند اما ضربه باقرپور، 3 امتیاز را از آبی پوشان گرفت و هفته پیش نیز مقابل پرسپولیس تن به شکست دادند.

آبی‌ها درحال حاضر تنها 2 امتیاز دارند و در رده پانزدهم جدول جای گرفته اند اما امید زیادی دارند با بازیکنان جوان و ملی پوش بتوانند قهرمانی را بدست آورند، هرچند کار سختی پیش رو دارند.

برای این بازی علی کریمی محروم است، فرشید باقری و دیاباته مصدوم هستند اما آبی‌ها می‌توانند از فرشید اسماعیلی و روزبه چشمی در خط هافبک استفاده کنند. ذوب آهن که در 4 بازی اول لیگ، به 3 تساوی رسیده و متحمل یک شکست شده، امیدوار است مقابل شاگردان استراماچونی، نخستین 3 امتیاز فصل را بدست آورند. تقابل تفکرات مربی ایتالیایی نیز مقابل منصوریان می تواند جالب باشد.

اسامی تیم داوری این بازی به شرح زیر است:

داور: بیژن حیدری، کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و رحیم شاهین، کمک داوران اضافی: حمید حاج‌ملک و کمیل غلامی، داور چهارم: ایوب غلامزاده، ناظر داوری: محسن ترکی.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز