براى نخستین‌بار در تاریخ ورزش کشورمان؛

شاهکار در دیپلماسى قوى/ هاکى روى یخ ایران پس از ۱۰۰ سال به عضویت فدراسیون جهانى درآمد

۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۴:۲۴:۳۳
کد خبر: ۹۰۳۴۸۴
شاهکار در دیپلماسى قوى/ هاکى روى یخ ایران پس از ۱۰۰ سال به عضویت فدراسیون جهانى درآمد
با موافقت فدراسیون جهانى، هاکى روى یخ ایران پس از 100 سال به عضویت فدراسیون جهانى درآمد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، صبح امروز پنج شنبه 4 مهرماه، مجمع عمومى فدراسیون جهانی هاکى روى یخ به میزبانى رم ایتالیا برگزار شد و در آن تمامى اعضاى حاضر، به عضویت ایران در این فدراسیون راى مثبت دادند و کشورمان به صورت رسمى به عضویت فدراسیون جهانى هاکى روى یخ (IIHF) درآمد. فدراسیون جهانى IIHF در سال 1908 تاسیس شد. بعد از گذشت بیش از 100 سال ایران به عنوان جدید ترین عضو این فدراسیون مهم در بازى هاى زمستانى معرفى شد.

با این تفاسیر فدراسیون اسکیت ایران که مسئولیت هاکى روى یخ ایران را برعهده دارد، از امروز و به صورت رسمى به عضویت فدراسیون هاکى روى یخ که یک فدراسیون المپیکى محسوب می‌شود؛ درآمد. عضویت در فدراسیون هاکى روى یخ کار دشوار و پروسه اى چندین ساله بود.

کاوه صدقى رئیس انجمن اسکیت هاکى، عضو کمیته ورزش کمیسیون ملی یونسکو و کمیسیون صلح کمیته ملى المپیک ایران که به عنوان نماینده فدراسیون اسکیت ایران در این مجمع حضور داشت. با رنر فاسل رییس سوئیسى فدراسیون جهانى هاکی روى یخ دیدار و گفتگویى صمیمی داشت.

فاسل در این دیدار ضمن ابراز خرسندى از این اتفاق؛ ایران را یکى از کشورهاى مهم آسیا در عرصه ورزش دانست و قول داد در نخستین فرصت ممکن سفرى به کشورمان داشته باشد. همچنین فاسل عنوان کرد فدراسیون جهانى هاکى روى یخ به توسعه هرچه بیشتر این ورزش در کشورمان کمک خواهد کرد.

بهمن محمدرضایی رئیس فدراسیون اسکیت هم ضمن تبریک به جامعه ورزش ایران گفت: به زودی تیم هاکى روى یخ ایران با پتانسیل خوبی که در اینلاین هاکی وجود دارد و همچنین با زیر ساخت خوبی که در ایرانمال بوجود آمده است؛ در قسمت آقایان و بانوان هاکى روى یخ به مانند اینلاین هاکى بر روی سکوهای آسیایی خواهد ایستاد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز