محمود یاوری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

گروه دوم از گروه ما سخت‌تر است/ می‌توانیم به المپیک صعود کنیم/ مقابل کره‌جنوبی و چین کار ساده‌ای نداریم

۱۳۹۸/۰۷/۰۵ - ۰۷:۴۰:۳۰
کد خبر: ۹۰۳۵۰۳
گروه دوم از گروه ما سخت‌تر است/ می‌توانیم به المپیک صعود کنیم/ مقابل کره‌جنوبی و چین کار ساده‌ای نداریم
سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال گفت: ما توان و پتانسیل حضور در توکیو را داریم و امیدوارم کادرفنی با تلاش جوانان خوب و غیرتمند کشورمان بتواند تیم را راهی المپیک کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی فوتبال امید ایران بر اساس قرعه کشی در مرحله نهایی دیدارهای گزینشی المپیک 2020 توکیو در گروه سوم با تیم های کره جنوبی، چین و ازبکستان همگروه شد.

محمود یاوری، سرمربی پیشین تیم ملی و پیشکسوت فوتبال کشورمان، در این باره به خبرنگار برنا گفت: شکی وجود ندارد که تیم امید در گروه سختی قرار گرفته و کار مشکلی نیز پیش رو دارد. البته من معتقدم گروه دوم که قطر، ژاپن، عربستان و سوریه در آن حضور دارند از گروه ما سخت تر است.

سرمربی اسبق تیم ملی افزود: دیدارهای ساده‌ای مقابل تیم‌های کره جنوبی و چین نخواهیم داشت چرا که این دو کشور فوتبال سرعتی و قدرتی را با هم ارائه می‌دهند و تفاوت سبک بازی آنها با ما می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد اما در مقابل ازبکستان کار ساده تری داریم چراکه با سبک بازی این کشور آشنا هستیم و پیش از این بارها با آنها بازی کرده و به طور کلی نیز سطح فوتبال ما از آنها بالاتر است.

او در پاسخ به این سوال که تیم امید در آخرین بازی خود مقابل ازبکستان 4 گل دریافت کرده و آیا می‌تواند این نتیجه را در یک بازی رسمی جبران کند، اظهار داشت: در بازی تدارکاتی هر اتفاقی که رخ می دهد، اهمیت ندارد چرا که تیم در دیدار تدارکاتی می‌خواهد نفرات خود را محک بزند ‌و سرمربی شناختش را روی نفراتش بیشتر کند، تاکتیک موردنظر را تمرین کنند و همچنین بسیاری از اهداف دیگر که در بازی‌های تدارکاتی وجود دارد و نباید نتیجه یک بازی دوستانه را بخواهیم در مورد بازی رسمی معیار قرار دهیم.

سرمربی پیشین سپاهان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به قدرت و پتانسیل بالای بازیکنان ایران عنوان کرد: ما به لحاظ نیروی انسانی یکی از بهترین‌های آسیا هستیم و در تمامی رده ها بازیکنانمان سرآمد هستند و فکر می کنم لیگ برتر و حتی لیگ دسته اول ما در چندسال گذشته پدیده های خوبی را به ایران و حتی فوتبال روز دنیا معرفی کرده و نمونه آن نیز الهیار صیادمنش است که با 17 سال سن پدیده می‌شود و به اروپا می رود.

یاوری در پاسخ به این سوال که نظرش پیرامون کادر فنی و عملکرد مجیدی در تیم امید چیست، بیان کرد: اعتقاد شخصی من این است که استاد تا شاگردی نکند استاد نمی شود. آینده مربیان ایران را افرادی مانند وحید هاشمیان و مهدی مهدوی‌کیا خواهند ساخت که پله پله کار مربیگری خود را انجام دادند. اگرچه بازیکنانی بودند که بعد از دوران بازی به صورت مستقیم در لیگ برتر مربیگری کرده اند در حالی که آنجا باید کسب تجربه می‌کردند و این در فوتبال ما وجود داشته اما دنیای مربیگری با دنیای بازیگری بسیار متفاوت است و یک مربی خوب و کارکشته باید پله به پله مراحل ترقی را طی کند، البته آقای مجیدی با فوتبال روز آشنا هستند و مدارک مربیگری معتبر و روز دنیا را هم دارند.

سرمریی اسبق پاس ادامه داد: نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم اما ابتدا مربی جوانان اصفهان شدم، بعد مربی جوانان تهران، پس از آن با افتخار دو سال دستیار آقای مهاجرانی بودم و بعد به من تیم جوانان، امید و بزرگسالان را سپردند. من به فرهاد مجیدی احترام می‌گذارم و امیدوارم بتواند با حمایت هایی که پشت سر خود دارد تیم امید را به موفقیت برساند.

یاوری در پایان خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که باید برای تمام تیم های پایه خود حساسیت خاص و ویژه ای را داشته باشیم و در تصمیمات خود بسیار وسواس به خرج دهیم. بدون تعارف باید بگویم قبل از اینکه جلسه تشکیل شود، همه از تیم‌های پایه حمایت می کنند اما در جلسه و در عمل چیز خاصی انجام نمی دهند. توان و پتانسیل حضور در توکیو را داریم و امیدوارم کادر فنی با تلاش جوانان خوب و غیرتمند کشورمان بتواند تیم را راهی المپیک کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز