حسین بابویی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

مسابقات دانش‌آموزی در ۱۴ رشته ورزشی برگزار شد/ کسب اولین مدال جهانی توسط یک دختر دانش‌آموز افتخار بزرگی است

۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۱۱:۲۴:۰۲
کد خبر: ۹۰۴۳۵۵
مسابقات دانش‌آموزی در ۱۴ رشته ورزشی برگزار شد/ کسب اولین مدال جهانی توسط یک دختر دانش‌آموز افتخار بزرگی است
رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی گفت: در بسیاری از رشته‌ها مسابقاتی را برگزار می‌کنیم که خود فدراسیون‌های مربوطه در این زمینه یا رقابتی ندارند یا به گستردگی مسابقات ما نیست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حسین بابویی، رئیس فدراسیون دانش‌آموزی، طی گفتگو با خبرنگار برنا باتوجه به آغاز سال تحصیلی جدید درخصوص برنامه‌های فدراسیون بیان کرد: فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی فدراسیون تک رشته‌ای نیست و ما در ۳۰ رشته دختران و پسران مجاز به فعالیت هستیم و سالانه در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مختلفی می‌کنیم. سال قبل مسابقات دانش‌آموزی به خوبی برگزار شد، در تابستان ۹۸ هم این رقابت‌ها به صورت گسترده‌ای در ۱۴ رشته ورزشی برگزار شد.

وی افزود: از این ۱۴ رشته، ۵تای آن در دهه مبارک فجر و ۹ تای دیگر در مسابقات تابستانی برگزار شد و حدود ۱۵ هزار دانش‌آموز درگیر رقابت‌های ما و فقط در سطح ملی شدند. در مسابقات داخل مدرسه‌ای هم حدود ۴ هزار نفر شرکت‌کننده داشتیم.

بابویی اظهار داشت: در سال جاری پس از برگزاری مسابقات آموزشگاهی، تیم‌های ملی مختلفی را در رشته‌هایی که از قبل در مجمع مشخص کردیم برای اعزام‌های آسیایی و جهانی، تشکیل دادیم. امسال تیم دوومیدانی دختران و پسران به مسابقات جهانی کرواسی اعزام شدند و اولین مدال دوومیدانی دختران در سطح جهان توسط ملی‌پوش دانش‌آموز ما به دست آمد که این افتخار بزرگی برای ورزش کشور ما است. همچنین تیم فوتسال ما موفق شد جایگاه نخست قهرمانی آسیا را کسب کند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی گفت: در بسیاری از رشته‌ها مسابقاتی را برگزار می‌کنیم که خود فدراسیون‌های مربوطه، در این زمینه یا رقابتی ندارد یا به گستردگی مسابقات ما نیست. ریشه اصلی امروز کشور در مسابقات دانش‌آموزی و آموزشگاهی است، مطمئنم اگر عمیق‌تر به این حوزه نگاه شود می‌توانیم برنامه مدون داشته باشیم و منابع خود را متمرکز کنیم. امیدوارم آینده درخشانی را از محل تقویت ورزش آموزشگاهی، برای ورزش کشورمان در سطح المپیک و جهان فراهم کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز