از دربی اصفهانی‌ها تا بازگشت کمالوند به تبریز؛

شطرنج جذاب یحیی و کالدرون/ استقلال در ورزشگاه خالی به گل‌گهر رسید

۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۹۰۶۳۶۹
شطرنج جذاب یحیی و کالدرون/ استقلال در ورزشگاه خالی به گل‌گهر رسید
هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور امروز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ هفته ششم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور عصر امروز برگزار می شود و هر شانزده تیم به میدان می روند.

در یکی از دیدارهای مهم و جذاب تیم های فوتبال شهرخودرو مشهد و پرسپولیس تهران در ورزشگاه امام رضا (ع) به مصاف هم می‌روند. شهرخودرو تاکنون 10 و پرسپولیس 9 امتیاز کسب کرده‌اند و برتری در این بازی می‌تواند شرایط دو تیم را در جدول رده‌بندی بهتر از گذشته کند. گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی پرسپولیس که طعم برد در دربی را چشیده مقابل تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان شکست خورد تا در بازی‌های مستقیم با رقبا امتیازاتی را از دست داده باشد. از طرفی شاگردان یحیی گل‌محمدی که به انجام بازی های تماشایی معروف شده اند، می خواهند هر 3 امتیاز را در خانه نگه دارند و به نوعی انتقام شکست در 2 بازی رفت و برگشت پارسال و جام حذفی را از قرمزهای تهران بگیرند. پرسپولیس برای این بازی شجاع خلیل‌زاده را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و به احتمال شاهد زوج سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی زادگان در قلب دفاع خواهیم بود.

در یکی دیگر از دیدارهای مهم این هفته تیم‌های استقلال تهران و گل گهر سیرجان در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف هم خواهند رفت. استقلال که چند روز پیش توانست تیم گل ریحان البرز را در جام حذفی شکست بدهد، هنوز در لیگ بردی را کسب نکرده و شاگردان آندره آ استراماچونی تلاش می‌کنند تا اولین برد خود را به دست آورند. استقلال هفته پیش مقابل ذوب‌آهن بازی پرفراز و نشیبی را سپری کرد و در حالی که فاصله چندانی با برد نداشت، بازهم در ثانیه‌های پایانی گل خورد تا از رسیدن به برد محروم بماند. تیم گل‌گهر شرایط خوبی ندارد و این بازی می‌تواند یکی از آخرین فرصت‌های وینگو بگوویچ برای ادامه حضورش روی نیمکت سیرجانی‌ها باشد. مجتبی جباری که به تازگی به کادرفنی گل گهر ملحق شده هنوز کارتش برای نشستن روی نیمکت صادر نشده و به همین خاطر نمی‌تواند از کنار زمین به تیمش کمک کند. شیخ دیاباته، مهاجم مالیایی آبی‌ها، کماکان مصدوم است و در این رقابت غایب خواهد بود. ضمن اینکه استراماچونی هم به علت اخراج در بازی گذشته، حق نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد.

همچنین تیم‌های سپاهان و ذوب آهن با حضور مربیان استقلالی روی نیمکت‌های خود برگزار کننده دربی اصفهان خواهند بود. سپاهان با امیر قلعه‌نویی که هفته قبل توانست پرسپولیس را در تهران شکست بدهد، این بار به دنبال پیروزی در دربی اصفهان خواهد بود تا بتواند صدرنشینی‌اش را حفظ کند. ذوب‌آهن نیز با حضور علیرضا منصوریان در بازی قبل موفق شد از استقلال یک امتیاز بگیرد و این بار تلاش می‌کند تا رقیب سنتی را متوقف کند. سپاهان و ذوب‌آهن هردو توانستند در جام حذفی رقبای خود را کنار بزنند و این دربی می‌تواند بهترین فرصت برای کسب امتیازات کامل باشد. یکی از بازیکنان کلیدی این شهرآورد کی‌روش استنلی است که سابقه حضور در ذوب‌آهن را نیز دارد و برابر پرسپولیس هم موفق شد یکی از زیباترین گل‌های لیگ را به ثمر برساند.

در یکی از دیدارهای مهم دیگر تیم های تراکتور تبریز و پارس جنوبی جم در ورزشگاه یادگار امام (ره) به مصاف هم می‌روند. تراکتور که با حضور مصطفی دنیزلی روزهای خوبی را پشت سر می گذارد قصد دارد با حمایت هواداران به پیروزی برسد و هر 3 امتیاز را در خانه نگه دارد. بازگشت فراز کمالوند به تبریز مهم ترین سوژه این رقابت خواهد بود، فراز که سابقه نشست روی نیمکت تراکتور را دارد در این بازی می تواند توانایی های خود را به تیم سابقش نشان بدهد و باید منتظر ماند و دید که چه نتیجه ای در تبریز رقم خواهد خورد.

در سایر مسابقات تیم‌های پیکان تهران-نفت مسجدسلیمان، نساجی مازندران- ماشین سازی تبریز، صنعت نفت آبادان-سایپا تهران و شاهین شهرداری بوشهر-فولاد خوزستان به مصاف هم می روند.

برنامه، زمان و مکان دیدارهای هفته ششم رقابت‌های لیگ حرفه‌ای فوتبال (جام خلیج فارس) به شرح زیر اعلام شد:

جمعه 12 مهر 1398

شهرخودرو – پرسپولیس (ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد) ساعت 18:15

پیکان – نفت مسجد سلیمان (ورزشگاه شهداء شهر قدس تهران) ساعت 16

شاهین شهرداری بوشهر – فولاد خوزستان (ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر) ساعت 16

نساجی مازندران – ماشین سازی (ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر) ساعت 17

سپاهان – ذوب آهن (ورزشگاه نقش جهان اصفهان) ساعت 17:05

صنعت نفت آبادان – سایپا (ورزشگاه تختی آبادان) ساعت 17:15

استقلال تهران – گل گهر سیرجان (ورزشگاه آزادی) ساعت 16

تراکتور – پارس جنوبی جم (ورزشگاه یادگار امام تبریز) ساعت 18:30

 

tvahn

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز