برنامه لیگ ۹۸ نسبت به سال‌های قبل بهتر است؛

طلایی: کشتی‌گیران کنار رفته می‌توانند در لیگ خودشان را نشان دهند

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۴:۵۸:۲۹
کد خبر: ۹۰۸۵۱۶
طلایی: کشتی‌گیران کنار رفته می‌توانند در لیگ خودشان را نشان دهند
قهرمان سابق کشتی آزاد جهان گفت: لیگ امسال با برنامه‌ریزی بهتر انجام می‌شود و نفع بیشتری هم به کشتی می‌رساند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمد طلایی که در لیگ‌برتر سال 98 به عنوان مدیرفنی تیم اترک خراسان شمالی فعالیت خواهد کرد، با اشاره به اهمیت برگزاری لیگ اظهار داشت: از زمان قدم یادم می‌آید که لیگ باعث می‌شد کشتی‌گیران که از چرخه کشتی کنار رفته بودند، بار دیگر روی تشک بیایند و خودشان را نشان دهند. مثلا آیت واگذاری که از کشتی کنار رفته بود، با لیگ به کشتی برگشت و در آسیایی هم طلا گرفت. همچنین عباس مجیدی در لیگ خودش را نشان داد و برای جهانی انتخاب شد.

وی افزود: لیگ باعث می‌شود نفرات جوان و باتجربه مقابل هم قرار بگیرند و در نهایت همه چیز به سود کشتی پیش می‌رود. اگر یک پدیده در لیگ ظهور کند، کشتی سودش را خواهد برد. آخر هر سال 10 کشتی‌گیر به جهانی می‌روند، اما لیگ باعث می‌شود همه کشتی‌گیران دیده شوند.  

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی 1997 همچنین عنوان کرد: چند سالی لیگ به صورت فصلی برگزار می‌شد، اما به نظرم لیگ امسال با برنامه‌ریزی بهتر انجام می‌شود و نفع بیشتری هم به کشتی می‌رساند. اسپانسری هم که سرمایه گذاری می‌کند، با این شکل بیشتر دیده می‌شود. البته در سال‌های بعد جا دارد که شرایط بهتر از این هم باشد.

طلایی در پایان گفت: درآمدی که کشتی‌گیران از لیگ کسب می‌کنند، انگیزه اصلی آن‌هاست. به هر حال کشتی‌گیرانی که 7، 8 ماه در سال در اردوی تیم ملی هستند، می‌توانند از طریق لیگ درآمد کسب کنند. امسال هم شرایط لیگ با حضور اکثر ملی‌پوشان قطعا بهتر از قبل خواهد بود.

نظر شما