ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

قهرمانی کاراته ایران در سرزمین تزارها/ درس یحیی به مربی آرژانتینی/ نقشه فدراسیون فوتبال برای تیم امید بازهم تغییر کرد!

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۰۵:۲۸:۳۷
کد خبر: ۹۰۹۳۳۹
قهرمانی کاراته ایران در سرزمین تزارها/ درس یحیی به مربی آرژانتینی/ نقشه فدراسیون فوتبال برای تیم امید بازهم تغییر کرد!
در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

برنده هفته: تیم‌ ملی کاراته

مرحله ششم لیگ کاراته وان به میزبانی مسکو برگزار شد و تیم کومیته کشورمان با بهترین نفرات در این رقابت‌ها حاضر شد. درخشش همزمان مردان و زنان کاراته ایران از نکات جالب توجه این مسابقات بود تا جایی که با سه طلا، یک نقره و یک برنز عنوان قهرمانی در بخش مبارزه به کشورمان رسید. تیم ملی کاراته کشورمان برای اولین بار حضور در المپیک را تجربه خواهد کرد به همین دلیل باید پس از این در 6 مرحله از مسابقات بین‌المللی حضور یابد تا امتیاز لازم برای کسب سهمیه را به دست بیاورد.

بازنده هفته: فدراسیون فوتبال

تیم‌ زیر 23 سال کشورمان در فاصله کمتر از سه ماه باید خود را برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک 2020 آماده کند. در همین راستا امیدهای کشورمان قبل از شروع سال 98 تمرینات خود را با کرانچار برگزار کردند حضور این مربی در کنار ملی‌پوشان روزهای خوبی را برای تیم رقم زد اما این شرایط برای تیم امید خیلی دوام نیاورد و در نهایت در یک تصمیم عجیب و غریب مربی کروات از هدایت تیم کنار گذاشته شد و در ادامه فرهاد مجیدی، بازیکن پیشین استقلال و تیم ملی، هدایت این تیم را برعهده گرفت. اما حضور مجیدی هم در کنار ملی‌پوشان استمرار نداشت و در نهایت پس از گذشت سه‌ماه با انتشار پستی در صفحه مجازی خود از هدایت تیم امید استعفا کرد. استعفایی که اختلاف نظرات زیادی را بین مجیدی و استیلی مربی حال حاضر تیم امید را آشکار ساخت. لازم به ذکر است همه این تغییرات و اتفاقات از سوی فدراسیون فوتبال بدون مشورت با کمیته ملی المپیک صورت گرفت. با این اوصاف همه این جریان‌ها نشان می‌دهد تیم فوتبال امید این روزها به شدت تحت تاثیر تصمیماتی قرار گرفته که از سوی فدراسیون فوتبال هدایت می‌شود و شرایط در این تیم علیرغم بازیکنانی که در آن حضور دارند زیاد مطلوب نیست.

شخصیت هفته: جعفر کاشانی

جعفر کاشانی، پیشکسوت و رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، در سن 76 سالگی روز دهم مهرماه درگذشت. کاشانی فوتبال را از باشگاه شاهین تهران شروع کرد و پس از منحل شدن این باشگاه به باشگاه پرسپولیس رفت. او بین سال‌های 1347 تا 1353 برای تیم ملی فوتبال ایران 38 بازی انجام داد. لازم به ذکر است که در مراسم مرحوم کاشانی چهره‌های برجسته ورزشی نیز حضور داشتند.

نقد هفته: تیم امید ایران

تیم فوتبال امید کشورمان دی‌ماه در هفت روز با سه رقیب خود در رقابت‌های انتخابی المپیک بازی خواهد کرد. تیم امید کشورمان در گروه C این رقابت‌ها با ازبکستان، کره‌جنوبی و چین هم گروه است تیم‌هایی که قطعا رقبای کوچکی برای تیم امید کشورمان به شمار نمی‌روند. با این شرایط و در آستانه مسابقات به این مهمی هر روز شاهد اتفاقات جدید و تغییر و تحول قابل توجه‌ای در این تیم شاهد هستیم. اتفاقاتی که قطعا در آینده‌ای نه چندان دور می تواند به ضرر امیدهای ایران شود.

مسابقه هفته: شهرخودرو- پرسپولیس

در چارچوب رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر فوتبال دو تیم شهرخودرو و پرسپولیس در ورزشگاه امام رضا (ع) به مصاف هم رفتند. این بازی که جذاب و پرموقعیت از سوی دو تیم دنبال می‌شد و هر دو تیم فرصت‌های مناسبی برای گلزنی داشتند در نهایت با پیروزی یک بر صفر به سود نماینده مشهد به پایان رسید. شاگردان گل‌محمدی در آخرین ثانیه‌های بازی و روی یک ضربه کرنر به گل برتری دست یافتند و سه امتیاز بازی را از آن خود کردند. این نخستین برد شهرخودرو برابر پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود.

پیشنهاد هفته: ایران-کامبوج

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در انتخابی جام  جهانی 2020 قطر عصر امروز 18 مهرماه از ساعت 17:00 در ورزشگاه آزادی به مصاف کامبوج خواهد رفت. نکته جالب توجه این بازی حضور بانوان در استادیوم آزادی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز