جام جهانی والیبال ۲۰۱۹؛

شکست تیم ایران مقابل آمریکا در گام ششم

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۳:۴۵:۲۶
کد خبر: ۹۰۹۵۳۵
شکست تیم ایران مقابل آمریکا در گام ششم
مصاف تیم‌های ایران و آمریکا با برتری سه بر یک تیم آمریکا به پایان رسید.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مصاف تیم‌های والیبال ایران و آمریکا در چارچوب روز ششم مسابقات جام جهانی ژاپن با برتری سه بر یک تیم آمریکا به پایان رسید.

گزارش این دیدار به شرح زیر است:

ست اول:

تیم ایران بازی را با ترکیب امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مسعود غلامی، جواد کریمی و محمدرضا حضرت‌پور آغاز کرد. بازی در ابتدای این ست نزدیک دنبال شد و با اشتباه تیم آمریکا، ایران بود که ۸ بر ۷ و به عنوان برنده برای استراحت فنی نخست زمین بازی را ترک کرد. بعد از وقت استراحت فنی اول تیم آمریکا بهتر عمل کرد و آنها با عملکرد خوب در سرویس، ۱۲ به ۱۰ از ایران پیش افتادند. این تیم بعد از یک دفاع خوب موفق شدند ۱۳ به ۱۰ پیش بیافتند تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. با اینحال روند خوب تیم آمریکا ادامه یافت و آنها با حساب ۱۶ به ۱۳ به عنوان پیروز میدان، زمین را برای وقت استراحت فنی دوم ترک کنند. در ادامه از دست دادن یک فرصت از سوی عبادی پور و در ادامه سرویس‌های قدرتمند تبم آمریکا، حساب کار را ۱۸ به ۱۳ به سود این تیم کرد. این روند آمریکایی‌ها ادامه داشت و اشتباه بازیکنان ایران باعث شد تا این ست را آمریکا، ۲۵ به ۱۸ به سود خود کند.

ست دوم:

اولین امتیاز را مسعود غلامی برای ایران به دست آورد و اشتباه بازیکنان آمریکا باعث شد تا شاگردان کولاکوویچ دو بر صفر از حریف خود پیش بیافتند. در ادامه تیم آمریکا به بازری برگشت و آن‌ها روی یک رالی، بازی را در عدد سه مساوی کردند. این تیم در ادامه موفق شد ۸ بر ۷ از ایران پیش بیافتد تا دو تیم برای استراحت، زمین بازی را ترک کنند. بعد از این استراحت، تیم ایران خوب کار کرد و امیر غفور موفق شد روی پاس کریمی، ۱۲ به ۱۱ از آمریکا پیش بیافتد. در ادامه تیم ایران به روند خوبش ادامه داد و ۱۶ به ۱۴ به عنوان برنده زمین بازی را برای استراحت فنی دوم ترک کرد. بعد از وقت استراحت دوم، تیم ایران روی هوشمندی عبادی‌پور موفق شد ۲۰ به ۱۷ از حریفش پیش بیافتد. تیم آمریکا بعد از یک وقت استراحت به بازی برگشت و ۲۱ به ۲۰ از ایران پیش افتاد ولی این برتری دوامی نداشت و تیم ایران موفق شد با سرویس مجرد ۲۲ به ۲۱ از آمریکا پیش بیافتد. در نهایت تداوم روند خوب تیم ایران در دفاع و حمله باعث شد تا این تیم ۲۵ به ۲۲ این ست را به سود خود کند.

ست سوم:

این ست پایاپای آغاز شد و تیم آمریکا ۸ به ۷ از ایران پیش افتاد تا دو تیم برای استراحت زمین بازی را ترک کنند.  بعد از وقت‌های استراحت فنی اول، تیم آمریکا توانست در سرویس خوب عمل کند و ۱۶ به ۱۲ از ایران پیش افتاد تا بار دیگر دو تیم برای استراحت، زمین مسابقه را ترک کنند. در ادامه این ست تیم آمریکا در حمله و سرویس‌ها بسیار موفق بود و در نهایت این ست را هم تیم ایران با حساب ۲۵ به ۱۸ به حریفش واگذار کرد. در این ست تیم آمریکا از اواسط بازی اختلاف زیادی با ایران ایجاد کرد و در نهایت براحتی پیروز شد.

ست چهارم:

اولین امتیاز این ست را تیم آمریکا روی یک حمله خوب بدست آورد و تلاش عبادی‌پور برای دفع توپ بی حاصل بود. تیم آمریکا در یک رالی هم موفق شد امتیاز دوم را بدست آورد و سرویس خوب این تیم باعث شد بازی سه بر صفر شود. با این‌حال دفاع خوب غفور اولین امتیاز را برای ایران به ارمغان آورد تا بازی ۳ بر یک شود. در ادامه دفاع خوب آمریکا باعث شد بازی ۴ بر یک شود. عملکرد خوب آمریکا در سرویس و دریافت‌ نه چندان خوب بازیکنان ایران باعث شد تا آمریکا ۵ بر یک پیش بیافتد و کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. بعد از وقت استراحت، تیم آمریکا سرویس را از دست داد تا بازی ۵ بر ۲ شود. با این‌حال تیم آمریکا در یک رالی به امتیاز ۶ رسید و دفاع مستحکم آمریکا باعث شد تا این تیم ۷ بر ۲ از ایران پیش بیافتد و در ادامه اسفندیار با یک اسپک ایران را به امتیاز ۳ رساند ولی بازهم دفاع خوب آمریکا باعث شد تا این تیم ۸ بر ۳ و به عنوان برنده زمین بازی را برای استراحت ترک کند. بعد از استراحت فنی اول، عبادی‌پور با یک اسپک ایران را به امتیاز ۴ رساند. با این‌حال تیم آمریکا در دفاع و سرویس فوق العاده کار کرد و موفق شد با گرفتن ۴ امتیاز، ۱۲ به ۴ از ایران پیش بیافتد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. با اینحال روند خوب آمریکا ادامه دار بود و این تیم ۱۶ به ۵ و به عنوان برنده برای وقت استراحت دوم، زمین را ترک کرد. بعد از وقت استراحت فنی دوم، تیم آمریکا کماکان تیم برتر بازی بود و موفق شد با سرویس‌های خوب و دفاع محکم، ۲۰ به ۸ از ایران پیش بیافتد. در ادامه این ست عبادی پور موفق شد ایران را به امتیاز ۱۲ برساند تا حساب کار ۲۲ به ۱۲ شود ولی در نهایت این تیم آمریکا بود که این ست را با اختلاف به سود خود کند و ۲۵ به ۱۲ برنده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز