در ستاد گرامیداشت هفته تربیت بدنی؛

احمدی: امروز کشور نیاز جامعه به توسعه ورزش همگانی را کاملا درک کرده است

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۱۲:۳۴:۲۲
کد خبر: ۹۰۹۸۸۳
احمدی: امروز کشور نیاز جامعه به توسعه ورزش همگانی را کاملا درک کرده است
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان صبح امروز در ستاد ملی گرامیداشت هفته تربیت بدنی که با حضور نمایندگان سایر دستگاه ها و با شعار "پیش به سوی ایران فعال" برگزار شد گفت: ما بیشتر از تماشاگران ورزشی امروز به مشارکت مردم در ورزش نیاز داریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عبدالحمید احمدی در ابتدای این نشست که در آستانه هفته تربیت بدنی برگزار شد ضمن تشکر از تمامی سازمان ها و دستگاه ها بابت تلاش برای توسعه ورزش همگانی گفت: همین ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا خود بزرگترین فرصت برای تشویق مردم به ورزش همگانی است.

وی افزود: شور و شوق مردم برای حضور در مراسم روز اربعین حسینی با یک راهپیمایی بزرگ و شور و شوق و حرکت همراه است و ما شاهد فعالیت بدنی هم در مردم هستیم. هفته تربیت بدنی فرصت بزرگی برای توجه هرچه بیشتر به مسائل مهم ورزش است که در حال حاضر موردی مهم تر از ورزش همگانی در کشور نداریم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: بزرگترین نیاز 82 میلیون حمعیت کشور تحرک، پویایی و نشاط است و اگر به هشدارهای آماری در خصوص عدم تحرک توجه نشود بعدا شاهد آسیب های جدی در جامعه خواهیم بود. ورزش همگانی یعنی با هزینه بسیار کم سلامت بلند مدت را تامین کنیم که اگر اینگونه نباشد هزینه های چندین برابری را باید صرف درمان بیماری ها کنیم.

احمدی در ادامه با تاکید بر اولویت ورزش همگانی برای تمامی دستگاه ها گفت: وزارت ورزش و جوانان سعی کرد با نگاهی متوازن ورزش همگانی را جزء اولویت های اصلی خود قرار دهد. اگر با هم افزایی پیش برویم و تعامل داشته باشیم قطعا نتایج بهتری خواهیم گرفت اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

او سپس با اشاره به نقش پررنگ رسانه ها در ترغیب مردم به ورزش گفت: ما بیشتر از تماشاگران ورزشی امروز به مشارکت مردم در ورزش نیاز داریم. از مهدکودک ها و مدارس و دانشگاه ها گرفته تا نیروهای مسلح و بسیج و کارگران را که در نظر بگیریم یعنی تمام جمعیت کشور ورزش می کنند. ما 15 میلیارد تومان اعتبار منظور مشارکت و فعال سازی ورزش همگانی در استان ها هزینه کردیم و تمامی حوزه ها از جمله ورزش روستایی عشایری و بازی های بومی محلی را هم در این خصوص لحاظ کردیم.

در این نشست همچنین افشین ملایی مدیر کل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر شعار هفته تربیت بدنی "پیش به سوی ایران فعال" گفت: باید موانع مشارکت مردم در ورزش را برطرف کنیم تا دسترسی مردم به ورزش همگانی راحت و ارزان باشد. در این هفته رونمایی از آغاز پروژه "پایش ملی میزان مشارکت مردم در فعالیت های ورزشی" با کمک مرکز آمار ایران به طور اختصاصی برای وزارت ورزش و جوانان انجام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز