بابک محمدی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

قوی‌ترین تیم جهان هستیم/ مسابقات رکوردی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد/ یک تورنمنت دیگر برای کسب آخرین سهمیه در ۲۰۲۰ پیش‌رو داریم

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۰:۱۹:۳۶
کد خبر: ۹۱۰۲۷۵
قوی‌ترین تیم جهان هستیم/ مسابقات رکوردی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد/ یک تورنمنت دیگر برای کسب آخرین سهمیه در ۲۰۲۰ پیش‌رو داریم
رییس انجمن پاراوزنه‌برداری ایران گفت: براساس بررسی‌هایی که در قسمت فنی انجام خواهد شد و بر اساس تقویم مسابقات، یک تورنمنت را در سال 2020 پیش از پارالمپیک انتخاب می‌کنیم تا همه بچه‌ها در آن شرکت کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بابک محمدی رییس انجمن پاراوزنه‌برداری ایران طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص وضعیت تیم ملی بیان کرد: کسب سهمیه‌های پاراوزنه‌برداری با رشته‌های دیگر تفاوت دارد، سهمیه‌ها در این رشته طی چهار دوره در 4 سال یعنی از پاراالمپیک قبل، بچه‌ها هر سال باید در یک مسابقه کسب سهمیه ورودی شرکت کنند. مسابقات هدف را کمیته فدراسیون جهانی پاراالمپیک تعیین می‌کند، مثلا چند کشور را هر سال معرفی می‌کند که تیم‌ها موظف هستند با حضور در این رویدادها ورودی خود را بگیرند. خداروشکر اولین ورودی ما در مکزیک سال 2017، دومین سهمیه در مسابقات 2018 ژاپن و در سال 2019 نیز در مسابقات ژاپن شرکت کردیم.

وی اظهار داشت: ما باید در یک مسابقه دیگر شرکت کنیم که براساس بررسی‌هایی که در قسمت فنی انجام خواهد شد و بر اساس تقویم مسابقات، یک تورنمنت را در سال 2020 پیش از پاراالمپیک انتخاب می‌کنیم تا همه بچه‌ها در آن شرکت کنند. با توجه به این‌که تیم کامل 10 نفره است اما هر تیم در پاراالمپیک باید با 8 ورزشکار حضور پیدا کند. تا این ساعت هر 8 وزنه‌بردار کشور ما توانستند ورودی پارالمپیک را کسب کنند، یعنی 8 نفری را که برای اعزام لازم داریم در اختیار ما هستند. هر سه ورودی را گرفتند، انشاالله که ورودی آخر هم بگیریم. همان‌طور که می‌دانید در مسابقات جهانی قزاقستان در قسمت مردان قهرمان جهان شدیم، قطعا قو‌ی‌ترین تیم جهان هستیم و مشکلی برای کسب سهمیه نخواهیم داشت.

محمدی افزود: بچه‌ها این موفقیت را توانستند با زحمات کادر فنی جدید و دوره قبل کسب کنند. ورزشکاران ما در دو وزن سهمیه دارند و ورودی گرفتیم، دستمان برای مسابقات باز است و براساس موقعیت مسابقات می‌توانیم اعلام آمادگی کنیم.

رییس انجمن پاراوزنه‌برداری ایران در پایان گفت: نمی‌شود مسابقات رکوردی را پیش‌بینی کرد که چند مدال و چه رنگ مدال کسب می‌کنیم اما قطعا سطح مسابقات پاراالمپیک خیلی بالا خواهد بود. همیشه یک سال قبل از پاراالمپیک ورزشکارهایی که به سطح بالایی رسیدند خودشان را نشان می‌دهند، در مسابقات قزاقستان رقابت شدید بود حتی در بعضی از اوزان شاید 7 مدال‌آور با هم رقابت کردند. خداراشکر بچه‌های ما توانستند مدال کسب کنند. پیش‌بینی سخت است اما تمام سعی خود را می‌کنیم از دوره‌های قبل پایین‌تر نباشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز